Statek „Szare Szeregi” odnawia klasę w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”
Statek „Szare Szeregi” odnawia klasę w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”
Data publikacji: 15 lipca 2022 r. 22:43
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2022 r. 22:53
Fot. Elżbieta KUBOWSKA
Masowiec Polskiej Żeglugi Morskiej „Szare Szeregi” cumuje przy nabrzeżu Kaszubskim Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie. Statek został zbudowany w 2017 roku, więc przechodzi – wykonywany po pięciu latach eksploatacji – pierwszy tzw. remont klasowy związany z uzyskaniem nowych dokumentów klasyfikacyjnych. Jednostka jest już wydokowana, a najważniejszą część prac stanowi instalacja systemu uzdatniania wód balastowych, co się wiąże w wymaganiami Konwencji BWM Międzynarodowej Organizacji Morskiej. Jak poinformował Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy PŻM, remont obejmuje m.in. malowanie kadłuba, konserwację płetwy steru, dźwigów czy trapu. Dokonany będzie przegląd zaworów balastowych, wymienione zostaną również uszczelki pokryw ładowni. Zakończenie prac planowane jest na 18 lipca.
(ek)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@do@Ajo
2022-07-24 22:47:17
Płaski dzób to nie jest żadna ładownia tylko mniejszy opór wody dzięki czemu statek jest oszczędniejszy bo zużywa mniej paliwa.
Sternik
2022-07-17 12:53:54
Co do dziobu, to teraz jest taka tendencja w budowie statków. Kiedyś było inaczej, wystarczy spojrzeć na stare zdjęcia. Gryfia remontuje masowce PŻM i dobrze. Ludzie maja pracę. Armator ze Szczecina i stocznia ze Szczecina i to jest OK.
do @ Ajo
2022-07-16 09:14:44
- kto krytykuje dziób panamaxa ten dostanie w dziób (czyt. ryło). Ten dzób to jest także ładownia w tym statku. Panamax to jest maxymalny statek do przepływu perzez Kanał Panamski i ma maksymalną ładownie w stosunku do objętości całego statku. Przy "ładnych dziobach" nie jest to optymalne.
Ajo
2022-07-16 08:44:53
Krytykowano wygląd dziobu duńskiego panamaxa Szare Szeregi .Ten następny,chińskiej budowy to dopiero ma koszmarny dziób.
FIGO
2022-07-16 07:59:38
Dwa duże organizmy ( PŻM oraz GRYFIA , stocznia szczecińska już była rozkradziona i pokawałkowana ) w 2015 roku były na krawędzi upadku po rządach SLD i PO+ PSL . Dzięki panu Brzezickiemu PŻM " odbił " się od dna i zaczął szybko wspierać i ratować Gryfię . Trzeba dużo czasu, aby to wszystko ponaprawiać! . Polacy , młodzi Polacy zamiast szkolić się i pracować w przemyśle okrętowym ( lokomotywa postępu i rozwoju regionalnego ) , szkolą się , ale na budowach . Figo zamiast statków "pali Franka" !
FIGO
2022-07-16 07:49:11
Po to było potrzebne pogłębienie toru podejściowego ! Budowa nowego doku umożliwi wydokowanie dużych statków ( Gdańsk , Gdynia mają ful roboty ).Port obsłuży również większe jednostki . Droga S3 na Czechosłowację ,otwiera Czechom okno na świat . Tak myśli kompleksowo dobry gospodarz . Tusk znowu będzie haratał w gałę i sprzedawał co tylko się da , za jakiś medal symbolizujący nazwisko niemieckiego myśliciela ( polska kraj marginalny do stopniowej utylizacji , czy jakoś tak to szło ) .
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.