Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Euroafrica wymienia prom

Data publikacji: 29 grudnia 2017 r. 20:17
Ostatnia aktualizacja: 19 stycznia 2018 r. 12:31
Euroafrica wymienia prom
Fot. Elżbieta Kubowska  

„Copernicus” – taką nazwę otrzyma prom „Puglia”, który w czwartek (28 grudnia) kupiła od włoskiego armatora Euroafrica. To używana jednostka, zbudowana w 1995 r., ale ma zastąpić prawie dwa razy starszego i mniejszego „Kopernika”, pływającego na linii Świnoujście-Ystad.

– Do transakcji doszło w Neapolu, a prom stoi obecnie w Livorno i przechodzi procedury związane m.in. ze zmianą bandery, malowaniem komina itp. – informuje Jacek Wiśniewski, dyrektor naczelny Euroafrica Shipping Lines. – Jest tam nasza kilkunastoosobowa załoga, a na początku nowego roku statek powinien wyruszyć do Polski. Przypłynie do Szczecina. Spodziewamy się go najpóźniej do 20 stycznia.

„Puglia” to siostrzana jednostka należącego do Euroafriki promu „Galileusz”. W Szczecinie przejdzie modernizację, a zakres prac dopiero zostanie ustalony. Statek na pewno będzie musiał mieć dostosowaną rampę rufową do wymogów świnoujskiego terminalu. Do eksploatacji wejdzie prawdopodobnie w kwietniu lub maju 2018 r., ale może się uda ten termin przyspieszyć – wszystko zależy od zakresu prac modernizacyjnych.

Kupiony prom ma 150 m długości, może pomieścić ok. 100 pasażerów. Długość linii ładunkowej wynosi 1780 m.

(ek)

Fot. Elżbieta Kubowska

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

małe wyjaśnienie
2018-01-19 12:29:52
Euroafrica to firma, której właścicielem nie jest Skarb Państwa tylko ESL Hass Holding LTD z siedzibą na Cyprze. Zarząd na pewno przekalkulował czy opłaca mu się kupić 23 letni prom i dostosować go do wymogów czy nie. Nie rozumiem skąd to biadolenie: dlaczego nie PŻB, dlaczego nie kupili nowszego promu. Co komu do tego?
do "skrzypiec"
2017-12-30 10:37:00
- z tego co wiem to "biega", aby zarezerwować (przejąć) teraz zwiększony tranzyt na tym kierunku. Twoje wypisy typu "a podobno miało się zmienić.." są nie na miejscu....Się zmieniało od powstania "demokracji" także latami, niestety na niekorzyść.Uważam iż ta opcja jest konieczna jeśli Polska ma mieć coś do gadania nad Bałtykiem.Budowa tunelu jest właśnie tego dowodem i zachętą do inwestowania w poąłczenia promowe iż "ktoś" w Polsce myśli do czego potrzebny jest "Ciecin" i "Pommern"....P.S - jaką alternatywę zamiast "a miało się..." proponujesz dla budowy tunelu? Szybciej czy wolniej?
Grażyna
2017-12-30 03:48:20
Przyjemnie wybrać się promem na zwiedzanie Kopenhagi i Malmo.
stare to skrzypce są dobre
2017-12-29 23:51:18
Prom ma 23 lata ....dostosowanie go do obecnych wymagań dyrektywy siarkowej na Bałtyku będzie sporo kosztować. 23 lata to prawie ćwierć wieku jak na prom sporo czasu, ja wiem, że w naszych firmach pływają starsze jednostki, ale to podobno miało się zmieniać i mieliśmy budować nowe promy, a nie kupować kolejne stare. Koszty i czas przebudowy to następne pieniądze, które trzeba wydać, oprócz oczywiście kosztów zakupu. Poprzedni armator sprzedał ten prom i z pewnością wiedział dlaczego....no cóż to czego Niemiec (w tym wypadku chyba Włoch)się pozbywa to Polak kupuje. To jest własnie opóźnienie technologiczne i cywilizacyjne. Trochę to niestety przypomina kupowanie starych samochodów z Niemiec 20 lat temu....Może warto było poczekać i wprowadzić do floty coś nowego, a przynajmniej nowszego powiedzmy jednostkę 5-7 letnią zamiast 23 letniej? Oczywiście że byłoby drożej w zakupie ale chyba tez lepiej. 23 lata to w konstrukcji statków epoka.
Ale skunks
2017-12-29 22:02:28
Dlaczego PŻB nie kupił?
Skunksy
2017-12-29 21:00:35
I pomyśleć, że Platforma Oszustów chciała sprzedać polski promowy rynek bałtycki razem ze sprzedażą PŻB. Trzeba chyba pręgierze stawiać w centralnych punktach miast i zacząć wymierzać sprawiedliwość.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA