Piątek 21 stycznia 2022r. 
REKLAMA

Burzliwie o sytuacji PŻM [GALERIA]

Data publikacji: 2017-03-20 22:07
Ostatnia aktualizacja: 2018-08-10 12:30
Burzliwie o sytuacji PŻM
 

Burzliwy przebieg miało w poniedziałek (20 marca) posiedzenie sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Po raz drugi w tej kadencji obradowała w siedzibie Urzędu Morskiego w Szczecinie. Zajęła się sporem wokół przystani rybackiej w Rewalu, sytuacją Polskiej Żeglugi Morskiej oraz przemysłu stoczniowego. Informacja dotycząca PŻM nie zadowoliła posłów opozycji. Chcieli jej odrzucenia, ale nie poddano pod głosowanie takiego wniosku. W proteście opuścili posiedzenie. 

– Na wprowadzenie zarządu komisarycznego w PŻM złożyły się trzy powody: trudna sytuacja na międzynarodowym rynku frachtu, decyzje banków oraz brak programu restrukturyzacyjnego – wyjaśniał Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Paweł Brzezicki, powołany w lutym na zarządcę komisarycznego PŻM, w przygotowanej dla ministra Gróbarczyka informacji podał, że zmniejszenie kosztów funkcjonowania firmy mogłoby nastąpić m.in. poprzez redukcję zatrudnienia, obniżki wynagrodzeń, wydłużenie kontraktów dla marynarzy, realizację planu dobrowolnych odejść, zmniejszenie powierzchni biurowej.

Przewodnicząca komisji Dorota Arciszewska-Mielewczyk (PiS) poinformowała, że posłowie mają do wglądu audyt przeprowadzony w PŻM, a sprawozdanie finansowe jest przygotowywane.

– Ilu osób będzie dotyczyć redukcja zatrudnienia? – dociekał Arkadiusz Marchewka, poseł PO.

Przewodniczący NSZZ „Solidarność” przy PŻM Paweł Kowalski był zaskoczony, że dopiero na posiedzeniu komisji dowiedział się o programie naprawczym.

– To, co przeczytałem, to była odpowiedź na pismo pana ministra – prostował Brzezicki. – Program naprawczy będzie przedyskutowany ze związkami zawodowymi.

Wiceprzewodniczący komisji Krzysztof Zaremba (PiS) stwierdził, że w przeszłości „na rozłożenie PŻM miały ochotę dwa środowiska: SLD i PO”.

– Wierzę, że się uda naprawić sytuację w PŻM – mówił. – Wierzę w zdolności menedżerskie Pawła Brzezickiego, dajmy mu czas.

Poseł Marchewka złożył wniosek o odrzucenie informacji ministra na temat sytuacji PŻM. Przewodnicząca komisji odmówiła głosowania, uznając, że nie był to wniosek formalny, ale merytoryczny. Zapowiedziała kontynuację dyskusji w Sejmie.

Posłowie PO i Nowoczesnej oświadczyli, że opuszczają posiedzenie. – Nie uzyskaliśmy odpowiedzi na żadne pytanie – żalił się Sławomir Nitras (PO).

Poseł Piotr Misiło z Nowoczesnej mówił o „standardach białoruskich”.

– Jesteśmy przekonani, że złamano regulamin Sejmu – ocenił A. Marchewka. (ek)

Fot. Dariusz Gorajski

CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY W CYFROWYM WYDANIU "KURIERA SZCZECIŃSKIEGO" Z 21 MARCA 2017 ROKU: http://www.24kurier.pl/cyfrowy

