Piątek, 02 sierpnia 2024 r. 
REKLAMA

Chrzest statku PŻM w stoczni „Gryfia”

Data publikacji: 01 sierpnia 2024 r. 20:47
Ostatnia aktualizacja: 01 sierpnia 2024 r. 23:53
Chrzest statku PŻM w stoczni „Gryfia”
Na zdj. od lewej w pierwszym szeregu: dyrektor naczelny PŻM Dariusz Doskocz, burmistrz Karlina Piotr Woś, matka chrzestna Kinga Ciesielska-Kufel oraz dowódca m/s „Karlino” kpt. ż. w. Marek Kuratowski. Fot. PŻM  

W Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie w czwartek (1 sierpnia) odbył się chrzest masowca Polskiej Żeglugi Morskiej m/s „Karlino”. Statek nie jest nowy, ma już sześć lat, ale wcześniej nie było okazji dopełnić tego bardzo ważnego dla załogi i armatora ceremoniału. Matką chrzestną jednostki została Kinga Ciesielska-Kufel, kierownik działu kadr morskich PŻM.

Gościem specjalnym uroczystości był burmistrz Karlina Piotr Woś, natomiast ceremoniał w części artystycznej uświetniła znakomita orkiestra dęta „OSP Koło” pod batutą Krzysztofa Lityńskiego. Gospodarzami wydarzenia ze strony stoczni byli : prezes MSR „Gryfia” Daniel Opas oraz Amarendra Roy, członek zarządu ds. handlowych stoczni.

Chrzest statku „Karlino” był jednocześnie debiutem, jeśli chodzi o wystąpienia publiczne, wybranego 31 lipca br. nowego dyrektora naczelnego PŻM Dariusza Doskocza. 

– Jestem szczęśliwy, że moje pierwsze oficjalne wystąpienie jest właśnie przy okazji chrztu statku – powiedział nowy szef armatora Dariusz Doskocz. – Uważam, że jest to też dobry znak dla mnie, w pierwszym dniu urzędowania na stanowisku dyrektora naczelnego PŻM. Najwyższe wyrazy szacunku dla pana kapitana Marka Kuratowskiego oraz całej załogi m/s „Karlino”. Gdyby nie wy, kapitanowie i załogi statków PŻM, nie byłoby firmy.

Dyrektor podziękował następnie wszystkim tym, którzy związani są z m/s „Karlino”, począwszy od osób, które podjęły decyzję o zakupie statku, kolejnych załóg, które dbały o jego nienaganną służbę, skończywszy na tych wszystkich, którzy znaleźli się na uroczystości chrztu, z matką chrzestną na czele, służbami PŻM, a także pracownikami stoczni. 

Matka chrzestna m/s „Karlino” Kinga Ciesielska-Kufel podkreśliła, że jej nowa funkcja jest dla niej wielkim wyróżnieniem.

– Mam nadzieję, ze stanę się dobrym duchem jednostki poprzez wspieranie jej, czuwanie nad nią i całą załogą – mówiła Kinga Ciesielska-Kufel. – Bycie matką chrzestną to nie tylko ogromny zaszczyt ale i obowiązek. Od dzisiaj wzajemnie wpisujemy się w swoje życiorysy. Już na zawsze będziemy związani ze sobą. Ufam, że podołam temu wyzwaniu.

Duszpasterz ludzi morza ks. Stanisław Flis poświęcił statek, a matka chrzestna Kinga Ciesielska-Kufel dokonała uroczystego aktu chrztu, rozbijając o burtę butelkę szampana – szczęśliwie za pierwszym razem.

– Statek sprawuje się bardzo dobrze – nie sprawia żadnych problemów – zaznaczył starszy mechanik m/s „Karlino” Dariusz Zygmirski. – Jest to stosunkowo nowa jednostka, więc praca na niej jest bardzo komfortowa. Po zakończonym remoncie w MSR „Gryfia” płyniemy po ładunek do Kłajpedy, a następnie weźmiemy kurs na Gandawę w Belgii.

Obecnie Polska Żegluga Morska realizuje program odnowy tonażu, odbierając co kwartał z chińskiej stoczni Shanhaiguan kolejne nowe statki. Z całej zakontraktowanej serii masowców typu „jeziorowiec” o nośności 37 000 DWT w tym roku weszły już do eksploatacji: „Polsteam Dąbie”, „Polsteam Koprowo” oraz „Polsteam Łebsko”. Czwarty z serii, „Polsteam Pile”, będzie odebrany na przełomie września i października br. Chrzty tych statków organizowane są przez armatora po ich przypłynięciu  do Europy. 

(ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Ha ha Ekonomia!!
2024-08-01 23:49:59
Bardzo niedouczony jesteś jeśli uważasz, że to ekonomia położyła PH w Szczecinie.
Cenzura???
2024-08-01 23:18:33
cd. bo zadziałała cenzura o Ekonomi... a gdzie są spawacze od statków ze zb. kwasoodpornymi ? ilu stoczniowców w próby wypływało za DEWIZY czyli statek rusza o godz. 2355 i mamy dobę zaliczoną, .... a u chinola za miskę ryżu. Wspaniale, że armator ze Szczecina pomyślał i nie wp..... się w maliny dewizowe oczywiście. PGR- się kłaniaja i EKONOMIA szczujnio Balbiny i miękiszona.
Ha ha Ekonomia!!
2024-08-01 22:55:20
No co hejterzy szczujni Balbiny i miękiszona!!! najpierw do szkoły i uczyć się ekonomi a nie bzdury wypisywać i szczuć na drugich. Cena u Warskiego w tamtym okresie za statek a cena u chinola czy japońca!!! Tyle w temacie Śmierć naturalna takiego molocha rozkradanego.... see tzw. PGRy!!! cała wioska zyła .... prawda.
On
2024-08-01 22:35:53
Może wpierw zapytajmy, gdzie są fachowcy, którzy pracowali w Stoczni przed jej likwidacją. Kto zlikwidował Stocznie i oferował pracownikom posiadającym specjalistyczne zawody, kurs strzyzenia psów? Skandal.
FIGO c.d
2024-08-01 22:34:19
sypali piach w tryby Morawieckiemu , a sami dawali dupy w realizacji swoich zadań. Roboli traktowali jak meneli .To menele robią na budowach za granicą .Teraz zmiana władzy i wybrali nowych Prezesów ." Udźwigną " te mądre głowy kontynuację budowy Doku dla Gryfii, czy za chwilę : pinindzy ni ma i nie będzie i będzie prywatyzacja za złotówkę, aby jakiś Sylwek może kupił Gryfię za pieniądze z PŻM-u ? Skąd MY to znamy ? Wy gołodupcy ! PIS pilnował Polski, a te mendy , aby tylko sprzedać, bo ni ma !
FIGO
2024-08-01 22:24:03
Nie czepiaj się PIS-u ! Chcieli dobrze dla regionu .Pomogli stoczni Gryfia organizując całą serię remontów statków PŻM-u klasowych przez upływem terminu , aby mieć czas na realizację Dyrektywy Balastowej .Potem realizowali z bólem ( bo mizerna jest klasa naszych rurarzy ) tę Dyrektywę zostawiając kasę w Szczecinie .Naszych fachowców PO+PSL " wygoniło" za chlebem .Nikt nie wróci za marny grosz ! Pseudobiznesmeny od statków sami się zarżnęli cenami poniżej i po przemyśle okrętowym .Klepią bidę !
@/////
2024-08-01 22:07:24
No i co w związku z tym? Co w sprawie przemysłu stoczniowego proponują twoi idole z PO? Czy wykluczyłeś obawy, że może to kolidować z przemysłem niemieckim? A może ty z komuchów, które dla własnego koryta zaorały przemysł stoczniowy w Szczecinie, a z nim całe miasto? Co tam różne piechoty i millery ci podszeptują? Słuchamy! Pisz śmiało! Jesteśmy ciekawi co zaprzańcy cieszący się z upadku własnego przemysłu mają do powiedzenia.
/////
2024-08-01 21:13:35
"Obecnie Polska Żegluga Morska realizuje program odnowy tonażu, odbierając co kwartał z chińskiej stoczni Shanhaiguan kolejne nowe statki. " ale jak to pis obiecywal budowę stoczni i promów w Szczecinie ,gdzie są promy? została stępka na złomie !

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA