Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Chińczycy zbudują prom na paliwo LNG

Data publikacji: 12 grudnia 2018 r. 14:45
Ostatnia aktualizacja: 03 stycznia 2019 r. 10:05
Chińczycy zbudują prom na paliwo LNG
 

„GreenShips” ma być przyjaznym dla środowiska promem typu ro-pax. Firmy należące do grupy kapitałowej TT-Line podpisały już kontrakt na budowę statku. Jednostka ma zostać zwodowana w 2022 roku.

Kontrakt zawiera opcję zamówienia drugiej jednostki i został przyznany chińskiej stoczni Jiangsu Jinling. Jednostka ma być zwodowana w 2022 roku. Prom będzie obsługiwał połączenia TT-Line na Morzu Bałtyckim.

– Statek będzie zoptymalizowany pod kątem wydajności, uniwersalności i będzie miał 230 m długości i 31 metrów szerokości. W porównaniu do poprzedniej generacji statków ro-pax TT-Line „GreenShips” będzie miał zredukowaną o ponad 50 procent emisję spalin przy jednoczesnym utrzymaniu tych samych parametrów prędkościowych – podaje Jakub Dendor z działu sprzedaży i marketingu TT-Line Polska.

Ten przyszłościowy prom będzie zasilany dwoma typami paliwa, w tym LNG, czyli skroplonym gazem ziemnym. Paliwo tego typu emituje mniej dwutlenku węgla i spala się bez dymu. Efektem tego jest bardzo niska emisja cząsteczek stałych. Spalanie skroplonego gazu jest również prawie całkowicie wolne od siarki i powoduje bardzo niską emisję tlenku azotu.

– To nowy standard w zakresie redukcji szkodliwych emisji spalin. Ten innowacyjny i przyszłościowy statek TT-Line „GreenShips” będzie najbardziej przyjaznym dla środowiska statkiem typu ro-pax w naszym regionie operowania – mówi Bernhard J. Term Uhlen, dyrektor zarządzający TT-Line.

Prom będzie mógł zabierać na pokład do 800 pasażerów i ponad 200 ciężarówek oraz naczep. Podczas projektowania statku szczególny nacisk położono na nowoczesne rozwiązania, które mają skrócić czas załadunku i wyładunku w portach.

– Przewidujemy dalszy wzrost popytu na usługi żeglugi bliskiego zasięgu w obrębie Morza Bałtyckiego. Dzięki tej inwestycji możemy jeszcze skuteczniej reagować na potrzeby naszych klientów i wspierać ich rozwój. Jednocześnie statek ten będzie oferował naszym pasażerom nowoczesne doświadczenie podróżowania, łącząc komfort z najlepszym, przyjaznym środowisku rozwiązaniem transportu – mówi Hanns H. Conzen, dyrektor zarządzający TT-Line.

Dodajmy, że TT-Line oferuje sieć najkrótszych połączeń promowych do południowej Szwecji. Linie promowe są obsługiwane przez sześć promów oferujących do 17 rejsów dziennie. Łączą port w Świnoujściu, porty niemieckie w Travemünde i Rostoku oraz litewskie miasto Kłajpeda z południowym szwedzkim węzłem komunikacyjnym Trelleborg. 

BaT

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

prom na gaz
2018-12-15 18:39:46
a co z tym trudnego , trzeba tylko chęci. No i duże pomieszczenie na zbiorniki gazu
5rrrr
2018-12-12 16:46:17
O jej, a nasza stocznia nie chciała budować tego statku. Armator nie wie co traci! A nasz socjalistyczny rząd nie pomógł?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA