Teraz remont i kontrola statku pod rosyjską banderą ściągniętego z mielizny
Teraz remont i kontrola statku pod rosyjską banderą ściągniętego z mielizny
Data publikacji: 23 lutego 2022 r. 14:42
Ostatnia aktualizacja: 01 marca 2022 r. 13:31
Po miesiącu stania na mieliźnie rosyjski statek dotarł do portu w Szczecinie. Fot. Ryszard PAKIESER
Informowaliśmy już o perypetiach statku pod rosyjską banderą „SMP Novodvinsk”, który 12 stycznia br. stanął na mieliźnie na Zalewie Szczecińskim. Tkwił tam przez miesiąc. Udało się go wyciągnąć 11 lutego i w końcu dotarł do szczecińskiego portu. Po rozładunku trafił do Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. Opuści Szczecin dopiero po przeprowadzeniu niezbędnych prac i inspekcji.
Przypomnijmy, że statek płynął do Szczecina z ładunkiem 6142 ton slabów (półproduktu hutniczego). Prawdopodobnie w wyniku awarii steru (ale to już ustali Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich oraz Izba Morska) wszedł na mieliznę, a próba jego wyciągnięcia za pomocą holownika nie powiodła się. Jednostka znajdowała się poza torem wodnym Świnoujście-Szczecin (w pobliżu I Bramy Torowej) i nie stanowiła przeszkody dla statków poruszających się w tym rejonie. Ruch odbywał się tam jednokierunkowo.
Aby wyciągnąć statek z mielizny, trzeba było najpierw częściowo go rozładować (odlichtować). Prace te wykonała firma Żegluga na Odrze. Ruszyły 10 lutego, a następnego dnia, po rozładowaniu ok. 1500 ton, jednostka podniosła się i odzyskała pływalność.
– Udało się ją wprowadzić na tor wodny, skąd wyruszyła o własnych siłach w dalszą podróż do szczecińskiego portu – poinformowała Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Szczecinie. – Statek płynął w asyście dwóch holowników.
„SMP Novodvinsk” 11 bm. zacumował przy nabrzeżu Słowackim. Tam został rozładowany i przeszedł między innymi kontrolę przeprowadzoną przez inspektorat ochrony środowiska Urzędu Morskiego. Jak się dowiedzieliśmy, nie wykazała ona żadnych poważnych nieprawidłowości.
W piątek (18 bm.) statek dotarł do nabrzeża Gnieźnieńskiego Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. Po przeglądzie na doku i wykonaniu niezbędnych prac naprawczych przejdzie jeszcze inspekcję PSC. To kontrola przeprowadzana przez państwo portu (Port State Control), której celem jest m.in. sprawdzenie, czy kompetencje kapitana i oficerów na pokładzie oraz stan jednostki i jej wyposażenia są zgodne z konwencjami międzynarodowymi.
(ek)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
do @ Gienio (4)
2022-03-01 20:56:40
Gienio PiS_ze;"Zadne samoloty nie lataja" ("onuca bez polskich "ogonków"?)..Samolot rosyjskich linii lotniczych znalazł się w piątek rano nad Polską, chociaż rząd RP wprowadził zakaz lotów dla maszyn zarejestrowanych w Rosji. Leciał m.in. nieopodal Warszawy, a następnie wylądował w stolicy Słowacji.https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2022-03-01/rosyjski-samolot-wlecial-nad-polske-obowiazuje-zakaz-ale-maszyna-uzyskala-zgody/?ref=kafle.... Jeśli jest od_PO_wiedni szmal to wszystko lata!
do @ Gienio (3)
2022-03-01 13:16:49
Wczorajsze meldunki o "ruskim hakowaniu" farm wiatrowych to "fejk" i o kant du(d)y rozwalić. "Jułesmeni" ograniczyli i zmniejszyli dokładność GPS-u, aby "ruski sołdat" nie mógł do Kijowa dojechać... "Njus - "Ruski" zabierają Ukraińcom "srajfony". Rosjanie mają na taki "mik" własny system, dziwiłbym się gdyby polegali tylko na "demokratycznych wartościach". Jeden już dawno temu powiedział; - na wojnie pierwsza zwycięża propaganda.
do @ Gienio (2)
2022-03-01 13:10:41
Rosjanie mają swój "ruski" SFIFT (własny system) do obsługi swoich banków i bankomatów. Ten system powstał przed laty, gdy "Majkrosofty" zaczęli Rosjan ciągać za jaja w sprawie licencji, praw autorskich i innych dupereli (jeśli nie wiesz oco chodzi to...(Lepper). Rosja ma oddzielny SFIFT z Chinami. P.S. W administracji rosyjskiej od 5-ciu lat nie ma innych systemów jak wyłącznie "rosyjskiej produkcji".
do @ Gienio(1)
2022-03-01 13:02:22
"Po zawieszeniu systemu SWIFT zaden przelew z Rosji nie wplynie na konto stoczni...." Zauważ, PO_czytaj dokładniej iż "demokracja liberalna" blokuje SFIFT "dla niektórych podmiotów..." Jeśli zablokują "wszystkie ruskie podmioty" to du(d)a zimna, czytyj gazu i ropy "niet" ponieważ "rachunek nie wpłynął na konto". Taka jest zasada "demokracji liberalnej", przekonali sią ci, także w Szczecinie , którym odcięto gaz i prąd mimo iż chcą piec "chrupiący chleb".
Gienio
2022-02-28 05:50:27
Wszystkie panstwa wycofuja sie z wspolpracy z Rosja. Po zawieszeniu systemu SWIFT zaden przelew z Rosji nie wplynie na konto stoczni. W walizce tez nie przywioza, bo nie maja jak. Zadne samoloty nie lataja. Ja bym sie gleboko zastanowil, bo znow Zareba straci.
do PO_rąbanaj
2022-02-25 08:56:55
Alicji. To co robi stocznia to jest robota w ramach "demokracji liberalnej" (kapitalizm) i stocznia wie jakie jest ryzyko i (ważne) ile zarobi....„Nie ma żadnej ideologicznej przesłanki, by mówić kategorycznie »nie« inwestorom z jakiegokolwiek kraju, także z Rosji. Nasi sąsiedzi są również od tego, abyśmy robili z nimi wspólne interesy”.
Alicja
2022-02-24 12:04:41
Najpierw stocznia powinna zobaczyć minimum 50% kosztów remontu na swoim koncie a dopiero po wpłynięciu na konto kasy z Rosji zacząć remontować. A tak w ogóle to kazałabym Rosjanom zabrać ten statek na swój koszt do siebie. Powinniśmy odmówić remontu itp. A my wyremontujemy, zapłacimy a oni i będą się cieszyć...że znów Polaków zrobili w bambuko...
Bo jest Ry-zyko...?
2022-02-23 23:08:53
Ze i teraz, przez Wojne na Ukrainie ... piniedzy do Zaplacenia - Nie ma i Nie bedzie !/??
ale Zaplata ...!!
2022-02-23 23:04:29
Czyli Koszta Calego Przedsiewziecia... PO-winny byc Ustalone i w Wiekszosci Wyplacone... przed roz-po-czeciem w/w Prac - inaczej bedzie to Dluug... na Wieczne uregulowanie...!/?? Gdyz: PO-zniej wszystko wg. "Starej Kasty"...PO-jdzie w przedawnienie...!!!
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.