Niedziela, 24 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Szczecin znów stolicą gospodarki morskiej [GALERIA]

Data publikacji: 06 września 2018 r. 17:03
Ostatnia aktualizacja: 13 listopada 2018 r. 20:42
Szczecin znów stolicą gospodarki morskiej
 

Reprezentują 40 portów Morza Bałtyckiego i dziewięć krajów. Spotkali się w Szczecinie, aby przez dwa dni (6 i 7 września) porozmawiać o sytuacji w branży morskiej, szansach i zagrożeniach w rozwoju portów, podzielić się wiedzą i doświadczeniami. Aż 180 osób zarejestrowało się na Baltic Ports Conference. To coroczne najważniejsze wydarzenie Organizacji Portów Bałtyckich (Baltic Ports Organization). Po raz pierwszy odbywa się w Polsce. 

Współorganizatorem tegorocznej konferencji jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, który od ponad 20 lat należy do BPO.

– Zaledwie trzy miesiące temu w Szczecinie odbyły się Światowe Dni Morza, a dzisiaj mamy dużą konferencję, ważną dla portów bałtyckich – nie krył dumy Dariusz Słaboszewski, prezes ZMPSiŚ, który przed dwoma laty zaprosił członków BPO do stolicy Pomorza Zachodniego. – Świadczy to o tym, że jesteśmy ważnym partnerem i nasz głos się liczy zarówno w gospodarce morskiej ogólnoświatowej, jak i bałtyckiej.

Prezes Słaboszewski otworzył w czwartek dwudniowe spotkanie, które się odbywa w hotelu Radisson Blu. Były prezydent Szczecina Bartłomiej Sochański odczytał list od Marka Gróbarczyka, ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

– Cieszę się, że Polska jest po raz kolejny miejscem ważnych debat nadających impet rozwojowi światowej gospodarki morskiej – napisał minister do uczestników konferencji, podkreślając, że rząd RP postawił sobie za cel odbudowę polskiej gospodarki morskiej i wykorzystanie potencjału transportu morskiego.

Zanim się rozpoczęły prezentacje i dyskusje, poinformowano, że do Organizacji Portów Bałtyckich przystąpiła spółka Polskie LNG, która eksploatuje terminal skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu.

– Organizacja Portów Bałtyckich skupia największe porty wokół Bałtyku, a jest ich ok. 50 – powiedział Bogdan Ołdakowski, sekretarz generalny tej organizacji. – Dyskutujemy tutaj o rozwoju rynku, o finansowaniu infrastruktury transportowej, również o regulacjach. W dyskusjach biorą udział przedstawiciele portów, ale też Komisji Europejskiej i rządów krajów nadbałtyckich. Dochodzimy, mam nadzieję, do jakichś wspólnych wniosków, które postaramy się wcielić w życie.

W czwartek rozmawiano m.in. o obecnych trendach w sektorze morskim w Europie Północnej. Przedstawiciel portów brytyjskich miał ciekawą prezentację na temat Brexitu i jego możliwych konsekwencji dla sektora portowego.

Andrzej Łuc, prezes Portu Morskiego Police, przedstawił zarówno tę spółkę, jak i całą Grupę Azoty. Mówił o planowanych inwestycjach, w tym o budowie terminalu propylenu. Kolejne sesje dotyczyły wpływu portów na całą gospodarkę, ich rozwoju i możliwości finansowania.

W piątek – dalszy ciąg dyskusji. Na koniec zaplanowano wizytę w świnoujskim terminalu LNG.

Dodajmy, że „Kurier Szczeciński” jest patronem medialnym konferencji. ©℗

(ek)

Fot. Ryszard PAKIESER

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Olaboga
2018-09-15 11:29:11
Szczecin był taką Stolicą może jeszcze będzie ale Szczecin i jego Gospodarkę morską nie mogą reprezentować tacy ludzie jak ta posłanka(PO) z Goleniowa wygłaszająca brednie w TV- tacy ludzie tylko szkodzą niech wróci do nauczania muzyki chociaż po tylu latach wątpię czy cokolwiek i kogokolwiek nauczy.
Lewatywa
2018-09-09 18:36:17
Stolicą gospodarki morskiej to może być port jak Rotterdam a Szczecin to miejsce urzędników biorących kasę za bajkowanie o mo"ż"u
??
2018-09-06 17:43:14
Widownie też z Gdanska dowiązą jak w czasie ostatnich swiatowych dni morza w czerwcu?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA