„GreenShips” ma być przyjaznym dla środowiska promem typu ro-pax. Firmy należące do grupy kapitałowej TT-Line podpisały już kontrakt na budowę statku. Jednostka ma zostać zwodowana w 2022 roku.
Kontrakt zawiera opcję zamówienia drugiej jednostki i został przyznany chińskiej stoczni Jiangsu Jinling. Jednostka ma być zwodowana w 2022 roku. Prom będzie obsługiwał połączenia TT-Line na Morzu Bałtyckim.
– Statek będzie zoptymalizowany pod kątem wydajności, uniwersalności i będzie miał 230 m długości i 31 metrów szerokości. W porównaniu do poprzedniej generacji statków ro-pax TT-Line „GreenShips” będzie miał zredukowaną o ponad 50 procent emisję spalin przy jednoczesnym utrzymaniu tych samych parametrów prędkościowych – podaje Jakub Dendor z działu sprzedaży i marketingu TT-Line Polska.
Ten przyszłościowy prom będzie zasilany dwoma typami paliwa, w tym LNG, czyli skroplonym gazem ziemnym. Paliwo tego typu emituje mniej dwutlenku węgla i spala się bez dymu. Efektem tego jest bardzo niska emisja cząsteczek stałych. Spalanie skroplonego gazu jest również prawie całkowicie wolne od siarki i powoduje bardzo niską emisję tlenku azotu.
– To nowy standard w zakresie redukcji szkodliwych emisji spalin. Ten innowacyjny i przyszłościowy statek TT-Line „GreenShips” będzie najbardziej przyjaznym dla środowiska statkiem typu ro-pax w naszym regionie operowania – mówi Bernhard J. Term Uhlen, dyrektor zarządzający TT-Line.
Prom będzie mógł zabierać na pokład do 800 pasażerów i ponad 200 ciężarówek oraz naczep. Podczas projektowania statku szczególny nacisk położono na nowoczesne rozwiązania, które mają skrócić czas załadunku i wyładunku w portach.
– Przewidujemy dalszy wzrost popytu na usługi żeglugi bliskiego zasięgu w obrębie Morza Bałtyckiego. Dzięki tej inwestycji możemy jeszcze skuteczniej reagować na potrzeby naszych klientów i wspierać ich rozwój. Jednocześnie statek ten będzie oferował naszym pasażerom nowoczesne doświadczenie podróżowania, łącząc komfort z najlepszym, przyjaznym środowisku rozwiązaniem transportu – mówi Hanns H. Conzen, dyrektor zarządzający TT-Line.
Dodajmy, że TT-Line oferuje sieć najkrótszych połączeń promowych do południowej Szwecji. Linie promowe są obsługiwane przez sześć promów oferujących do 17 rejsów dziennie. Łączą port w Świnoujściu, porty niemieckie w Travemünde i Rostoku oraz litewskie miasto Kłajpeda z południowym szwedzkim węzłem komunikacyjnym Trelleborg.
BaT