Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Dyrektorska powtórka w Muzach

Data publikacji: 31 maja 2016 r. 17:52
Ostatnia aktualizacja: 08 listopada 2018 r. 02:43
Dyrektorska powtórka w Muzach
 

Będzie kolejny konkurs na stanowisko dyrektora szczecińskich 13 Muz. Kandydaci, którzy startowali w zakończonym tydzień temu postępowaniu nie zyskali uznania komisji.

Konkursy w trzech miejskich instytucjach kultury przeprowadzono w maju. W ich wyniku swoje stanowiska na kolejne cztery lata utrzymali dotychczasowi szefowie Szczecińskiej Agencji Artystycznej (Anna Lemańczyk) i Domu Kultury Klub Skolwin (Adam Komorowski). O dyrektorowanie w Muzach ubiegało się siedem osób, w tym Rafał Roguszka (na zdjęciu), obecnie nimi kierujący.

- Komisja konkursowa, po przeprowadzeniu dwuetapowego postępowania, nie wyłoniła żadnego kandydata - informuje Marta Kufel z Biura Prasowego Urzędu Miasta w Szczecinie. - Jednocześnie, komisja zaproponowała przeprowadzenie kolejnego konkursu na stanowisko dyrektora Muz. W trakcie prac, szczegółowo przeanalizowano koncepcje programowo-organizacyjne każdego z kandydatów i uznano, że żadna z nich nie spełniała w pełni oczekiwań komisji.

Do decyzji komisji przychylił się prezydent Piotr Krzystek.

Rafał Roguszka stoi na czele 13 Muz od 2007 roku. Instytucja przez niego kierowana, wielokrotnie wizytowana była przez radnych z komisji kultury, którzy oceniali ją zawsze przychylnie. Sytuację zmieniły problemy z „Frygą", plenerową rzeźbą Maurycego Gomulickiego, ustawioną na placu Zamenhofa. Pękająca miesiąc po postawieniu kolorowa konstrukcja, ściągnęła falę krytyki na głowę Roguszki. Zawieszano również kontynuację całego projektu „Monumento", zgodnie z którym co roku, w przestrzeni miejskiej miały pojawiać się kolejne instalacje.

Ogłoszenia konkursu należy spodziewać się w najbliższych dniach. Do zawierania czasowych umów kontraktowych zobowiązała samorządy nowelizacja ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej z 2012 roku. ©℗

(kas)

fot. Robert STACHNIK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jarun
2016-06-04 13:52:42
Bondara jak najszybciej wywalić-szkodzi miastu, oszpeca je. Wesoły i wiecznie zadowolony Prezydent Krzystek niczego złego nie dostrzega, nawet gdyby w to miejsce furę z gnojem postawić (wystarczyłoby napisać, że jest to prowokacja artystyczna), chyba też musiałby zasięgnąć opinii. Mync to typowy biurokrata, przyrośnięty do stołka.
A ja twardo powtarzam i będę powtarzał.
2016-06-04 13:17:08
FRYGĘ do Sierakowa, a na tej wysepce posadzić kilka akacji. Tak było dawno temu. Pięknie kwitły i pachniały.
roman
2016-06-04 12:25:35
Przecież na komisji kultury w lutym przy mediach wymieniono kto wydał zgodę i komu się fryga podoba : Soska, Bondar (architekt miasta) , Mync, wydział kultury, urbanistyki, projektowania miasta, no i sami Radni też byli zachwyceni. Zresztą Mync wskazał i mówił że to idealne miejsce. SARP dwa razy zaprosił ich na spotkanie tak ich zachwyciła. Ale Klub zostawili pozniej z kłopotem. W dodatku zdradził ich jeszcze jakiś Pan z Krakowa co te fryge uszkodził. Roguszka koleś od koncertów by tego nie wymyślił, nie trzeba Szerlocka żeby to rozwikłać, niechcący podłożył się dla "dobra sprawy" bo kto odmówi zwierzchnikom. No to i mają ofiarę.
pogoń
2016-06-03 23:33:16
Goń się matołku!
Fryga w barwach Pogoni
2016-06-03 23:13:56
Fryga w barwach Pogoni Szczecin ! Zapanuje zgoda. Czy w sprawie Frygi zajął był stanowisko architekt miasta ?
Fryga w barwach Pogoni
2016-06-03 22:30:49
Frygę należy pomalować na barwy Pogoni Szczecin ! Zapanuje zgoda. Czy w sprawie Frygi zajął był jakieś stanowisko architekt miasta ?
golęcino
2016-06-03 18:06:59
Czas najwyższy aby posadę dyrektora 13 Muz objął ktoś poważny i odpowiedzialny.
Jarun
2016-06-03 17:30:45
Byłeś już dzieciaku starym stoczniowcem, nauczycielem, prywaciarzem, kombatantem a teraz lekarzem. To są twoje marzenia: kim zostanę jak dorosnę? Widzę, że wyrosłeś i nie chcesz już być strażakiem, policjantem albo pilotem. Zamiast tutaj pisać bzdury, to weź książkę i ucz się, bo jak nic zostaniesz głupkiem albo lumpem. Chociaż ty w rodzinie skończ podstawówkę.
Gnostyk
2016-06-03 16:42:12
Zacznę od tego, że ja tam bym się nie nabiał z ciężko chorych i biednych dzieci oraz ich cierpiących i bezradny rodziców zarażonych zika. Jestem lekarzem i obserwuję ten problem. A może ty Jarun napiszesz o swoich sukcesach? Bo Roguszki są dostępne na stronie 13 MUZ. I uwierz mi jest ich sporo z Medalem za wyjątkowe zasługi dla województwa i nagrodą artystyczną włącznie. Mylisz się też co do pieniędzy, od lat 13 MUZ ma dziesiątki sponsorów NIEPUBLICZNYCH. Poproszę o Twoje CV?
" Ostatni " i TY masz tu rację.
2016-06-03 11:57:15
.
Ostatni
2016-06-03 08:55:18
Banda przekręciarzy. Niech ktoś się przyjrzy tej całej klice.
Jarun
2016-06-03 08:36:33
@Graduś kim ty jesteś i co dokonałeś, że śmiejesz się z Michała Anioła? Głuptasku z mikrocefalią (z małogłowiem).
gradek
2016-06-03 06:12:33
Jarun - chłopaku, Michał Anioł..cha, cha , cha.. freski z Kaplicy Sykstyńskiej zostały na nim wymuszone bo sam uważał się bowiem za rzeźbiarza. Jego dziesięcioletnie zaangażowanie świadczy o jedym, że papież mecenas znał go lepiej, niż on sam siebie. Najnowsze badania wskazują, że autorstwo fresków z Watykanu może być zbiorowe bo ich Wykonawca w tak prestiżowym obiekcie, musiał je uzgadniać( formę i treść) z urzędasami z Kurii Rzymskiej!. Nawet, jeśli był wybitny. Sam sprzeczny w sobie Michaś - raz to oświadcza, że jest republikaninem, a żyje na usługach papieży do końca życia.
Jarun
2016-06-02 23:23:54
W normalnych czasach artyści nie tworzyli dla plebsu, miejskich łyczków. Michał Anioł jest autorem fresków w Kaplicy Sykstyńskiej. Wśród rzeźb najbardziej znane są Pietà i Dawid. Za budowę Frygi możnowładcy by go powiesili. -"Daliśmy ci forsę a ty co, durniów z nas robisz?". Było normalnie.
ja
2016-06-02 22:07:30
słusznie napisano..pieniądze na kulturę, to pieniądze na kulturę..nie na chodniki czy domy pomocy społecznej..tak to już jest! jednym się podoba fryga -innym nie, jedni kochają DNI MORZA, inni nie cierpią i tez mogli by powiedzieć, lepiej pieniądze na coś tam przeznaczyć...np. WROCŁAW I ICH KRASNALE...ciekawe czy wszyscy je akceptowali, a jednak stały się jednym z symboli tego pięknego miasta :) zacznijmy chwalić nasz Szczecin i ludzi, którzy chcą dla niego coś robić..bo gdzie nie spojrzeć tam każdy narzeka...nawet ścieżki rowerowe przeszkadzają..cokolwiek się robi, to od razu się to krytykuje... a tu na prawdę jest pięknie :)
Grom, po prostu jesteś sentymentalny gość. Brawo !!
2016-06-02 18:13:32
Dziadzia ci opowiadał jak mu matula kupili na odpuście taką frygę, że chłopaki z całej wsi zlatywali się, żeby dał im trochę pokręcić. Rozumiem, rodzinny sentyment.
Grom
2016-06-02 16:00:49
Co się studenta czepiasz..ja i znajomi chcemy żeby nasze podatki szły na fryge a Twoje niech idą na opiekę społeczną i azylantów!
Student (czego student?) chrzanisz. To jednak NASZE 200 000 zł i MUSIMY je oglądać
2016-06-02 14:13:52
w POstaci FRYGI.
student
2016-06-02 10:18:48
gdzieś tutaj po drodze w tej dyskusji uciekło wam, że te 200 zmarnowanych ptysi, o których wszyscy krzyczymy (jestem studentem więc dla mnie to jest kasa z kosmosu) to nie z budżetu na politykę społeczną czy szkolnictwo, ale z kulturalnego - czyli, że te 200 tysięcy i tak było z góry przeznaczone do wydania na kulturę lub "kulturę". nikt ich nie wyszarpał, one tam zawsze były. w zeszłym roku ktoś uznał w mieście, że postawimy kolorowy, 8 tonowy słupek zamiast na przykład jednego z koncertów na dni morza. fryga zgodze sie nie pasuje ani do miasta (co to za kolory w ogóle) ani do tego miejsca, ale nie mam wrażenia, że ktoś mi zabrał kasę. po prostu gdyby frygi nie zrobili to i tak tej kasy nikt z nas by nie zobaczył.
Jarun
2016-06-02 09:48:37
Muszka zrozum, facet wydaje 200 tys. na jakieś kolorowe łajno, które zaśmieca ładne skrzyżowanie. Co to znaczy zdobył pieniądze? Zarobił, ukradł, dostał, wyżebrał? Nikt normalny nie da pieniędzy na niepotrzebny, oszpecający bubel. To chyba jasne!? Ten co "dał" pieniądze na Frygę jest złodziejem, bo okradł społeczeństwo i przeznaczył je na zmarnowanie. Ze swego portfela nie dał. Hojny i "twórczy" za nasze pieniądze. Powtarzam: za swoje pieniądze i na swoim podwórku bądź twórczy i wielu artystów tak robi. Ale jak się ma lukrowanego, beztroskiego prezydenta miasta, playboya wojewodę bez pomysłu na rozwój regionu - to wynik może być tylko jeden: stagnacja i marnotrawstwo. Za tymi urzędami stoją ludzie z Audytu wewnętrznego p. Konieczna, Wydział kultury: Dorota Cieszkowska-Cieśnik stanowisko, ds. finansowych, Smoliński, Stankiewicz a zwłaszcza Wydział Urbanistyki i Administracji Budowlanej: Bednarz, Głowacka, Jabłońska. Tam jednak panuje błogostan i samozadowolenie.
PO-dpis
2016-06-02 08:25:30
PO-mylony, PO-wpisach weź leki. PO-mogą.
muszka
2016-06-02 08:14:53
zdobywa się na karetki - o to przykład 3,5 mln zł w jednym roku -karetek jest 140 w szczecinie.Po drugie co ma dyrektor Klubu (z programem dla maluchów,dzieci i młodzieży i z pięniędzmi które wyszrpał z Warszawy dla Szczecina) do karetek? Na ich www jest informacja, że zebrali 25 000 zł dla chorej na raka dziewczyny w zeszłym miesiącu! i w muzacha jest sztab WOŚPU od lat (wiec i na sprzęt zbierają). Pamiętam też akcję z IFMSA (taka organizacja medyczna) i z hospicjum dla dzieci i dziesiatki innych. a propos karetek: http://www.gs24.pl/wiadomosci/szczecin/art/4957299,pogotowie-kupilo-nowe-karetki-za-wlasne-pieniadze-wideo-zdjecia,id,t.html
Muszka, PO POmyśle z FRYGĄ intelektualnie jest spłukany już na wiele lat.
2016-06-01 23:09:23
To było b. wyczerpujące.
PO-dopowiem
2016-06-01 22:23:10
@ muszka dlaczego np. nie "zdobywa się kilka milionów" na karetkę pogotowia?
Ciekawska
2016-06-01 18:18:04
Należy przeprowadzać rozmowy na stanowiska finansowane ze środków publicznych poprzez publiczne wysłuchanie propozycji i juz
muszka
2016-06-01 16:18:29
Ludzie co za bzdury pleciecie. Roguszka zdobył kilka milionów dotacji dla instytucji, robi kilka festiwali, uruchomił galerie dla dzieciaków, otworzył muzy dla wszystkich nie dla elit, ma świetne zespoły, projekty i warsztaty, ciekawe spotkania. Byłam ostatnio na wystawie Roler Poster, w ich galerii Tworze sie! a na Muzówce - było bardzo bardzo dużo ludzi! Zaraz bedą INSPIRACJE, koncerty. Nie sądzę, że miał słabą koncepcję.
to masz kot
2016-06-01 14:33:33
kurczaczki zainteresowało mnie i siedzę se i czytam se i myślę se ze chyba poczytało by się te siedem marnych koncepcji
kpt. Sowa
2016-06-01 14:31:03
RIO przymknęło oko a Prokuratura? Smród się robi...
podły żartowniś
2016-06-01 14:24:17
Widzę, ze sytuacja robi się napięta. Dla jej rozładowania pozwolę sobie na napisanie dowcipu, a o to i on: Komisja Konkursowa na stanowisko Dyrektora 13 muz. Koniec kawału. Oklaski.
Ullalalaaa
2016-06-01 14:24:03
Nie rozumiem w tym wszystkim jednego zgodnie (a wiem bo sprawdziłem ) z info na stronie bip urzędu miasta konkursy w jednym czasie były trzy na trzech dyrektorów SAA, Skolwin i 13Muz i tak SAA - przesłuchano jedna Anie zajebista wzięli, klub Skolwin przesłuchano jednego jedynego Adasia - wzięty, 13 Muz - przesłuchano 5 nikt nie spełnił oczekiwań! czyby miedzy czasie znalazł się tajemniczy "Don Pedro" z krainy "potrzebuje stołka" i trzeba było konkurs anulować ?????
kpt. Sowa na tropie
2016-06-01 14:11:32
@$KASA -nerwowo się robi :-) .... czapka gore.
Pan Witek
2016-06-01 14:02:11
Dawno nie było w Kurierze tylu komentarzy pod jednym artykułem.Ciekawe, czy komentujących bardziej interesuje kultura, czy tylko walka o stołki.
Krucyfiks
2016-06-01 13:56:19
Do wszystkich zainteresowanych, rozwlekających temat dlaczego nie podano nazwisk, dlaczego nie ujawniono złożonych ofert pozostałych kandydatów, dlaczego Roguszka w Ugotowanych potrącił i wywalił ozdobne drzewko w mieszkaniu (i czy później nie stało się ono symbolem jego upadku, a raczej wywalenia ze stanowiska) informuję: UM w swej wspaniałomyślności doszedł do wniosku, że skoro wśród zgłoszonych kandydatów poziom jest tak cienki jak nie przymierzając (coś dla Jaruna, co do mu jak wiadomo wszystko się z jednym kojarzy) ,,dupa węża'', to zorganizują konkurs raz jeszcze w późniejszym terminie, tak aby obecny Dyrektor NCK miał możliwość połaszenia się na to intratne stanowisko w 13muzach.
Jarun
2016-06-01 13:48:36
200 tys. zł. to jest 6-8 lat pracy. Spróbuj szczylu zarobić, przepracować taki czas, a potem cwaniakuj. Dowcipny jesteś jeden z drugim, bo nie z twojego podatku marnotrawione są pieniądze. Inaczej byś seplenił gilu, gdybyś chociaż jeden dzień ciężko przepracował. Kilku facetów uważa, że może szastać nie swoją forsą na prawo i lewo, bez żadnej odpowiedzialności "wywalać w błoto" i kłaść lache na to, co kto powie.
komin
2016-06-01 13:35:15
Status? co zrobisz jak się okaże, że nikt nie ma żadnych umów? że to wszystko pomówienia? Że to polityczny BEŁKOT? że to atak konkurencji? przeprosisz? stać Cię na to?
Wywieźć FRYGĘ do Sierakowa i posadzić tam kilka akacji jak było kiedyś. Są piękne, pachnące.
2016-06-01 13:30:28
.
o JArunie
2016-06-01 13:29:30
Jarun ma ewidentny problem bo mu się jak Małgosi z kawału wszystko z jednym kojarzy (dupą). Muzy to nie Fryga! Parafrazując: w szkole Pani Pyta dzieci z klasy Jaruna z czym im się kojarzy chusteczka. Nauczyciel pyta Ani : z czym ci się ta chusteczka kojarzy? Ania: z gołąbkiem w powietrzu Nauczyciel pyta Gosi : z czym ci się ta chusteczka kojarzy Aniu? Ania: z miękką poduszką Nauczyciel pyta Jaruna : Jarun a Tobie - z czym ci się chusteczka kojarzy? Jarun: z dupą, panie profesorze. Nauczyciel: Z dupą? Chusteczka? Dlaczego? Jarun: Bo mnie się wszystko z dupą kojarzy. Panie JArun, Pan weź Pan wypij Stresfixa i przytul jaką dziewczynę w końcu to może trochę ciśnienie Panu zejdzie.
$KASA
2016-06-01 13:14:21
jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o KASĘ! Może KSz. powinien zapytać kto z komisji ma największe wpływy z umów zleceń i faktur z 13muz - wtedy będzie wiadomo, dlaczego tak bronią status quo w mieście?
Jarun to dupa
2016-06-01 12:51:19
Jarun gdybyś tak zacięcie jak komentarze pisał C.V.-ki to już miałbyś prace i nie musiałbyś mieszkać z matką pić od rana i wstawiać w te komentarze nudne scenopisy sytuacji, które miejsc nie miały. Historia o dupie z cyklu SF z wątkiem ogrodniczo-gastronomicznym - obsada słaba a scenariusz to szmata pisarska. Jarun! opętało Cie ... o co ci chodzi ze zrozumieniem pisz!
wojtek
2016-06-01 12:48:46
eeee Jarun trochę przesadzasz. nie sądzę, żeby radni, którzy akurat mocno się będą musieli postarać, żeby przedłużyć sobie kadencje w kolejnych wyborach (dobre zmiany i te klimaty) pozwolili na takie szambo w państwowej instytucji. dla ludzi z magistratu przekręty finansowe w instytucjach widać jak na dłoni, zwłaszcza jak tematem tak mocno interesują się media i opinia publiczna. czy można to było zrobić taniej to nie wiem. można oczywiście zrezygnować z jakichkolwiek inwestycji w takie rzeczy, ale idąc tym tropem - zamknijmy filharmonię, pleciugę, operę - przecież to będzie z kilkanaście milionów na obiady dla dzieci i remonty chodników. po to jest budżet, który się dzieli na kawałki i zawartości tych kawałków się ze sobą nie miesza.
gałczyński
2016-06-01 12:43:20
Jak po 8 latach dyrektor się nie sprawdził, to czas na zmianę! Jak ludzie kultury nie chcą lub wygryzają się to Prezydent powinien postawić na kogoś z poza tego środowiska co ich pogodzi - może ktoś importowany z innego miasta albo menadżer kultury, przecież tyle było studiów podyplomowych na Akadamii Sztuki?
ugotowany
2016-06-01 12:28:31
Do Maciek: "13 Muz to centrum miasta na peryferiach szczecińskiej kultury" - pięknie powiedziane - nic dodać nic ująć. Może p. Roguszka powinien zająć się gotowaniem? Polecam UGOTOWANI s10.e05 - tam kultura gotowania pełną krasą, czy tego oczekują urzędasy z Miasta?
malarka
2016-06-01 12:19:37
Dajcie już spokój tej frydze - brzydkie może być piękne ;) ale nie zmienia to faktu, że skoro 13muz to pustynia z oazą inSPIRACJI to dlaczego rozwlekać konkurs? Poza tym w ogłoszeniu konkursu nie ma wytycznych Miasta jak powinno się rozwijać 13muz? Może potrzeba konsultacji społecznych w tej sprawie, skoro aż 7 kandydatów nie trafilo w gusta urzędników? A może sami nie wiedzą czego chcą?
watchdog
2016-06-01 12:05:32
O tym jak kultura w Szczecinie stoi świadczy m.in. ogłoszenie na BIP UM Szczecin: http://bip.um.szczecin.pl/chapter_11536.asp?soid=E9F2FF26B8A04C84B61E9B2FB5C21D90 Czytamy tu w pierwszej linijnce o PREZYDENT MIASTA SZCZECIN informuje o wyniku POSTĘPOWANIA KONKURSOWEGO NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA DOMU KULTURY „13 Muz” W SZCZECINIE po czym: "Konkurs na stanowisko dyrektora Domu Kultury „Klub Skolwin” w Szczecinie nie podlega" :D Tak jak kopiuj wklej na BIP tak kopiuj wklej w 13Muzach. Ot, inSPIRACJA.
Jarun
2016-06-01 11:34:35
Wyobraźmy sobie taką sytuację. Przychodzi facet do kumpla i mówi: Chcesz szybko i łatwo zarobić? –Jak nie, jak tak. –To weź kilka talerzy, sklej je i pomaluj w kilka kolorów. Zrobiłeś, no to masz tu „dwa kawałki” za pomoc w projekcie. Pasi? Facet bierze sklejone i pomalowane talerze niesie do drugiego kumpla i mówi: zrób mi takie duże, na kilka metrów. – A forsa? – Co się martwisz, dostaniesz na pewno, kasa jest dogadana. –Skąd kapucha? – Od dyrektora. - A dyrektor… przecież szklarni nie ma? –Z miejskiej kasy! Słuchaj przekręt na kilka lat, nie do udowodnienia. Do podziału 50 tys. dolarów. A talerze „dla oka”, że coś robimy. Jasne?!
prze-inspirowany
2016-06-01 11:33:54
Takie pytanie: kto z Was był w ostatnich latach w 13 Muzach? Nie mówię o pubie na dole ;) Ja poza pięknymi folderkami Inspiracji, co jak makulatura, leży gdzie popadnie byłem. Widziałem marazm, samozadowolenie i ściemę. Co tam się dzieje przez cały rok? Panie Prezydencie oni byli dobrzy, ale się już wypalili - zastanawiający jest brak informacji kto jeszcze kandydował? celowo? bo trudno byłoby odrzucić? Chyba o jedną kadencję za długo...
j.p.
2016-06-01 11:23:31
Mi tam fryga się średnio podoba, ale za to jest super miejscem aby umowic się na spotkanie np.ze znajomymi,albo randkę :) tak jak kiedyś "pod grzybkiem".Zobaczycie,jeszcze się okarze,że będzie to kultowe miejsce! ;)
Brat Sekretarza
2016-06-01 11:18:55
Najwyraźniej tego brakuje, skoro wśród 7 kandydatów nie znalazł się nikt na tyle kompetentny ani zaskakujący aby zadowolić komisję- co jest dla mnie o tyle dziwne, że aż niepokojące.
roger
2016-06-01 11:17:52
No właśnie,fryga może i nie podoba się każdemu, ale kiedyś i Picasso i Dali byli dziwakami,a dziś? To najcenniejsze dzieła! Nie będę jej bronić, bo może faktycznie miejsce nie jest trafione,ale cały świat ma takie dziwactwa,ale turyści wiecznie robią pod nimi zdjęcia :) hehe :)
Maciek
2016-06-01 11:16:57
To miasto nie ma odwagi do zmian i chyba w wyborach trzeba to zmienić. Nie wystarczy miastu hala Opery, filharmonia i Azoty Arena - a gdzie przestrzeń dla młodych twórców, małych form i edukacji artystycznej? 13 Muz to centrum miasta na peryferiach szczecińskiej kultury - przechowalnia miernych, ale wiernych. Jak długo jeszcze? A gdzie otoczenie Akademii Sztuki i bohemy miasta - oni powinni to oprotestować, że niepoważnie podchodzi się do kultury w Szczecinie: Dni Morza i jakiś festiwal sztuk wizualnych co go nikt nie widzi?
ja
2016-06-01 11:13:20
..dziwne to wszystko...jak zresztą wiele rzeczy-nie tylko w Szczecinie! Fryga może póki co cudem nie jest..ale czy za to rezygnuje się z takiego dyrektora? To w takim razie powinni polecieć dyrektorzy wszystkich insytucji! Przecież wszędzie zdarzają się babole...
magda wałacz
2016-06-01 11:09:44
chrześcijański plac zabaw... omg! nieeeee!
Brat Sekretarza
2016-06-01 11:03:03
Jarun Nie wiem ile wziął Gomulicki, ale jakoś wszędzie się jego prace przyjęły, tylko ciemny lud ze szczecina doszukuje się zgnilizny moralnej w tej pracy i lewactwa. Kupa na środku placu Zamenhofa spodobałaby się pewnie bardziej- przynajmniej kolor politycznie w porządku i tak ładnie wpisałby się w otoczenie. magda wałacz Minister Kultury określił już co powinno odbywać się w ramach wydarzeń kulturalnych i jakie wartości powinny one krzewić. Myślę, że ,,dobra zmiana'', która jest w moim mniemaniu faktycznym powodem usunięcia niewygodnego Roguszki wprowadzi do galerii Tworzę się! swoje porządki. I tak już w przyszłości pewnie spodziewać możemy się ,,Chrześcijańskiego Placu Zabaw''.
Jarun
2016-06-01 10:40:23
Odpowiedź @do Jaruna. Co to znaczy dostali rozkaz żeby postawić Frygę? Nie można ot tak sobie postawić gniota na skrzyżowaniu. Do tego trzeba mieć zgodę, podpisy, układy. Z miejskiej kasy wypływa 200 tys. zł i ktoś "przyklepał" te jawne marnotrawstwo. Kto? Ile kosztował materiał, a ile wziął "twórca" Gomulicki ? Wyraźnie widać, że prezydent Krzystek nie ogarnia tematu, figurant.
zibi
2016-06-01 10:39:17
Kolejny dyrektor wywalony z powodu pomnika. Zabawne miasto
magda wałacz
2016-06-01 10:18:26
a tworzę się? co będzie z galerią tworzę się? przez ostatnie kilka lat nie było w mieście fajniejszego miejsca z warsztatami dla dzieciaków. w dodatku za darmo.
wojtek
2016-06-01 10:11:06
z tą frygą to faktycznie smród, ale z drugiej strony trochę dziwi mnie postawa miasta - 13muz i owszem było inicjatorem projektu, ale przecież całą procedurę zatwierdzali i nadzorowali ludzie z miasta. błedy popełniono w fazie konstrukcyjnej (zatwierdzonej przez specjalistów z urzędu) i produkcji (realizowanej przez wykonawcę). jednych narzuciło miasto, innych przepisy dotyczące zamówień publicznych. gdzie tu wina dyrektora?
Ateista
2016-06-01 09:50:34
PrzePiS byłby jednak taki, żeby siedząc na Frydze nogi miał skrzyżowane. Ku uciesze narodowców mogą być nawet ukrzyżowane.
POsadzić go na FRYGĘ i niech majta artystycznie nóżkami.
2016-06-01 09:29:14
.
Ateista
2016-06-01 09:04:03
Widzę, że największe wpływy w tym mieście- oprócz kościoła oczywiście- mają narodowcy.
do jaruna
2016-06-01 08:38:22
Panie Jarun, Klub 13 Muz żadnym terenem nie dysponuje. Dostali Rozkaz to zrobili Fryge. Teraz nie chcą już robić następnej bo dostali niesłusznie w tyłek, to się już miastu nie podoba. Analogia jest prosta. Nie dysponują żadnym placem tylko im wskazano gdzie mają postawić. Przecież nie stawiają co roku rzeźb bo stała by już pewnie następna.
Krucyfiks
2016-06-01 08:28:58
Czyżby kandydaci nie zawarli w swoich programach idei krzewienia kultury chrześcijańskiej i pseudo patriotyzmu? Naprawdę żaden z kandydatów nie machał legitymacją PiSu, że nie było kogo wybrać? Roguszka powinien zamiast frygi postawić kolejny krzyż, a gdyby Jezus z niego odpadł- mielibyśmy w mieście objawienie.
Wniosek
2016-06-01 08:00:35
Skoro kandydaci nie zyskali uznania komisji, to przynajmniej wiadomo, że aktualny dyrektor 13 Muz pożegnał się już ze stanowiskiem.
Jarun
2016-06-01 07:53:37
Jak może Dom Kultury dysponować placami (terenem) w mieście ? Dysponuje również pieniędzmi których nie zarobili i mogą wydawać a w zasadzie marnotrawić bez odpowiedzialności. Prezydent miasta jak widać jest tylko od przypinania medali. 13 Muz ma tysiąc złoty dziennie zysku, że wydaje 200 tys. rocznie?
pobudka
2016-06-01 05:19:14
wstaje do pracy a tu taki njuz. Fryga się rozwaliła ale już ją wyklepali ale tramwajowe tory to chyba się tak łatwo nie da, pododbnie z kortami tenisowymi, halą na małopolskiej, fontanną na wawrzyniaka, odpadającą elewacją urzędu miejskiego. Jeżeli winić Klub 13 MUZ za Frygę to za resztę prezydenta. To chyba jakiś absurd.
Jarun
2016-06-01 00:57:27
Ja wiem, że lewakom ciężko jest zrozumieć. Z jakiejś racji, jakiś tam dyrektor dysponuje forsą na własne zachcianki. Forsa jest państwowa ale miejscowy kacyk ma gest i dla kumpla daje 200 tys. zł z państwowej kasy, ten zaś daje jakiemuś pajacowi, aby ten zrobił coś. To coś rozsypuje się, oszpeca miasto i jest niepotrzebne, ale co tam...bawimy się dalej - podatnik zapłaci. Czas się pozbyć szkodników i pasożytów!
"Dobra zmiana"
2016-06-01 00:17:47
Coś jest ewidentnie nie tak, rok temu prezydent wnioskował o medal i marszałek wręczył Roguszce medal- srebrny gryf za wybitne zasługi dla miasta Szczecina a teraz nagle wszystkie te zasługi "zniknęły" i nie jest dość dobry na dyrektora 13 muz? Ciekawe o kogo tu chodzi...
Julia
2016-06-01 00:15:11
Jarun nie masz chyba pojecia ile jedzenia marnuje sie w stołówkach m.in. szkolnych. Ja pracowałam ponad 20 lat w takiej. marnotrastwo i tyle, tacy jestesmy gospodarni. a ta fryga to nie podaba mi sie ale latam do córki do Barcelony i tam takie rzeczy są na każdym kroku.
vice
2016-06-01 00:07:14
Mieliśmy Jarmolińskiego od kultury, teraz mamy Soskę. jeden i drugi nie miał nigdy nic do gadania. Tylko patrzeć jak i drugi sie zwinie.
czarownica ale bez miotły
2016-06-01 00:02:39
We Wrocławiu też juz jeden dyrektor teatru się nie podobał po "dobrej zmianie". Wg nich kultura powinna siedzieć jak mysz pod miotłą, wówczas jest super!
13muz
2016-06-01 00:02:28
2007-2016 no comment: more - http://13muz.eu/7/o_nas
aktywny
2016-05-31 23:59:37
Własnie. Chciałabym przeczytać te koncepcje. to powinno być ujawnione. Ujawnić też proszę nazwiska osób biorących udział w komisji i poproszę o ich cv kulturalne. Może komisję trzeba wymienić nie dyrektora.
JACK
2016-05-31 23:53:13
Ciekawe siedem róznych koncepcji i siedmiu kandytatów i naszym specjalistom od kultury w magistracie nic nie przypadło do gustu. Wybredni państwo.
Obrady
2016-05-31 23:41:09
Ale ta komisja kultury nie ma nic do gadania i nigdy nie miała.
Basista
2016-05-31 23:32:43
Chyba nie o słabą koncepcje chodziło czy ktoś wie kim była pozostała kopnięta w dupe przez komisję konkursową 6? A swoją drogą Roguszka kandydat cud miód zagra ugotuje fryge wybuduje i nie chcą go!
SN
2016-05-31 23:32:15
Festiwal Inspiracje, digitalia, muzówka, koncerty, tworzę się dla dzieci... Muzy naprawdę robią kawał dobrej roboty i nie mogę zrozumieć, dlaczego miasto nie chce tego kontynuacji. Nie podoba mi się to co się dzieje u nas w kraju, gdzie dobrych liderów się nie trzyma na stanowiskach a ustawia się partyjnych lub niekompetentnych. Jestem przekonana, że Roguszka zostanie dyrektorem innej instytucji moze w innym kraju, jeśli tu go nie docenią i tego mu życzę.
Olao
2016-05-31 23:24:43
Czy gdzieś dostępne są te koncepcje organizacyjno programowe? Chętnie poczytam te slabizny ..7 kandydatów i nie było z kogo wybrać? Hmmm...czy tylko mi wydaje się to dziwne?
BZDETY
2016-05-31 23:24:41
Jak to możliwe, że instucja znosząca złote jajo finansowo dla Szczecina nagle nie spełnia oczekiwań komisji, a do tej pory spełaniała Ministerstwa, Narodowego Centrum Kultury, Marszałka Zachodniopomorskiego itd. Poprostu DOBRA ZMIANA i tyle
2X_nefretto
2016-05-31 23:21:11
jak to możliwe,że nie spełnia oczekiwań żaden kandydat? Przecież to Krzystek dał Roguszkce w zeszłym roku Medal w dowód uznania za sukcesy dla Miasta. Czy ja czegoś nie rozumiem??? szczecinglowny.org/galerie/koncert-ma-i-wystawa-mdlosci
jurek27
2016-05-31 23:08:18
To nie Roguszka wymyślił Makabryłe, czytałam artykuły. Tylko władze miasta. Roguszka miał to zrobić jako instytucja bo nikt inny się nie zgodził. A że pękła to teraz szukają winnych. Wstyd.
Ana_zaczytana
2016-05-31 23:03:03
Jarun, oczywiście: obiady dla dzieci, koce dla bezdomnych, dziury w jezdniach i inne populistyczne hasła, to to recepta na bolączki tego kraju. Widzę, że byłby z ciebie samorządowiec pełną gębą! Rozumiem, że masz w rękawie jeszcze pare podobnych przykładów. Rozwiń skrzydła, chętnie poczytam twoich mądrości.
radny
2016-05-31 22:52:26
To co dzieje się w 13 Muzach od kilku lat jest jakieś i ma charakter. Oczywiście przez to że miejsce to zaczęło się wyróżniać zyskało swoich zwolenników i przeciwników. Prezydent niestety na kulturze, a tym bardziej na sztuce się nie zna i chce mieć spokój w tym sektorze - bo do wyborów już niedaleko. Od i cała historia.
makabryła
2016-05-31 21:50:53
Facet od seks-shopów zrobił Frygę. Jaka jest, każdy widzi. Roguszka postanowił, że co roku oszpeci miasto jakąś makabryłą; drogą, tandetną, niepasującą i niepotrzebną. Oczywiście od razu znalazł się partacz. A pieniądze? Roguszka wizjoner-milioner ma gest...szkoda, że nie za swoje.
Jarun
2016-05-31 19:44:23
Co za (d...?)wymyślił to całe Monumento? Będziemy wydawać pieniądze z miejskiej kasy na szkaradztwa ! No i prezydent miasta Krzystek jak to bywa w jego zwyczaju, przychylił się. A co tam 200 tys. na jakieś kolorowe łajno. To jest 40 tys. obiadów dla dzieci w szkolnych stołówkach

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA