niedziela, 23 września 2018.
Strona główna > Gospodarka > Polska Żegluga Morska odzyskała „Drawno”

Polska Żegluga Morska odzyskała „Drawno”

Polska Żegluga Morska odzyskała „Drawno”
Data publikacji: 2018-09-12 15:02
Ostatnia aktualizacja: 2018-09-18 11:15
Wywietleń: 3680 350811

Polska Żegluga Morska odebrała ze stoczni kolejny statek. To masowiec „Drawno” o nośności 39 000 DWT. Jednostka została porzucona w stoczni chińskiej Yangfan przez poprzedni zarząd przedsiębiorstwa. Zarządcy komisarycznemu PŻM udało się ją jednak odzyskać.

– Jednostka zakontraktowana została jeszcze w 2010 roku przez poprzedni zarząd PŻM i porzucona przez niego, wraz z zaliczkami armatorskimi, w 2016 – poinformował Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy PŻM. – W 2017 roku zarządca komisaryczny PŻM Paweł Brzezicki zlecił stoczni ukończenie statku, dzięki temu m/s „Drawno” został odzyskany i obecnie powiększył flotę szczecińskiego armatora.

Jest to klasyczny udźwigowiony masowiec, mogący jednorazowo przewozić 39 tys. ton ładunku. Ma 180 m długości, 30 m szerokości oraz 10,5 m zanurzenia pod pełnym ładunkiem. Statki maksymalnie tej wielkości będą mogły wchodzić do szczecińskiego portu po pogłębieniu toru wodnego Świnoujście – Szczecin do 12,5 m.

– W pierwszym rejsie statek załaduje w chińskim porcie Nanjing nawozy sztuczne, a potem biorąc kurs dookoła Afryki, dotrze z ładunkiem do brazylijskiego portu Paranagua – dodał K. Gogol. – Podróż potrwa prawie dwa miesiące. Dowódcą statku w jego dziewiczym rejsie jest kpt. ż.w. Marek Wilczyński.

Masowiec „Drawno” to 58. statek we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej.

(ek)

Fot. PŻM

Polska Żegluga Morska odzyskała „Drawno”

Komentarze

Deck staff
Typowe mechaniczne gadanie, statek sam nawiguje sam myje ladownie sam sie konserwuje a jedzenenie codziennie szanowni mechanicy dostaja w kateringowych paczkach. Prawda jest taka iz najwieksze dlugi i straty generuje silownia bo wiekszosc prac wykonuja teraz servisy. Duzo drogo i maksymalne prowizje do wyrwania. To tyle w temacie.
2018-09-18 10:42:32
To jakie są
pensje? i czy dodatek dewizowy dalej jest?
2018-09-15 17:20:26
St mar
W dziale pokładowym wcale nie jest lepiej za chwile nibedzie doświadczonych st mar za taką pensję to już lepiej do Biedronki
2018-09-13 12:16:09
2eng
Wszystko fajnie tylko skąd PZM weźmie załogi szczególnie maszynowe? Pan komisarz musi zmienić swoich doradców. To co zrobili z etatami w załodze maszynowej to po prostu sabotaż. Zmniejszyli obsadę załogi maszynowej gdzie jest najwięcej pracy na statku.Tylko załoga maszynowa ponosi koszty związane z restrukturyzacją. Dołożyli roboty mechanikom i obniżyli pensje. W tej chwili już nie ma zmienników do maszyny. Zaraz statki będą stały z braku obsady. Nawet Rumuni nie przyjdą za takie niskie pensje.
2018-09-12 23:49:09

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
10
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Filharmonia w nowej odsłonie
Przeszedł Marsz Równości
Marynarz ponownie z koszulką
Poprzedni Następny
W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy