Pod hasłem „Żegnamy pandemię” Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie zapoczątkowała kampanię społeczną, której celem jest zachęcanie pracodawców i pracowników do szczepień przeciwko COVID-19. Statystyki pokazują, że grupa wątpiących w skuteczność szczepień i mających wątpliwości natury zdrowotnej i ideologicznej jest wciąż duża. Inicjując kampanię, PIG chce, by gospodarcze autorytety regionu zaapelowały do przedsiębiorców o promocję szczepień wśród pracowników, a do pracowników o to, by słuchać lekarzy i mądrych ludzi, a nie teorii spiskowych mnożących się w Internecie.
Kampania polega na tym, że od 5 maja przez blisko dwa tygodnie w mediach społecznościowych Północnej Izby Gospodarczej oraz firm w niej zrzeszonych publikowane będą filmy przedstawiające zachodniopomorskie osobowości świata biznesu zachęcające do szczepienia się. Towarzyszy jej hashtag: #ZegnamyPandemie. W akcji bierze udział 17 ambasadorów, w tym członkowie prezydium Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie. Pomysł spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony przedsiębiorców.
– Zaprosiliśmy wspaniałe osobowości świata biznesu, autorytety w swoich sektorach gospodarczych, osoby, które tak jak Północną Izbę Gospodarczą, łączy przeświadczenie, że szczepienia pomogą nam szybko wrócić do normalności – mówi Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie. – Mamy dość pandemii, mamy dość lockdownów i dość promocji teorii spiskowych, które sprawiają, że posuwamy się do przodu z procesem szczepień wolniej niż powinniśmy. Jestem dumna i bardzo dziękuje wszystkim przedsiębiorcom za udział w kampanii i mądre słowa, jakie wypowiadają podczas filmów. Żegnamy pandemię. Mam nadzieję, że na zawsze.
Północna Izba Gospodarcza zachęca przedsiębiorców do szczepienia się, promocji szczepień wśród pracowników oraz – jeżeli to możliwe – do organizowania punktów szczepień w zakładach pracy.
Osoby, które przyjęły zaproszenie do udziału w kampanii #ZegnamyPandemie, to: Lesław Siemaszko (prezes firmy deweloperskiej SIEMASZKO), Laura Hołowacz (prezes Grupy CSL), Paweł Fornalski (CEO, założyciel firmy IAI), Andrzej Wróblewski (dyrektor naczelny Polskiej Żeglugi Morskiej), Katarzyna Opiekulska (prezes LSJ HR Group), Marcin Pawłowski (prezes Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości), mec. Bożena Licht (właścicielka kawiarni Między Wierszami), mec. Waldemar Juszczak (konsul honorowy Wielkiego Księstwa Luksemburga), Anna Tarnowska (dyrektor Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego), Mariusz Siwak (współwłaściciel baru Turysta), Marzena Bednarczyk (dyrektor hotelu Dana), Magdalena Kiełbasa (prokurent w firmie Technologie Tworzyw Sztucznych), Daria Nowak (prezenterka), Małgorzata Marczulewska (prezes Grupy AVERTO i stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom). Twarzami kampanii są także członkowie zarządu Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie: prezes Hanna Mojsiuk oraz wiceprezesi – Jarosław Tarczyński i Mirosław Sobczyk.
(ek)