Piątek, 26 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Nowy sezon śródlądowy

Data publikacji: 06 marca 2017 r. 18:49
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:34
Nowy sezon śródlądowy
 

Małe głębokości, brak kadr, przestarzała flota - to bolączki polskich armatorów śródlądowych. Niedawno spotkali się oni w Starej Rzeźni w Szczecinie na dorocznej naradzie przednawigacyjnej. Uczestniczył w niej również Jerzy Materna, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Armatorzy czekają na efekty prac ministerstwa, mających przywrócić żeglowność polskim rzekom, zwłaszcza Odrze. Na razie najbardziej intensywne przewozy prowadzą na rynku zachodnim: w Niemczech i krajach Beneluksu.

- W Polsce mamy problemy z głębokościami tranzytowymi, ale też z kadrami, czyli obsadą statków, bo wielu polskich marynarzy i kapitanów pracuje u zachodnich armatorów ze względu na wyższe zarobki - mówił Bartosz Fabiańczyk, prezes Związku Polskich Armatorów Śródlądowych. - Mamy nadzieję, że nowy fundusz żeglugi śródlądowej pomoże w podniesieniu atrakcyjności i konkurencyjności polskich statków.

ZPAŚ zrzesza ponad 60 przedsiębiorstw, które dysponują flotą ok. 200 jednostek różnego rodzaju. To nie tylko barki czy pchacze, ale też statki pasażerskie, jednostki do prac hydrotechnicznych itp

Materna dodał też, że na niedawnym szczycie Grupy Wyszehradzkiej podpisane zostało moratorium dotyczące powstania międzynarodowej Komisji Odrzańskiej Drogi Wodnej.

- Program inwestycyjny dla śródlądowych dróg wodnych przyjęliśmy na 15 lat - zaznaczył wiceminister. - Teraz mamy do wydania ponad pół miliarda złotych na Odrze swobodnie płynącej - od Rzepina po Dolny Śląsk.

(ek)

Na zdjęciu: wiceminister Jerzy Materna na spotkaniu w Starej Rzeźni poinformował o pracach resortu dotyczących żeglugi śródlądowej.

Fot. Elżbieta KUBOWSKA

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

rzeki
2017-03-07 07:13:57
W świetle wczorajszego braku poparcia polskiego kandydata w UE przez Grupę Wyszechradzką, nie wiadomo, jak ułoży się to w kwestii śródlądowej. Poza tym, kiedyś był kierunek na WSMce - Eksploatacja Portów i Floty Śródlądowej, więc cóż tu więcej komentować..

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA