Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Strażak-26 już w Szczecinie [GALERIA]

Data publikacji: 10 stycznia 2016 r. 14:18
Ostatnia aktualizacja: 04 listopada 2020 r. 22:45
Strażak-26 już w Szczecinie
 

W niedzielę rano "Strażak-26", nowy statek pożarniczy Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, przypłynął do Szczecina. Teraz jego załogę czeka szkolenie.

Jednostkę zbudowała turecka stocznia Bogazici Denizcilik Sanayi ve Ticaret (a ściślej, jej podwykonawca - Gisan) za ok. 7 mln euro. W listopadzie ub. roku została zwodowana, a po przejściu prób morskich i odbiorach technicznych wyruszyła do Polski.

Statek opuścił Turcję w drugiej połowie grudnia. W sobotę (9 stycznia) dotarł do Świnoujścia. Przez noc stał w tamtejszym terminalu promowym, a w niedzielę rano przemierzył trasę do Szczecina. Zacumował przy nabrzeżu Tureckim, obok "Strażaka-24".

Nowy holownik z klasą pożarową FiFi1 zastąpi wysłużonego "Strażaka-25", stacjonującego w Świnoujściu. Ma ok. 33 m długości i 12 m szerokości. Jego załoga będzie trzyosobowa. Teraz czeka ją szkolenie.

W Szczecinie na jednostce, zanim odpłynie do macierzystego portu, czyli Świnoujścia, odbędzie się - po przejściu niezbędnych formalności - uroczyste podniesienie bandery. Trasę z Turcji przebyła pod flagą Vanuatu.

Przypomnijmy, że "Strażaka-26" udało się kupić dzięki oszczędnościom, podobnie jak inny sprzęt dla Portowej Służby Ratowniczej. Projekt uzyskał dofinansowanie unijne jeszcze ze starego rozdania (2007-2013). Na realizację zadania było mało czasu, więc do przetargu na dostarczenie nowej jednostki stanęły firmy dysponujące mocno już zaawansowanymi w budowie holownikami. Zwyciężyła stocznia turecka, która produkuje takie statki "na półkę". ©℗

(ek)

Fot. Elżbieta KUBOWSKA

Więcej zdjęć w GALERII

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

kris
2016-01-11 18:06:35
Holownik z klasą pożarową? To znaczy, że to dalej holownik. Bez sprzętu bez wykwalifikowanej załogi to jest holownik. Trzy osobowa załoga oznacza, że to nadal jest holownik. Likwidacja statku pożarniczego i wstawianie w jego miejsce HOLOWNIKA z minimalną załogą jest co najmniej dziwne Powiedziałbym, że to oszczędności ale oszczędności za 7 mln euro??
Ta "bajke" to opowiadaj swoim wnuczkom na dobranoc !
2016-01-11 15:19:04
Pytanie. do @ Mariusz z dnia 10/01 godz. 20:48:30 ? Chlopie, czy Ty faktycznie panujesz nad tym co Ty piszesz...? Tzn. wg. Ciebie... Solidaruchy najpierw doprowadzili do powstania Solidarnosci, by przez kolejne 25 lat PO-rozwiazywac swoje Zaklady i swoje miejsca pracy ? Ktory wlasciwie i prawidlowo dzialajacy Zwiazek Zawodowy na Swiecie rozwiazuje swoje miejsce pracy...czyli sam kopie dolki pod soba ? Jak znasz chocby 1-en taki przyklad to wymien go...? Mowiac krotko widac ze "z.........s" do reszty... od tej swojej 25 letniej PO-stkomunistycznej Propagandy i teraz "ratujac ja" jeszcze od calkowietego upadku, odwracasz... kota ogonem, ale niestety juz jest na to za pozno ! !
bolo
2016-01-11 13:33:18
do @Uffa Nie wiem czy jest jeszcze coś do "przecinania" - pokropek tak, ale do "przecięcia" to chyba przyleci czarownik "Voodo". - ten Srażak 26 płynął i stoi w Szczecinie pod banderą morskiego państwa VANUATU, "goglnij" sobie to zobaczysz "morską portęgę". Chyba nici z "Jeszcze Polska" i "biało-czerwona" na rufie. Jest jeszcze szansa iż flaga Vanuatu była tylko "na przelot".
do @ Wodne SOS,
2016-01-11 08:25:24
Onopśnie obcego zatrudnienia n w/w należy przeanalizować ustawę 1066 podpisaną przez . Komorowskiego. Ta ustawa nie jest "cywilna" i także Strażak jest "nie cywilny" (podlega pod min.xx).
Uff
2016-01-11 07:43:57
Uff, to jest szansa, że obecny zarząd Zarządu zdąży jeszcze przeciąć wstęgę :)
Wodne SOS,
2016-01-10 20:05:51
Ciekawym jest tez... czy na tym Strazaku beda mogli pracowac rowniez i Polscy Strazacy czy tylko nowo przybyli Sikawkowi z zagramanicy ? Mowiac krotko, najpierw Oni... a pozniej za nimi i ich sprzet, a w male dywaniki jest rowniez ten Stazak wyposazony ??
@ Mariusz
2016-01-10 19:48:28
Zrozum wreszcie to: kto rządzi Polską? To są Solidaruchy - likwidatorzy państwa polskiego...razem z jego przemysłem; stoczniowym takoż. Trzeba być półgłówkiem, żeby po 25 latach ich rządów, tego nie rozumieć.
PO-dwodne ogledziny...,
2016-01-10 19:46:53
Mariusz, procz tego co napisales, jest jeszcze cos co ma zwyczaj nazywac sie "PO-ufne" lub "Scisle Tajne" i o tym byc moze nigdy sie nie dowiemy ? Chyba ze Ktos lub cos "peknie" i prawda wyplynie za Strazakiem... na PO-wierzchnie ??
@Mariusz
2016-01-10 19:07:43
W Polsce żadna stocznia nie miała na tyle gotowego holownika, by go wykończyć w ciągu paru miesięcy. Czas naglił, bo unijne pieniądze trzeba było wykorzystać do końca 2015 r., a decyzja o dofinansowaniu zapadła chyba w maju.
Mariusz
2016-01-10 14:57:43
To my Polacy z piękna tradycja stoczniowa i to jeszcze w Szczecinie musimy zamawiać statki kapcie tzw w Turcji? Kolejna rzecz której zrozumieć nie mogę. Bo na pewno nie uwierzę że zrobiono go wspaniale za polowe ceny zaproponowanej w Polsce! Gdzie solidarność narodowa i lojalność! Zwykle tak bywa że jak nie wiadomo o co chodzi to wręcz przeciwnie!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA