Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Trzech chętnych na dostawę ezt-ów dla regionu

Data publikacji: 23 lipca 2016 r. 08:15
Ostatnia aktualizacja: 21 lutego 2018 r. 21:38
Trzech chętnych na dostawę ezt-ów dla regionu
 

Trzech producentów chce zrobić 17 elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi regionalnego kolejowego ruchu pasażerskiego w Zachodniopomorskiem i w razie zwiększenia zamówienia dostarczyć jeszcze do 10 pociągów. Wśród nich jest bydgoska Pesa, która dwukrotnie się skarżyła do Krajowej Izby Odwoławczej na warunki ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski przetargu.

Samorząd województwa chce kupić kolejne nowe pociągi do obsługi połączeń w regionie. Tym razem 17 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (12 trzyczłonowych i 5 czteroczłonowych) za ok. 236 mln zł. Jeśli będą pieniądze, to zamówienie zwiększy do 10 ezt-ów.
Pesa Bydgoszcz SA zaproponowała, że zamówienie zrealizuje za 252 396 000 zł i daje na nie 61 miesięcy gwarancji, a trzy pierwsze pojazdy dostarczy do 31 maja 2017. Taki sam okres gwarancji i termin dostawy zaoferował nowosądecki Newag SA, tyle że za 250 797 000 zł. Z kolei Stadler Polska złożył ofertę opiewającą na 374 847 000, 46 zł, przy tym ma dostarczyć pierwsze ezt-y do 30 sierpnia przyszłego roku, za to z 62-miesięczną gwarancją.

Do Urzędu Marszałkowskiego wpłynęła na przetarg jeszcze jedna koperta. Po jej otwarciu się okazało, że zawiera informację od hiszpańskiego CAF, że nie składa on teraz oferty, ale deklaruje udział w kolejnych postępowaniach.
Zgodnie z zamówieniem,nowe pociągi mają być wyposażone w wygodne fotele, Wi-Fi, udogodnienia dla niepełnosprawnych i jeździć z prędkością 160 km/h. Ponadto zwycięzca przetargu ma przeszkolić obsługę pojazdów, dostarczyć „wyprawkę” pociągów, czyli potrzebne części (np. kamery przedziałowe) oraz symulator do praktycznej nauki dla maszynistów elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Pieniądze na zakup ezt-ów mają pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego (85 proc. dofinansowania), Funduszu Kolejowego i budżetu województwa. Wartość całego kontraktu (17 pociągów i zamówione dodatkowo oraz symulator za 6 mln zł) ustalono na ponad 449 milionów złotych. 

(mag)

Na zdjęciu: jeżdżące po zachodniopomorskich torach elektryczne zespoły trakcyjne „Impuls" pochodzą z Newagu.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Ryszard
2018-02-21 21:33:22
Odpowiadają mi firma PESA produkuje swietne pojazdy szynowe. Posiadają sylwetkę na miarę czasu są przestronne i wygodne niemiałbym żadnych przeciwskazań by pojawiły się na koleji. Myslę iż przywyborze nowych tranwaji będziemy preferować firmę PESA ponieważ ujednoliconyt tabor to połowa mniej komplikacji w eksploatacji .
Mobilek
2016-07-25 10:27:07
Ja lubię nasze Swingi, wprowadzają trochę nowoczesności do naszego Szczecina. To może do kompletu i na tory kolejowe niech PESA wejdzie :)

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA