Zaczęły się testy nowej usługi w BILKOM – internetowym serwisie sprzedaży biletów kolejowych. Dzięki niej pasażerowie kupujący bilet przez Internet otrzymają powiadomienie, gdy ich pociąg będzie opóźniony ponad 5 minut lub wystąpią inne trudności na trasie jego przejazdu.
Choć większość, bo 91,75 proc. (według raportu Urzędu Transportu Kolejowego za IV kwartał 2019 r.) pociągów pasażerskich w Polsce kursuje zgodnie z rozkładem jazdy, to opóźnienia mogą się zdarzać. Często wynikają one z przyczyn niezależnych od kolei, jednak mogą wpłynąć na plany podróżnych. Aby zaoferować pasażerom kolejne narzędzie ułatwiające planowanie podróży, spółka PKP Informatyka, zarządzająca serwisem BILKOM, rozpoczęła testy nowej funkcjonalności – mailowych i SMS-owych powiadomień o bieżących opóźnieniach pociągów.
Pasażer, który kupi bilet w aplikacji BILKOM, otrzyma na wskazany przy zakupie numer telefonu lub adres poczty elektronicznej informację o opóźnieniu konkretnego pociągu, którym zamierza podróżować. Dzięki takiej usłudze nie musi instalować dodatkowych aplikacji, poprzez które przekazywane są informacje o kursowaniu pociągów. Co ważne, poprzez BILKOM można nabywać także bilety na połączenia z przesiadkami, obsługiwane przez różnych przewoźników.
Stworzony i obsługiwany przez PKP Informatykę serwis BILKOM jest dostępny od 2018 r. w formie strony internetowej oraz aplikacji na urządzenia mobilne. Obecnie można zakupić w nim bilety na podróże pociągami następujących przewoźników: PKP Intercity, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, POLREGIO, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Wielkopolskich oraz Kolei Małopolskich. BILKOM jest jedynym sklepem internetowym, w którym można kupić także Wspólny Bilet na przejazd realizowany przez te spółki kolejowe.
(ip)
Fot. PKP