Czwartek, 18 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Nad Regalicą operacja nowe przęsła [GALERIA, FILM]

Data publikacji: 14 maja 2017 r. 16:40
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:40
Nad Regalicą operacja nowe przęsła
 

W czwartek wieczorem przypłynęły do Szczecina dwa przęsła nowego mostu, który budowany jest nad Regalicą. Olbrzymie konstrukcje o długości 100 i szerokości 14 metrów. W piątek rozpoczęły się pierwsze prace związane z przygotowaniem do montażu. Trwały one także cały weekend.

- Zanim ponton ze stalowymi elementami podpłynie pod istniejące filary czeka nas jeszcze sporo pracy – mówił w piątek rano Marek Mróz, kierownik budowy spółki Vistal.- Jest wiele rzeczy, które na pontonie musimy przygotować. Kiedy wszystkie prace przygotowawcze się skończą rozpoczniemy operację nasuwu. W tej chwili na jednostce są już pracownicy, rozpoczynają demontaż elementów zabezpieczających przęsła podczas transportu.

- Najpierw rozpocznie się nasuwanie pierwszego przęsła, potem drugiego. Liczymy, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i w przyszłym tygodniu będzie można zobaczyć przęsła, które są nasunięte na filary- stwierdziła Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM..

Prace przy układaniu przęseł na wcześniej przygotowanych konstrukcjach rozpoczną się prawdopodobnie w poniedziałek.

– Trwają prace przygotowawcze pod nasuw, który odbędzie się w najbliższych dniach. Operacja będzie podzielona na dwa etapy – czyli nasuw części wschodniej i nasuw części zachodniej. Między operacjami będzie około trzech do czterech dni przerwy, gdyż musimy przezbroić pewne elementy z filara wschodniego na filar zachodni – dodał M. Mróz.

W jaki sposób zostanie przeprowadzone układanie przęseł mostu? – Postawimy ponton w poprzek, następnie zapniemy prętami za krawędzie mostu, za ślizgi, które są pod nim zaczepione i wciągniemy przęsło poprzecznie na przygotowane tory na filarze i na przygotowane tory technologiczne przy przyczółkach, które teraz są podbudowywane – tłumaczył M. Mróz.

Most Cłowy to 822 tony nowej konstrukcji stalowej ustroju nośnego, ponad 34 tys. sworzni do połączenia konstrukcji stalowej z betonem i 2400 metrów sześciennych betonu. Do tego 25 ton farby i 360 ton stali zbrojeniowej do płyty pomostu i renowacji podpór.

Po zakończeniu tak zwanej nasuwki, przęsła zostaną ze sobą połączone. Ich spawanie potrwa do końca maja. ©℗

Mirosław WINCONEK

Zdjęcia i film: Mirosław WINCONEK

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

SromotnikBezwstydny
2017-05-16 09:12:14
Tymczasem,jezdnia i dylatacje na mostach Trasy Zamkowej do bardzo szybkiego remontu... Nowy most łączący miasto z Polską jest pilnie potrzebny (i to nie jeden!).
Prawobrzeże
2017-05-15 13:54:27
Patrząc na zdjęcia to nasunięta konstrukcja stalowa nowego Mostu Cłowego "poleży" trochę na tymczasowych podporach. Przyczółki trzeba dokończyć, zalać betonem i poczekać aż będą miały odpowiednią wytrzymałość. Od czasu wyłączenia z eksploatacji Mostu Cłowego widać wyraźnie jak bardzo jest on potrzebny w układzie komunikacyjnym miasta! Życzę powodzenia.
szczeciniak
2017-05-15 07:51:27
praca ktora powinna byc wykonana jakies...25 lat temu, a swoja droga jakiez to u nas wyzwanie technologiczne taki most a co dopiero budowa nowego...hmmm, Na dzień obecny powinno byc conajmniej 6 mostów łączących oba brzegi ale to chyba tylko moja fantazja...
Antoni
2017-05-14 20:32:30
Gruby temat! Sazacun za koncepcję.Przypomina to trochę przesuwanie statków na ponton. Trzymam za Was kciuki i jestem przekonany , że sprawy idą w dobrym kierunku . I nie śpieszcie się : " pomalej a dalej "

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA