"Macie już dość składania w urzędach tych samych dokumentów po kilka razy? A może trudno Wam zrozumieć dlaczego dany dokument koniecznie musi być wydrukowany i ręcznie podpisany? Napiszcie nam, co chcielibyście zmienić, a my nad tym popracujemy" - zachęca na swojej stronie Ministerstwo Cyfryzacji.
- Chcemy przemodelować procesy w relacjach na linii państwo – obywatel, maksymalnie ograniczając obciążenia obywateli – tłumaczy minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Od kilku lat budujemy cyfrowe państwo, dostępne dla obywateli 24/7. Sporo w tym zakresie już udało się zrobić, ale chcemy więcej. Mamy wiele pomysłów, zależy nam jednak także na wysłuchaniu opinii tych, dla których to robimy. Dlatego rozpoczynamy konsultacje, w których udział może wziąć każdy – dodaje Zagórski.
Głos w dyskusji, o tym jakie sprawy „z papieru warto przenieść do internetu” można zabrać wypełniając ankietę przygotowaną przez urzędników.
Na pomysły ministerstwo czeka do 10 lutego 2020 roku.
(ip)
Fot. pixabay.com