środa, 13 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Radarów trochę żal

Radarów trochę żal

Radarów trochę żal
Data publikacji: 2016-01-18 10:42
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:34
Wywietleń: 1792 103323

Czy decyzja o likwidacji fotoradarów była dobrym pomysłem? Czy nie wylano dziecka z kąpielą? Radarów już nie ma, ale zdania wciąż są podzielone.

Straże miejskie i gminne, które wydały na zakup fotoradarów sporo pieniędzy, teraz jedne schowały do magazynów, a inne przekazały Inspekcji Transportu Drogowego, którą w zamyśle niektórych posłów ma wchłonąć policja.

Na pewno cieszą się ci, którzy mają w nosie przepisy i je łamią, przekraczając prędkość. Martwią się natomiast włodarze miast i miasteczek, którzy wiedzieli, że widoczny radar w żółtej skrzynce powoduje, że kierowca zdejmuje nogę z gazu.

Radary często stały przed szkołami, ruchliwymi przejściami do pieszych, czy też w innych niebezpiecznych miejscach. Były tablice ostrzegające kierowców, że jak nie przyhamują tam, gdzie jest ograniczenie prędkości, to ich radar „złowi”. Teraz kierowcy pędzą na łeb na szyję, bo wiedzą, że żółte skrzynki są puste. A przecież skoro jest ograniczenie szybkości – to zwolnij, a jak nie zwolnisz i przyślą mandat – to zapłać - niby logiczne, ale nie dla wszystkich.

Biały Bór – to dla wielu symbol radarowego nabijania gminnej kasy. Radary decydowały o budżecie, ale to tylko część prawdy. One także dbały o bezpieczeństwo. Przez miasteczko wiedzie tranzytowa droga z Koszalina do Bydgoszczy i samochody przez miasto jechały z nadmierną szybkością. Skarżyli się mieszkańcy, że nie czują się bezpieczni, więc straż miejska kupiła kilka radarów i łapała piratów. Widać strażnicy byli sprawni, bo mandatów wystawiali wiele. Kierowcy przeklinali tę miejscowość, ale nogi z gazu nie zdejmowali, chociaż wiedzieli, że czeka na nich radar m.in. na głównej ulicy.

Gmina Dobra k. Szczecina także miała swój radar i stawiała go dość często przed szkołą w Mierzynie, gdzie jest bardzo ruchliwa ulica. ©℗

Mirosław Kwiatkowski

Więcej w poniedziałkowym „Kurierze Szczecińskim” i e-wydaniu z dnia 18 stycznia 2016 roku

Komentarze

Kierujący 60+
Ten problem jest prosty tylko jakiś poseł (kurski czy kogucki) go skrzywił. Wszystkie kary grzywny, mandaty wpływają do budżetu Państwa (ministerstwa finansów) to dlaczego mandaty SM wpływają do buddżetu gminy? Skoro tak bardzo pan burmistrz czy pan wójt dba o bezpieczeństwo na drogach na jego terenie działania( co jest jego obowiązkiem) to niech postawi full radarów w miejscach niebezpiecznych ale niech nie traktuje ich jak kurę (znowu kura, to już przekleństwo) znszącą złote jaja tylko weżmie się za dziłalność gospodaczą.
2016-01-19 19:14:18
adaś
Ten zaprezentowany na zdjęciu akurat doskonale spełniał swoją funkcję-tropił kierowców przejeżdżających nawet nie na "późnym żółtym" ale czerwonym. Jest to miejsce niebezpieczne i teraz trzeba tam po prostu uważać podwójnie .
2016-01-19 11:42:53
Z czego się cieszycie, mordercy?
Nie rozumiem, co w tym złego, że człowiek, który naraża innych ludzi na niebezpieczeństwo, łamiąc przepisy, zapłaci za to karę? Przecież nie musi łamać prawa. Kto mu kazał? Jak będzie jeździł zgodnie z przepisami, nikt na nim nie zarobi. Swoją drogą, skoro teraz radarów jest mniej, kary za przekroczenie prędkości powinny być znacznie bardziej dotkliwe. Jak jeden z drugim zapłaci po 10 tysięcy za każde przekroczenie prędkości, to się szybko okaże, że umie zwracać uwagę na znaki,
2016-01-19 09:01:54
jan
Mnie radary nie przeszkadzały.Teraz dokładnie widać jak część kierowców olewa przepisy i szaleje na drodzę.
2016-01-19 07:55:36
Gargamel
Radary na wiochach NIGDY nie dbały o bezpieczeństwo, służyły TYLKO I WYŁĄCZNIE nabijaniu kasy. Bardzo dobrze że tym NIEROBOM odebrano prawo korzystania z radarów. Kontrole prędkości - jak najbardziej, ale tylko w miejscach niebezpiecznych, a nie jak dotychczas - na prostej, w szczerym polu, żadnych zabudowań w promieniu 10 km i znak ograniczający do 40 km/h, a za znakiem radiowóz NIEROBÓW z radarem.
2016-01-18 23:42:41
Piotr
Proponuję pójść dalej. Zlikwidujmy policję, bo wielu osobom łamiącym prawo przeszkadza, a także więzienia, bo przeszkadzają skazanym. A najlepiej zlikwidujmy prawo, żeby każdy mógł zabijać swoją wspaniałą furą na ulicach oraz kraść i bić bez konsekwencji.
2016-01-18 21:40:57
Piraci odetchną
Mi tam żaden radar w niczym nie przeszkadzał. Wystarczyło jeździć zgodnie z przepisami i żadna gmina na mnie nie zarobiła. Nie rozumiem ludzi, którzy nie widzą nic złego w narażaniu innych kierowców i pieszych na śmierć. I jeszcze się skarżą, że są za to karani. Nie chcą być karani? To niech się trzymają przepisów, albo chodzą na piechotę.
2016-01-18 21:36:48
Wojciech
Bardzo podoba mi się czeskie podejście do radarów. Najwięcej jest tzw. edukacyjnych radarów przy wjeździe do miejscowości. Jeśli jedziesz jedziesz za szybko pojawia się smutna buźka i napis "spomal". Jeśli mieścisz się w limicie pojawia się uśmiechnięta buźka i podziękowanie. Czesi nie są łasi na kasę jak nasi lokalni włodarze, wolą edukować a nie karać.
2016-01-18 20:10:29
pakamera
Mi nie żal ;) z resztą, jak już jakiś przyśle mi pocztówkę, zaraz pozbywam się jej na punkciki.com i wszyscy są zadowoleni - oni bo mają hajs, ja bo mam spokój i jakaś dobra dusza bo ma trochę grosza
2016-01-18 14:22:38
M.
Fotoradary same w sobie nie były złe. Wystarczyło przestrzegać przepisów i były niestrasze. Błędem jest to, że zmniejszyła się liczba miejsc z radarami. Należało przenieść fotoradary do Policji, wraz z całymi strażami miejskimi i ITD. Złe było naciąganie pomiarów, brak profesjonalizmu i nieprawidłowości np. przy kącie pomiaru. Należałoby też prześwietlić wszystkie ograniczenia pod kątem ich zasadności jak i w końcu rozwiązać problem złego oznakowania - ale to szerszy temat, wciąż nierozwiązany.
2016-01-18 13:48:10
Dodać należy :
Fotoradar SM w Szczecinie ( (multinova) zlikwidowany w połowie 2015 roku. Pytane dlaczego ? 1) nie posiadał atestu CE, 2) Funkcjonował bez zgody ministerstwa komunikacji wykorzystując częstotliwość niedozwoloną ( zastrzeżoną). Korzystanie z niego było nie wykroczeniem a wręcz przestępstwem, ponieważ wykorzystywanie niedozwolonego urządzenia w celu osiągnięcia korzyści , bo jak to inaczej nazwać. A sprawa sie rypnie !!!
2016-01-18 12:41:14
Śmiechu warte
Do kompletu zlikwidować SM żeby nie obciążała budżetu miasta a z zaoszczędzonej kaski odremontować dziurawe ulice w naszym koszmarnym mieście.
2016-01-18 12:27:07
żel
Choć niektórym trudno to sobie wyobrazić, ludziom którzy nie przekraczają prędkości radary nie przeszkadzają.
2016-01-18 12:11:31
do ~Wacek
Urządzenie na zdjęciu, to typowy traffipax, który w tej lokalizacji rejestrował kierowców przejeżdżających przez skrzyżowanie na świetle czerwonym. Co ma wspólnego z artykułem ? To, że był również obsługiwany przez SM Szczecin, jak zlikwidowane ostatnio fotoradary.
2016-01-18 11:52:36
Majql
Żal wójtom i burmistrzom, bo teraz nagle trzeba zaplanować budżet gminy bez wkładu kierowców. I jak to zrobić? Przecież Heniek jak ten radar kupował to mówił, że to taki dobry biznes, że i on zarobi i gmina zarobi i ja zarobię. A teraz? Nikt nie zarobił tylko kredyt na fotorapida został...
2016-01-18 11:37:49
Żal
Komu żal, jest ktoś taki?
2016-01-18 10:37:52
Wacek
Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić, co urządzenie ze zdjęcia ma wspólnego z treścia artykuł?. Bo fotoradar to nie jest...
2016-01-18 10:09:27
tylko pytam...
Czy to nie rozpasanie i bezmyślna złośliwośc strażników miejskich zlikwidowała radary? Czy to nie zachłannośc wójtów i gminnych urzędników złikwidowały radary? Czy to nie nadmierna,stresująca kierowców "radaryzacja" Polski zlikwidowała radary? tylko pytam...
2016-01-18 10:03:44

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Międzynarodowa flota przy Wałach
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje