Polska Żegluga Bałtycka (Polferries) poinformowała, że utworzyła nową markę – PŻB Offshore. Powołany podmiot (spółka zależna) ma się skupić na przyszłych projektach związanych z flotą serwisową farm wiatrowych i usługami powiązanymi.
Według prezesa PŻB Andrzeja Madejskiego, powołanie spółki celowej w obszarze morskich farm wiatrowych jest wpisane w długofalową strategię rozwoju spółki.
Mottem nowej marki i tworzącej się firmy jest: „Globalne rozwiązania w zakresie morskiej energetyki wiatrowej i logistyki dostarczane lokalnie”.
PŻB zachęca do współpracy i podkreśla, że stwarza na rynku morskiej energetyki wiatrowej nową platformę rozwoju projektów offshore wind w Polsce.
– Nasz innowacyjny projekt został zauważony i nagrodzony przez Radę Naukową Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia – podała spółka. – W efekcie otrzymaliśmy nowe przedstawicielstwo w Gdyni przeznaczone dla PŻB Offshore.
Stało się to 31 stycznia br., czyli w 47-lecie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Do kluczowych obszarów w polityce marki należy zaliczyć: część planów rozwoju przedsiębiorstwa i dywersyfikacji działalności, innowacje: organizacyjne, społeczne, technologiczne i produktowe, rolę „local content” dla polskiej morskiej energetyki wiatrowej, udział w transformacji energetycznej kraju oraz wypracowanie wartości dodanej dla lokalnych społeczności.
Polferries to polski armator promowy z siedzibą w Kołobrzegu, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Jego flotę stanowi pięć promów łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk – Nynashamn oraz Świnoujście – Ystad. Co roku pokłady tych jednostek zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i spotkań firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.
(K)