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

obserwator
2018-07-07 06:36:27
kowalskiego niema wrescie ostatni ochmistrz odszedl a 6 miesiecy to sami plywajcie glodno chlodno do domu daleko
Wawrzek
2017-03-25 20:25:01
Ludzie dzięki którym i z ich pomocą zniszczono cały Przemysł stoczniowy oraz tysiące Zakładów w Regionie i Szczecinie jeszcze mają czelność pokazywać swoje gęby?. Co za system polityczny, że tacy pseudo-politycy są jeszcze opłacani przez Naród wysokimi apanażami i śmieją się z Polaków w kułak, wrzeszcząc i opluwając Polskę przy każdej okazji.
Vox Dei
2017-03-24 11:00:59
Niedługo PŻM przeniosą do Torunia i wszystko się naprawi.
Pomorzanin
2017-03-23 23:34:50
PiS chyba nie ma pełnej wiedzy co wyczyniał Brzezicki w 2005 roku i wcześniej skoro go zatrudniło w takiej roli. No ale po co, skoro to człowiek o. Rydzyka...
Można bez Nitrasa, Gebelewicza, Łyczywka, itp.
2017-03-23 22:38:24
Kiedys liczono ile ludzi w biurze do ilosci ladunkow, czy inna proporcja ile plywa na statkach do ilosci na ladzie, i w tych czasach to wygladalo tragicznie, wielu armatorow to duzo statkow i kilka osob w biurze; to bzdura że ze zwiazkowcow zrobiono oficerow politycznych, ta ilosc dzialaczy zwiazkowych powoduje ze zwiazki zajmuja sie wirtualnymi problemami a nie miejscami pracy, zrobic biuro PZM na jednym pietrze a reszte wynajac na przyklad Szczecinowi, niech statki robia troche tego co robi biuro.Wynajac budynek jakiemus Warszawskiemu Urzedow. Ustanowic bandere narodowa, zwolnic armatora z czesci podatkow. Zlikwidowac czesc Akademi Morskiej-za to ze srodki z budzetu ida na szkolenie marynarzy innych TANICH BANDER, z tego nic nie ma to drenaż mózgów.NIECH PIS POSZUKA POLSKICH TOWAROW, KTORE BY SIE DALO EKSPORTOWAC.Co z węglem? Co z nawozami, chemią? Co ze stalą?zbożem? Etc...
Na wolnym
2017-03-23 03:30:41
Człowiek przez ponad 4 miesiące zapierdziela w prawie 40 stopniach(nie cały czas), albo wraca po godzinach pracy do kabiny odpoczac i musi się nakrywać 3 kocami do czasu az przyjdzie zamówienie na które zapotrzebowanie musiał zrobić załogant który świeżo przyjechał na statek. Pieniądze te duże wypływają z pazimu. Te mniejsze tak jak kolega na samym początku wspomniał, 45 statków 90% Kapitanów którzy zamiast jak porządny dowódca działać na korzyść floty wywożą gotówkę bo mają taką możliwość nadaną z góry! Mało panowie zarabiacie to do innych firm gdzie rozliczą was z machlojek i sprawe za złodziejstwo założą!. 20 ludzi pożywia sie czymś co oficjalnie ma być dobre, urozmaicone, smaczne, a przede wszystkim ma byc tego wystarczająco dużo. Jak jest w rzeczywistości KAZDY pływający wie. Panie Brzezicki zabrać się należy za tę złodziejską najwyższą klasę pracowników pływających, to może mniej młodych mających potencjał i jeszcze nie zrezygnowanych, pozostanie pracując dla dobra firmy za godziwe wynagrodzenie.
steward zeglugi wielkiej
2017-03-22 18:15:11
Wystarczy nie kraść,jeżeli we wiezowcu pracuje 200 osob i zarabiaja po 6000 dolarow miesiecznie,to statki PZM musiałyby wozic dynamit dookoła swiata żeby zrobć na takich darmozjadów. Statki to prywatne folwarki kapitanów za przyzwoleniem zarzadu firmy.Kazdy statek pracuje na prywatny dochod kapitancia tak jak 15 hektarów ziemi na rolnika,plus pensja.Raport z podróży składa sie głównie "uprzejmie donoszę".Nie zdał egzaminu klanowy system gospodarki,klan eksploatacyjny,klan maszynowy i klan załogowy.Jeden okradal drugiego.Załogi statków doskonale wiedzą jakimi drogami ucieka forsa z firmy ale gdy ktokolwiek otworzy usta to czynniki spoleczne i przedstawiciele załogi słuza jako parawan zeby kazdej sprawie ukrecić łeb a wszystkowiedzacy natychmiast bedzie bez pracy.Ta firma juz pada i ratunkiem jest przekazać statki do firmy rybackiej Szkuner z Władysławowa bo tam nikt nie kradne i oni postawia PZM na nogi,dotychczasowy zarzad zelugi rozgonic za wyjatkiem sekretarek które potrafia kierowac firma to co robiły do tej pory.
Chińczyk
2017-03-22 13:46:41
A propos statków z Chin. Mam nadzieję, że ktoś przyjrzy sie podpisywanym wtedy umowom. Ktoś zatwierdzał dokumentację na te statki-buble, ktoś nadzorował budowę, ktoś odbierał od chińczyków i kierował prosto do polskich stoczni na remont. Ktoś kazał za to wszystko zapłacić. Coś tu śmierdzi. 22-03-2017
Neptun,
2017-03-21 23:33:44
SPOKOJNIE... Po kazdej Wielkiej Burzy - nadejdzie dluuuzsza cisza !!
Marinero
2017-03-21 23:23:46
A jakie to merytoryczne uwagi w sprawach morskich wnosiła posłanka Kochan - notabene nauczycielka muzyki.Wcześniej zasłynęła też swoją "mądrością" w sprawie budowy tunelu w Świnoujściu, uważając ,że tunel jest niepotrzebny gdyż promy stanowią atrakcję dla turystów.Widocznie nigdy nie stała w olbrzymich kolejkach na przeprawach promowych!Dość takich " doradców" a najlepiej niech uczy muzyki w przedszkolu w Goleniowie. Tam jest jej miejsce.
Rumcajs
2017-03-21 20:47:19
To się zachodni armatorzy cieszą bo zyskają wyszkolona kadrę która odejdzie z PZM i przyjdzie do nich do pracy. Najważniejsze że są związki zawodowe one zawsze mają się dobrze i tak było w PŻM za każdego dyrektora. W tej firmie od lat rządzą związki i to się nie zmieni. Było ponad 100 statków -pamiętam takie czasy później 90 jeszcze później 75 teraz 45 i tak dojdziemy do....ci co się znają wiedza do czego. A na końcu będzie typowo polskie tłumaczenie: to nie my to oni.
Mech
2017-03-21 20:05:27
Każdy z chińskich statków wychodził ze stoczni niedorobiony, niektóre w pierwszy swój rejs płynęły na kosztowne stocznie adaptacyjne i do każdego trzeba było sporo dołożyć. Gdyby zbudować je w Szczecinie były by droższe, ale może i warto by było dołożyć z kasy państwowej na ich zakup bo funkcjonowała by stocznia i dziesiątki firm kooperujących z nią. W ogólnym rozrachunku państwa pewnie by się na tym zyskało.
mlody mechanik
2017-03-21 19:20:26
Ciekawe czy związki zawodowe bedą konsultować to z załogami statków...? Wydłużyć czas kontraktów - młodzi odejdą , ja napewno. 6 miesięcy na morzu z takimi geniuszami jak Gąsior , Skubisz ,Dawidek ,Krzywdziński ... ciekawe kto wtedy będzie pływał ? i za niższą pensję ? Zdrowie psychiczne i zycie rodzinne jest dla mnie ważniejsze niż "taka Polska racja ".
sid
2017-03-21 16:51:49
Rok działań i PiS rozwalił PŻM
Mariusz
2017-03-21 15:45:09
Najwiecej do gadania o strikte techniczno ekonomicznej sprawie maja partyjni koledzy? Po co takie spotkania układać? Czego PO jeszcze się wtranzala miedzy wódkę a przekąskę? Miała swój czas wiec doprowadziła wiele firm jak PZM do ruiny. Zacznijcie rozmowy ale ze specjalistami z ekonomii międzynarodowej, i inżynierami. Plan minimum jaki został ogłoszony to zwykle zaciskanie pasa a mozna w inny sposób zaczac zarabiać pieniądze i wydawać w kraju a nie w Chinach.
Kalafior
2017-03-21 15:01:48
Jaki sens ma takie spotkanie skoro sprawozdanie finansowe czyli meritum sprawy jest dopiero przygotowywane?
szczecinianin
2017-03-21 13:24:12
Hieny i sprzedawczyki z peło winni być izolowani ze wzgledów dobrze nam znanych
Wyrocznia
2017-03-21 11:58:18
Zemsta tytana....
Pamiętajmy
2017-03-21 10:57:09
Obżarstwo to jeden z siedmiu grzechów głównych.
Matros
2017-03-21 09:46:23
Trzymam kciuki za p.Brzezickiego chociaż to może być bolesne
ccc
2017-03-21 09:45:11
Ciekawe, co audyt mówi o kosztach umowy PŻM-u z Federalem, firmą kurierską, której właścicielem jest najbardziej nieudaczny radny z PiS-u Robert Stankiewicz, a która to świadczy usługi na rzecz PŻM-u. Czy te aby nie są za drogie?
pytam
2017-03-21 08:29:12
Jak można prowadzić dyskusję z takimi klaunami jak Nitras, Marchewka czy dziwak Misiło?? Nowoczesna i Patologia Obywatelska - WON!
ANA
2017-03-21 08:02:52
Zaremba nie lubi Niemców? Matka jego dziadka była Niemka a Piotr Zaremba prezydent Szczecina i zarazem dziadek urodził się w Niemczech. Nie wspomnę że K.Zaremba był w PO przez długi czas i firmował swoim nazwiskiem działania partii i zgarnial kase a teraz obraża wszystkich jak leci, łącznie z wyborcami.
XYZ
2017-03-21 07:36:00
Nitras to pajac który działa na szkodę Szczecina. Już dawno powinno się go wykopać. Lobbuje tylko za firmami krzakami i prywatą, nic mu się nie podoba, jedyne co potrafi zrobić to wyjść z sali. Fachowiec od siedmiu boleści który nie wiem czym się różni budowa od remontu statku. Gada żeby gadać i brylować a tak na prawdę nic sobą nie reprezentuje ta miernota. Jak oni wszyscy z PO i nowoczesnej. Pieniacze i nic tylko...Żenada.
Czelność
2017-03-21 06:52:06
POwinni w ogóle nie przychodzić na to spotkanie, ale skoro je opuścili, to można im darować, obyło się bez nich.
pamiętliwy
2017-03-21 00:23:28
Pan komisarz, zapewne już zapomniał jak "walczył" z PŻM, bo zamawiała statki w Chinach lub Japonii, zarzucając że nie budujemy w Polsce. Za taką cenę w Polsce, w Chinach mieliśmy dwa statki!! Niegospodarność!! Teraz zemsta będzie "krwawa", prawda??!!
I stopy wody pod kilem - na przyszlosc...
2017-03-20 23:57:45
Jak mogli sie "dogadac" jak co Ktorys czy Ktoras... "bawia" sie Iphonem ??
Północna Ironia Grzmiąca
2017-03-20 23:35:37
Statki beda zamiast towaru eksportowac i wozic politykow PO na przyklad taki posel Schetyna moze wykupic oplate za cargo w PZM i przejechac sie w ladowni - za to ze nie ma co wozic, ac prezydent Szcz. Wybral by sie tez ... I problem rozwiazany
PO & N
2017-03-20 22:54:34
A po co było ich w ogóle na obrady wpuszczać? Ktoś się spodziewał jakiegokolwiek wkładu merytorycznego od tego towarzystwa prywatyzatorów i kombinatorów?
Obiektywny
2017-03-20 22:35:49
Posłowie z Platformy "Obywatelskiej" i "Nowoczesnej" nie wracajcie.
x
2017-03-20 22:11:31
Widać, że niektórzy nie wiedzą co to wstyd i po 8 latach dołowania Szczecina nadal mają czelność brylować.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA