Czwartek, 12 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Okrętowe konsorcjum z poparciem

Data publikacji: 08 maja 2016 r. 14:46
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:33
Okrętowe konsorcjum z poparciem
 

Szczecińskie Konsorcjum Okrętowe to ważna inicjatywa dla uruchomienia stoczni. Tak uważa Porozumienie stowarzyszeń na rzecz odbudowy przemysłu okrętowego w Szczecinie, które wydało w piątek specjalne oświadczenie. Do tworzonego konsorcjum zgłosiło się 51 firm.

Miesiąc temu 19 firm działających na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego utworzyło grupę inicjatywną Szczecińskiego Konsorcjum Okrętowego. Ma ono skonsolidować branżę, aby było możliwe kontraktowanie i produkowanie statków w Szczecinie.

- Zgłosiły się kolejne firmy i obecnie 51 chce tworzyć konsorcjum - informuje Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego - inicjatora przedsięwzięcia. - Są wśród nich także przesiębiorstwa spoza naszego regionu, m.in. z Trójmiasta, z województwa lubuskiego, a nawet z Norwegii. Jeszcze kilka dni potrwa ewidencja tych firm.

Inicjatywę popiera Porozumienie stowarzyszeń na rzecz odbudowy przemysłu okrętowego w Szczecinie, reprezentujące środowisko inżynierów, techników i naukowców, od wielu lat związanych ze stocznią. W piątek wydało ono specjalne oświadczenie. Podkreśla w nim, że SPP, gospodarujący na terenach Stoczni Szczecińskiej, jest jedynym poważnym podmiotem gospodarczym  mogącym odbudować w Szczecinie przemysł okrętowy. Uważa też, że Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" powinna być partnerem konsorcjum.

- Niezbędnym działaniem, wspierającym proces odtworzenia przemysłu stoczniowego w Szczecinie jest odbudowa okrętowego szkolnictwa zawodowego i wyższego - czytamy ponadto w oświadczeniu.

Jego sygnatariusze uznają projekt tzw. ustawy stoczniowej za "przełomową dla okrętownictwa deklarację programową rządu i konstruktywne narzędzie pomocy w odbudowie przemysłu okrętowego w Szczecinie".

Pod dokumentem podpisali się m.in. przedstawiciele szczecińskich oddziałów Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich, Towarzystwa Okrętowców Polskich "Korab" czy Stowarzyszenia na rzecz Gospodarki Morskiej i Śródlądowej.

Tekst i fot. Elżbieta KUBOWSKA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jaki sens ma takie konsorcjum?
2016-05-13 09:48:17
Ja to ma działać efektywnie, skoro w każdej firemce będzie do utrzymania prezes, zarząd czy księgowość? Nie sądzę, że idąc tą drogą da się budować statki tanio i efektywnie. Nie wspomnę już o utrzymaniu jednakowych standardów produkcji czy obiegu informacji.
Olaboga
2016-05-11 11:23:37
Gdzie w tym wszystkim senator Misiak?
...i oczywiście
2016-05-09 21:36:13
jest zgoda Kraftportu na użytkowanie tych terenów?...
Real time
2016-05-09 09:06:01
Wszystko ladnie, pieknie a co z kontraktami ? Skad je wytrzasna ?
ZSBO i TBO przy Stoczni,
2016-05-09 00:39:45
OBY TAK DALEJ... ciekawe tylko, czy te PO-drdzewiale juz dzwigi i suwnice... to wszystko raz jeszcze udzwigna ??
stocznia 2
2016-05-08 22:58:06
Konsorcjum porozumienia stowarzyszeń = maślność masła maślanego. Widać że to niepoważne od razu.
Stocznia
2016-05-08 18:14:35
Oczywiście macie zgodę właściciela Stoczni Szczecińskiej na działalność na jej terenie ? Kupiliście od Stoczni Szczecińskiej SA udziały i teren ? Co to jest Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" ? co ona robi ? kto to jest ? niektórzy wiedzą o co pytam .

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA