Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

ST3 Offshore zbuduje dwa dźwigi

Data publikacji: 03 października 2018 r. 10:11
Ostatnia aktualizacja: 13 listopada 2018 r. 20:42
ST3 Offshore zbuduje dwa dźwigi
 

Szczecińska spółka ST3 Offshore podpisała umowę na produkcję dwóch dźwigów typu STS.  Olbrzymie konstrukcje trafią do litewskiego portu w Kłajpedzie. Start prac za miesiąc, ale już teraz firma przygotowuje się do realizacji kontraktu.

Dźwigi STS (ang. ship to shore) to potężne urządzenia dźwignicowe umożliwiające transport kontenerów ze statku na nabrzeże portu i odwrotnie. STS-y ze Szczecina trafią do portu w Kłajpedzie na zamówienie firmy Konecranes. Umowa została podpisana pod koniec sierpnia. W ramach kontraktu spółka ST3 Offshore będzie odpowiedzialna za dostarczenie w pełni wyposażonych dźwigów STS. Po stronie wykonawcy leży zatem zakup materiału stalowego, jego cięcie, prefabrykacja i wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego. Część komponentów zostanie dostarczona przez klienta, a ST3 wykona ich finalny montaż. Producent wykona montaż całej konstrukcji stalowej, montaż mechaniczny i elektryczny oraz wstępne testy dźwigu. Po dostawie do portu docelowego dźwigi przejdą już tylko ostateczne testy i uruchomienia, i będą przekazane do użytkowania przez terminal.

W Szczecinie gotowe STS-y załadowane będą przez olbrzymią suwnicę bramową na środek transportu, który zapewniony zostanie przez klienta i popłyną do Kłajpedy.

– Okres przejściowy dla naszej fabryki się skończył, przed nami spore wyzwanie – mówi Adam Kowalski, wiceprezes ST3 Offshore. – Produkcja dwóch dźwigów niemal jednocześnie oznacza konieczność precyzyjnego planowania i prefabrykacji konstrukcji w ramach ustalonych cyklów i zaaranżowanej do tego przestrzeni.

Oznacza to minimalizację liczby operacji logistycznych i optymalne wykorzystanie ciągu antykorozyjnego.

– To poważny i duży projekt – dodaje Andrzej Czech, prezes  ST3 Offshore. – Prawdopodobnie będziemy pierwszą firmą w Polsce, która na jednym terenie wyprodukuje konstrukcję stalową dźwigu tego typu i jednocześnie przeprowadzi montaż dźwigów w całość.

Przy realizacji kontraktu pracować będzie ponad 150 osób, a w szczytowym jej etapie ok. 200 – głównie monterów, spawaczy i malarzy. Spółka opracuje strategię procesu rekrutacji i szkoleń.

Gotowa konstrukcja w pełni wyposażonego dźwigu ważyć będzie ok. 1200 ton. Jej wysokość to 60 m (do belki głównej). W pozycji pracy osiągnie rozpiętość około 130 m, a wysokość konstrukcji przekroczy 80 m.

Rozpoczęcie prac związanych z cięciem materiału zaplanowane jest na koniec roku, a pierwszy załadunek gotowego dźwigu – na trzeci kwartał przyszłego roku. Wartość kontraktu objęta jest tajemnicą biznesową.

Konecranes to światowy lider w zakresie dostaw i serwisu urządzeń dźwignicowych i obrabiarek dla klientów różnych sektorów przemysłu, m.in. stoczniowego, portowego, przeładunkowego, oraz wytwórczego czy przetwórczego. To największy na świecie dostawca dźwignic przemysłowych. Oferuje podzespoły, dźwignice i rozwiązania przeładunkowe m.in. dla sektorów wymagających obsługi ciężkich ładunków, portów, terminali przeładunkowych, stoczni i terminali materiałów sypkich.

(ek)

Fot. Elżbieta Kubowska

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

do @ Ja
2018-10-07 20:06:34
- nareszcie skończyły się "kursy strzyżenia psów"! Po takim kursie "sdtrzygłem psy u Niemca" 27 lat!.
Ja
2018-10-05 10:03:05
Produkcja to podstawa, a nie wyimaginowane usługi typu strzyżenie psów i turystka w średnio turystycznym mieście

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA