sobota, 21 lipca 2018.
Strona główna > Gospodarka > Strażak-26 już w Szczecinie

Strażak-26 już w Szczecinie [GALERIA]

Strażak-26 już w Szczecinie
Data publikacji: 2016-01-10 14:18
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-18 19:33
Wywietleń: 2778 93381

W niedzielę rano "Strażak-26", nowy statek pożarniczy Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, przypłynął do Szczecina. Teraz jego załogę czeka szkolenie.

Jednostkę zbudowała turecka stocznia Bogazici Denizcilik Sanayi ve Ticaret (a ściślej, jej podwykonawca - Gisan) za ok. 7 mln euro. W listopadzie ub. roku została zwodowana, a po przejściu prób morskich i odbiorach technicznych wyruszyła do Polski.

Statek opuścił Turcję w drugiej połowie grudnia. W sobotę (9 stycznia) dotarł do Świnoujścia. Przez noc stał w tamtejszym terminalu promowym, a w niedzielę rano przemierzył trasę do Szczecina. Zacumował przy nabrzeżu Tureckim, obok "Strażaka-24".

Nowy holownik z klasą pożarową FiFi1 zastąpi wysłużonego "Strażaka-25", stacjonującego w Świnoujściu. Ma ok. 33 m długości i 12 m szerokości. Jego załoga będzie trzyosobowa. Teraz czeka ją szkolenie.

W Szczecinie na jednostce, zanim odpłynie do macierzystego portu, czyli Świnoujścia, odbędzie się - po przejściu niezbędnych formalności - uroczyste podniesienie bandery. Trasę z Turcji przebyła pod flagą Vanuatu.

Przypomnijmy, że "Strażaka-26" udało się kupić dzięki oszczędnościom, podobnie jak inny sprzęt dla Portowej Służby Ratowniczej. Projekt uzyskał dofinansowanie unijne jeszcze ze starego rozdania (2007-2013). Na realizację zadania było mało czasu, więc do przetargu na dostarczenie nowej jednostki stanęły firmy dysponujące mocno już zaawansowanymi w budowie holownikami. Zwyciężyła stocznia turecka, która produkuje takie statki "na półkę". ©℗

(ek)

Fot. Elżbieta KUBOWSKA

Więcej zdjęć w GALERII

Komentarze

kris
Holownik z klasą pożarową? To znaczy, że to dalej holownik. Bez sprzętu bez wykwalifikowanej załogi to jest holownik. Trzy osobowa załoga oznacza, że to nadal jest holownik. Likwidacja statku pożarniczego i wstawianie w jego miejsce HOLOWNIKA z minimalną załogą jest co najmniej dziwne Powiedziałbym, że to oszczędności ale oszczędności za 7 mln euro??
2016-01-11 18:06:35
Ta "bajke" to opowiadaj swoim wnuczkom na dobranoc !
Pytanie. do @ Mariusz z dnia 10/01 godz. 20:48:30 ? Chlopie, czy Ty faktycznie panujesz nad tym co Ty piszesz...? Tzn. wg. Ciebie... Solidaruchy najpierw doprowadzili do powstania Solidarnosci, by przez kolejne 25 lat PO-rozwiazywac swoje Zaklady i swoje miejsca pracy ? Ktory wlasciwie i prawidlowo dzialajacy Zwiazek Zawodowy na Swiecie rozwiazuje swoje miejsce pracy...czyli sam kopie dolki pod soba ? Jak znasz chocby 1-en taki przyklad to wymien go...? Mowiac krotko widac ze "z.........s" do reszty... od tej swojej 25 letniej PO-stkomunistycznej Propagandy i teraz "ratujac ja" jeszcze od calkowietego upadku, odwracasz... kota ogonem, ale niestety juz jest na to za pozno ! !
2016-01-11 15:19:04
bolo
do @Uffa Nie wiem czy jest jeszcze coś do "przecinania" - pokropek tak, ale do "przecięcia" to chyba przyleci czarownik "Voodo". - ten Srażak 26 płynął i stoi w Szczecinie pod banderą morskiego państwa VANUATU, "goglnij" sobie to zobaczysz "morską portęgę". Chyba nici z "Jeszcze Polska" i "biało-czerwona" na rufie. Jest jeszcze szansa iż flaga Vanuatu była tylko "na przelot".
2016-01-11 13:33:18
do @ Wodne SOS,
Onopśnie obcego zatrudnienia n w/w należy przeanalizować ustawę 1066 podpisaną przez . Komorowskiego. Ta ustawa nie jest "cywilna" i także Strażak jest "nie cywilny" (podlega pod min.xx).
2016-01-11 08:25:24
Uff
Uff, to jest szansa, że obecny zarząd Zarządu zdąży jeszcze przeciąć wstęgę :)
2016-01-11 07:43:57
Wodne SOS,
Ciekawym jest tez... czy na tym Strazaku beda mogli pracowac rowniez i Polscy Strazacy czy tylko nowo przybyli Sikawkowi z zagramanicy ? Mowiac krotko, najpierw Oni... a pozniej za nimi i ich sprzet, a w male dywaniki jest rowniez ten Stazak wyposazony ??
2016-01-10 20:05:51
@ Mariusz
Zrozum wreszcie to: kto rządzi Polską? To są Solidaruchy - likwidatorzy państwa polskiego...razem z jego przemysłem; stoczniowym takoż. Trzeba być półgłówkiem, żeby po 25 latach ich rządów, tego nie rozumieć.
2016-01-10 19:48:28
PO-dwodne ogledziny...,
Mariusz, procz tego co napisales, jest jeszcze cos co ma zwyczaj nazywac sie "PO-ufne" lub "Scisle Tajne" i o tym byc moze nigdy sie nie dowiemy ? Chyba ze Ktos lub cos "peknie" i prawda wyplynie za Strazakiem... na PO-wierzchnie ??
2016-01-10 19:46:53
@Mariusz
W Polsce żadna stocznia nie miała na tyle gotowego holownika, by go wykończyć w ciągu paru miesięcy. Czas naglił, bo unijne pieniądze trzeba było wykorzystać do końca 2015 r., a decyzja o dofinansowaniu zapadła chyba w maju.
2016-01-10 19:07:43
Mariusz
To my Polacy z piękna tradycja stoczniowa i to jeszcze w Szczecinie musimy zamawiać statki kapcie tzw w Turcji? Kolejna rzecz której zrozumieć nie mogę. Bo na pewno nie uwierzę że zrobiono go wspaniale za polowe ceny zaproponowanej w Polsce! Gdzie solidarność narodowa i lojalność! Zwykle tak bywa że jak nie wiadomo o co chodzi to wręcz przeciwnie!
2016-01-10 14:57:43

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
16
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Flis przypłynął do Szczecina
Zjazd Młodych Gwiazd 2018 i „Siedem życzeń”
Różankowe urodziny Szczecina
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Józef Miszczuk
W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy