Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Większe przeładunki w terminalach OT Logistics

Data publikacji: 12 lutego 2019 r. 09:02
Ostatnia aktualizacja: 14 maja 2019 r. 11:51
Większe przeładunki w terminalach OT Logistics
 

Terminale morskie Grupy Kapitałowej OT Logistics korzystają z dobrej koniunktury na przeładunki portowe, wspieranej przez szybki wzrost gospodarczy kraju. Grupa spodziewa się, że korzystne warunki rynkowe oraz rozwijanie współpracy z dotychczasowymi kontrahentami w zakresie obsługi przeładunku i transportu węgla pozwolą na kontynuację wzrostu masy przeładowanych towarów w 2019 roku.

– Utrzymująca się dobra koniunktura na rynku ładunków masowych oraz rozwój współpracy w zakresie przeładunku i transportu węgla z naszymi dotychczasowymi kontrahentami powinny pozwolić portom OT Logistics na zwiększenie wolumenu przeładunków w tym roku – powiedział Daniel Ryczek, członek zarządu OT Logistics SA. – Cieszymy się, że wraz z nowym rokiem dla naszych terminali otworzyły się nowe możliwości, które pozwalają na jeszcze efektywniejsze wykorzystywanie ich potencjału. Udowodniliśmy kontrahentom, że jesteśmy sprawdzonym partnerem, co skutkuje zwiększaniem zakresu naszej współpracy. Mamy również nadzieję, że w 2019 roku odwróci się negatywny trend na rynku agro, pozwalając naszym portom na pełne wykorzystanie potencjału inwestycji poczynionych w ostatnich latach oraz na powrót do wzrostów w tym segmencie.

Według danych Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, przeładunki w największych polskich portach morskich wzrosły w ubiegłym roku o ok. 16 proc. w porównaniu do 2017. Obsłużono ponad 101 mln ton towarów. Polskie terminale portowe grupy OT Logistics – OT Port Gdynia i OT Port Świnoujście – korzystają ze zwiększonego popytu na przeładunek ładunków masowych, a także wyrobów stalowych czy chemikaliów.

– Terminale portowe Grupy Kapitałowej OT Logistics potwierdziły w ubiegłym roku, że zasłużenie cieszą się zaufaniem naszych kontrahentów i są sprawdzonym i pewnym partnerem w biznesie – podkreślił Karol Bowżyk, dyrektor Dywizji Portowej OT Logistics. – Dzięki udanej końcówce roku OT Port Gdynia obronił wynik przeładunkowy z 2017, natomiast OT Port Świnoujście odnotował ponad 40-procentowy wzrost przeładunków. Cieszą nas pierwsze symptomy odwrócenia negatywnego trendu na rynku produktów agro. Rok 2018 był trudnym okresem dla tego segmentu z uwagi na uwarunkowania na polskim rynku zbóż, ale liczymy, że w 2019 r. powrócimy do wzrostów. Bardzo dobrze natomiast przedstawia się sytuacja w odniesieniu do przeładunków węgla, rudy i koksu. OT Port Świnoujście, nasz wyspecjalizowany terminal masowy, znacząco zwiększył przeładunki tych surowców w 2018 roku. W OT Port Gdynia z kolei obserwowaliśmy wzrost przeładunków stali i wyrobów stalowych, wyrobów chemicznych oraz pozostałych produktów masowych.

Grupa Kapitałowa OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. Siedziba OT Logistics SA znajduje się w Szczecinie.

Dodajmy, że spółka wdraża obecnie plan naprawczy, którego celem jest poprawa płynności finansowej. ©℗

(ek)

Fot. OTL

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA