Budowa infrastruktury do obsługi statków o długości do 265 m w świnoujskim terminalu promowym oraz świadczenie tam nowego rodzaju usług przeładunkowych przy udziale transportu kolejowego to inwestycja Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W piątek (23 czerwca) podpisano umowę na opracowanie dla tego zadania studium wykonalności i projektów.
Zakłada się połączenie i przebudowanie stanowisk promowych nr 5 i 6. W efekcie powstanie nowe nabrzeże o długości 293 m i głębokości 13 m. Utworzone będą też trzy nowe place postojowe, które połączy estakada, stanowiąca drugi wjazd na teren terminalu. Zostaną wybudowane nowe i przebudowane istniejące tory kolejowe, powstanie nowa rampa, będzie przebudowana galeria pasażerska. W planach jest zakup nowego sprzętu przeładunkowego.
Umowę na „Opracowanie studium wykonalności i wykonanie projektów budowlano-wykonawczych” dla zadania pn. „Przystosowanie infrastruktury Terminalu Promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego” ze strony ZMPSiŚ podpisali wiceprezesi Jacek Cichocki i Kazimierz Drzazga. Ze strony wykonawcy - konsorcjum firm Compono oraz Tractebel Engineering - podpis złożył Adam Borowski, reprezentant Compono, lidera konsorcjum.
Zgodnie z umową, wyłoniony w przetargu wykonawca ma 11 miesięcy na przygotowanie studium wykonalności i wykonanie projektów budowlano-wykonawczych.
- Przystosowanie infrastruktury świnoujskiego terminalu promowego do obsługi transportu intermodalnego to bardzo ważna inwestycja - podkreśla Monika Woźniak-Lewandowska z ZMPSiŚ. - Znakomicie się wpisuje w rządowe plany odbudowy przemysłu stoczniowego. W tym samym dniu bowiem położono w Stoczni Szczecińskiej stępkę pod budowę nowego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Jest to także realizacja zapisów listu intencyjnego podpisanego w Ystad 29 sierpnia 2016 r., dotyczącego trójstronnej współpracy pomiędzy ZMPSiŚ, PŻB i tym szwedzkim portem.
(ek)
Fot. (ek, ZMPSiŚ)