czwartek, 28 stycznia 2021r.

PŻM remontuje statki w polskich stoczniach

Data publikacji: 2020-11-22 12:27
Ostatnia aktualizacja: 2020-11-30 12:19
PŻM remontuje statki w polskich stoczniach
Fot. Elżbieta KUBOWSKA  

Największy krajowy armator, Polska Żegluga Morska, wyremontuje w tym roku w polskich stoczniach 14 swoich statków, w tym 12 masowców i dwa promy. Łącznie zapłaci za te usługi ponad 50 milionów złotych.

Największym beneficjentem zleceń PŻM w tym roku jest Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” w Szczecinie. Do tej pory przeprowadzono tu remonty na pięciu masowcach typu „jeziorowiec”. To „Iryda”, „Isolda”, „Irma”, „Miedwie” i „Drawsko”. Ponadto prace remontowe wykonano na dwóch promach – „Polonia” i „Skania” – zarządzanych przez Unity Line, spółkę z Grupy PŻM. Obecnie w „Gryfii” przebywa 38-tysięcznik „Podhale”, który lada dzień opuści szczecińską stocznię.

PŻM remontuje swoje statki także w stoczniach trójmiejskich. W połowie października w Gdańskiej Stoczni „Remontowa” rozpoczęły się prace na 80-tysięczniku „Jawor”, a w grudniu przypłynie tam bliźniaczy „Ornak”.

Z kolei w Stoczni Remontowej „Nauta” w Gdyni wykonano niedawno remonty na 38-tysięcznikach „Warmia” i „Mazury”.

Na jednostkach tych wykonywane są przede wszystkim prace konserwacyjno-malarskie oraz przeprowadzany jest przegląd najważniejszych urządzeń związanych z napędem statku i jego bezpieczeństwem nawigacyjnym. Ważną częścią każdego remontu jest również instalacja tzw. systemów uzdatniania wód balastowych (tj. unieszkodliwiania morskich organizmów przenoszonych w wodach balastowych), co wynika z nowych przepisów konwencyjnych Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).

– Łączne koszty, jakie PŻM poniesie w całym 2020 roku z tytułu prac remontowych statków w polskich stoczniach, wyniosą ponad 50 mln zł, nie wliczając w to kosztów związanych z zakupem systemów uzdatniania wód balastowych, produkowanych przez firmy zewnętrzne – poinformował Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy PŻM.

Jak podkreślił, Polska Żegluga Morska wysoko ocenia zarówno jakość, jak i terminowość prac w krajowych stoczniach remontowych.

Armator posiada obecnie 62 statki i zatrudnia ponad dwa tysiące polskich marynarzy.

(ek)

Komentarze

RYSZARD
2020-11-30 12:05:57
PŻM - przedsiębiorstwo z nazwy państwowe , ale którego państwa ? Według bandery statków , to nie polskie . Polskie jest chyba tylko biuro , a może i nie .
Całus
2020-11-24 12:01:12
Rok 2020 się kończy DZIWNE !!!! w tak krótkim czasie # propaganda sukcesu # się kłania
I bardzo dobrze !
2020-11-24 11:39:33
POMAGAJMY sobie wzajemnie... czyli Polak - Polakowi to i zarobione Pieniadze pozostana w Polsce !!!
Stoczniowcy
2020-11-23 23:34:51
Wow Gryfia w Szczecinie będzie remontowała PŹM owską flotę tylko wtedy zaczną kiedy okradną stocznię w Świnoujściu i wywiozą cały sprzęt bo niestety tam nic nie ma a potwierdził to związkowiec SS80 na komisji gospodarki że prezesina dał trochę grosza i kupują narzedzia i tak się cieszą jak żyd parchem
Fiki Miki
2020-11-22 17:52:04
Chyba to bandera Nassau a nie POLSKA FLAGA dlaczego marynarze nie pracują pod polską flagą , bo taniej a może chodzi o dziwne transfery finansowe
biss
2020-11-22 15:07:56
WooW, cie choroba, jednak da się remontować statki w Polsce zamiast na Ukrainie.

Dodaj komentarz

HEJT STOP


Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