poniedziałek, 21 maja 2018.
Strona główna > Wiadomości > Nextbike, mamy problem

Nextbike, mamy problem

Nextbike, mamy problem
Data publikacji: 2016-10-11 12:06
Ostatnia aktualizacja: 2018-02-14 21:43
Wywietleń: 512 159560

W miniony weekend użytkownicy szczecińskich rowerów publicznych Bike_S zgłaszali kłopoty z wypożyczaniem jednośladów ze starych stacji. Zawiniła aktualizacja nowego systemu.

„Uwaga, mamy sygnały o nieprawidłowej pracy zielonych stacji. Nie wydają rowerów. Serwis pracuje nad usunięciem usterki" - taka wiadomość pojawiła się na Facebooku Bike_S w niedzielę wieczorem. Użytkownicy roweru publicznego w odpowiedziach na ten wątek pisali, że podobne problemy mieli już wcześniej.

„Rowerów ze starych stacji nie dało rady wypożyczyć już w piątek późnym wieczorem. Próbowałem z trzech stacji" - pisze Szymon Sidorowski. „Próba wypożyczenia, to właściwie ruletka: raz nie ma problemu, innym razem wyświetla się informacja o nieważnym koncie lub błędnym PIN-ie (choć konto mam ważne, a PIN znam). Czasem pomaga zadzwonienie i zmiana PIN-u, ale czy to musi być norma? Od czasu kiedy dodaliście do systemu nowe stacje, nic tak naprawdę nie działa prawidłowo. To powinien być szybki i sprawny sposób na wypożyczenie, a nie kilkunastominutowe akcje z Państwa pracownikami na telefonie" - pisze Maciej Sokołowski-Zgid. 

Na czym polegał problem? - W poniedziałek mieliśmy spotkanie z Nextbike. W weekend firma aktualizowała oprogramowanie i okazało się, że jest problem z urządzeniami Homeport, czyli starymi stacjami - mówi Wojciech Jachim, rzecznik Nieruchomości i Opłat Lokalnych, operatora Bike_S. Po kilku godzinach usterkę usunięto, ale czy takie sytuacje mogą się powtarzać? - Nie jesteśmy w stanie zagwarantować, że nie, ale jako operator, staramy się pilnować systemu i upominamy się w Nextbike, gdy tylko pojawiają się jakieś problemy - wyjaśnia Jachim. Ilu stacji dotyczyła awaria? Nie ma dokładnych danych, ale wygląda na to, że nie wszystkich starych terminali, bo w niektórych w tym czasie były wypożyczenia. 

Od sierpnia w Szczecinie działa rozbudowana sieć roweru miejskiego z 35 do 83 stacji i z 358 do 702 pojazdów. Na prawobrzeżu działa 29 terminali, na lewobrzeżu 54. W wrześniu br. zanotowano największą ilość wypożyczeń w prawie 3-letniej historii działalności Bike_S. Z jednośladu publicznego skorzystano wtedy 108,5 tys. razy. Sezon potrwa do końca listopada, a przerwa zimowa do początku marca. ©℗

(szymw)

Na zdj.: Użytkownicy Bike_S zgłaszali kłopoty z wypożyczaniem rowerów ze starych stacji.

Fot. Robert STACHNIK

 

 

Komentarze

HogoFogo
To co? Jakaś pikieta przed UM?
2016-10-11 14:42:35
:(
Bardzo przykra sytuacja. Połączmy się w żalu z osobami czekającymi przy rowerach.
2016-10-11 12:27:22

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
18
na godz. 18:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Zwiedzanie z prezydentem
Opóźnienia na szczecińskim dworcu
Otwarcie groty
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Joannie Walczak
W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy
„Mirosław Kwiatkowski niniejszym przeprasza za bezprawne naruszenie dóbr osobistych Pana Przemysława Rafała Chmury, których to naruszeń dopuścił się w treści sporządzonych przez siebie artykułów pod tytułem: – „Biuro nieruchomości w przepompowni”, „Pośredników ci u nas dostatek”, „Wypaczone notarialne umowy”, „Notariusze naginali przepisy”, „Czarna dziesiątka mijającego roku”, „Chwasty tygodnia”, „Pośrednicy drwią z Temidy” oraz „Wyrok na notariusza” opublikowanych w Kurierze Szczecińskim odpowiednio w dniach 23 stycznia 2015 r., 13 lutego 2015 r., 27 listopada 2015 r., 28 grudnia 2015 r., 31 grudnia 2015 r., 9 września 2016 r. oraz 11 października 2016 r., a także stronie internetowej gazety, w których to artykułach zawarto nieprawdziwe i niesprawdzone informacje na temat sposobu świadczenia usług przez Pana Przemysława Rafała Chmurę, w czasie gdy wykonywał on zawód notariusza, oraz o rzekomych nieprawidłowościach, których miał się dopuścić przy świadczeniu tych usług. Mirosław Kwiatkowski zobowiązuje się również do poszanowania dóbr osobistych Pana Przemysława Rafała Chmury.”