Trwa badanie ofert, jakie wpłynęły w przetargu na zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę dwóch lodołamaczy liniowych dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Złożyły je: konsorcjum dwóch gdyńskich firm – PGZ Stoczni Wojennej i Stoczni Remontowej Nauta, Remontowa Shipbuilding z Gdańska oraz Poltramp Yard ze Świnoujścia.
Jak już pisaliśmy, szczeciński RZGW kontynuuje program budowy nowych lodołamaczy i odmłodzenia floty. W ub. roku podpisano umowę o dofinansowaniu projektu przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dwa nowe lodołamacze liniowe mają zastąpić najstarsze, blisko 50-letnie jednostki, czyli „Świstaka” i „Ogara”.
RZGW zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nieco ponad 39 mln zł brutto.
Niedawno otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie lodołamaczy. Wpłynęły trzy. Konsorcjum złożone z gdyńskich firm: PGZ Stoczni Wojennej i Stoczni Remontowej Nauta zaproponowało cenę przeszło 31,5 mln zł. Gdańska stocznia Remontowa Shipbuilding zaoferowała 30 mln 250 tys. zł, a świnoujska spółka Poltramp Yard – 44 mln 280 tys. zł.
Oferty muszą być sprawdzone pod kątem prawnym.
– Prace komisji przetargowej trwają, analizowana jest poprawność złożonych wniosków i dokumentów – zaznacza Michał Kaczmarek z RZGW. – O wynikach przetargu opinia publiczna zostanie poinformowana, gdy tylko będzie to możliwe.
Nowe jednostki mają być gotowe jesienią 2020 r. Gdy zastąpią dwie najstarsze, średni wiek floty obniży się z ponad 30 do niecałych 18 lat.
Szczeciński RZGW dysponuje ośmioma lodołamaczami. To starsze jednostki przejęte od PBH Odra 3, czyli „Lis”, „Dzik”, „Odyniec”, „Żbik”, „Świstak” i „Ogar”, oraz zbudowane w 2014 r. – „Stanisław” i „Andrzej”.
(ek)
Fot. RZGW Szczecin