piątek, 24 listopada 2017.
Strona główna > Wiadomości > Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia

Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia [GALERIA]

Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia
Data publikacji: 2016-01-19 20:31
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:34
Wywietleń: 160 104673

Wtorek był już czternastym, wcale nie ostatnim dniem, napraw szyn w torowiskach za mostem Długim w ulicach Energetyków, Gdańskiej i na przebudowanej pętli Basen Górniczy. Co najmniej do przyszłego tygodnia utrzymana zostanie autobusowa komunikacja zastępcza z linią 807 i wszystkimi innymi zmianami w połączeniach z prawobrzeżem miasta po wycofaniu 5 stycznia stamtąd wszystkich tramwajów.

Obowiązują też tymczasowo zasady korzystania z biletów, w tym możliwość dojazdu auobusami lini pośpieszych bez podwójnej taryfy, czyli jak na liniach zwykłych lub przez osoby, które wykupiły bilety okresowe, pociągami spółki Przewozy Regionalne.

Pośpiechy A, B, C, D, E i G dodatkowo zatrzymują się na przystankach Merkatora, Parnica, Port Centralny Energetyków na żądanie pasażerów. Ponadto autobusy linii B, D i G zatrzymują się również na żądanie na przystanku Jaśminowa ZUS.

- Taumer mobilizuje brygady i chce skończyć naprawy jak najszybciej - do 25 stycznia, a może uda się wcześniej - taką wiadomość przekazał "Kurierowi" we wtorkowe popołudnie Jarosław Gaszyński, rzecznik prasowy Energopolu Szczecin S.A., generalnego wykonawcy inwestycji, na której jednym z podwykonawców była krakowska spółka Taumer, zatrudniona właśnie do montażu, w tym spawania szyn nowych torów.

Przypomnijmy, że ze względów bezpieczeństwa tramwaje zostały wycofane z ulic Energetyków i Gdańskiej w trybie awaryjnym 5 stycznia br. ledwie po czterech meisiącach użytkowania. Kiedy okazało się, że puszczają spawy w szynach nowych torów. Szyny dostarczyła ThyssenKruppGfT Polska, dystrybutor wyrobów hutniczych, a ich producentem była firma VoestAlpine Schienen GmbH z Austrii. Ten sam pośrednik z tej samej austriackiej huty - jak ustaliliśmy - dostarczył również szyny do budowy nowego odcinka trasy tzw. szybkiego tramwaju z Basenu Górniczego na prawobrzeże do ul. Turkusowej. Tę inwestycję realizowało konsorcjum firm Szybki Tramwaj (Mytoll)-Strabag, a montażem torów zajmowała się dla odmiany wrocławska firma BTW Bahn Technik. I tam spawy zaczęły puszczać, tyle że wcześniej, bo już w drugiej połowie listopada ubiegłego roku. Naprawy zostały ukończone 7 stycznia. Tam wady wykryto w 3 proc. spawów. Na odcinku wciąż naprawianym, za który odpowiadały Energopol i Taumer, nieprawidłowości dotyczyły 108 na na ponad 800 spawów.

- W tej chwili trwają przeglądy przez Tramwaje Szczecińskie już wykonanych napraw. Niestety padający śnieg nie ułatwia pracy - tym stwierdzeniem kończy oficjalny komunikat Energopolu, przekazany nam we wtorek, rzecznik tej spółki.

Najbliższe dni zweryfikują, na ile nowa data 25 bm. jako orientacyjny, drugi termin zakończenia napraw w torowiskach jest tym razem realna. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Wtorek, 19 stycznia na torowiskach w ulicach Energetyków i Gdańskiej. Po dwóch tygodniach napraw, a dla pasażerów z komunikacją zastępczą zamiast tramwajów.

 

 

Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia

Komentarze

SromotnikBezwstydny
"...Szyny dostarczyła ThyssenKruppGfT..." "...ich producentem była firma VoestAlpine Schienen GmbH z Austrii..." "...firma BTW Bahn Technik. I tam spawy zaczęły puszczać..." Z tego wniosek,że Germańcy traktują PL gorzej niż Trzeci Świat. Nie mamy juz polskich hut, polskich stalowni więc musimy brac każdy szajs jaki nam "europejczycy" wrzucą...za cięzkie pieniądze!!! Czy są jeszcze w PL prawnicy zdolni wygrać proces przeciw szwabskim partaczom ???
2016-01-20 08:35:24
TZ.
Niemieckie firmy, niemiecka technika, niemiecka solidność.
2016-01-20 06:54:18
Super spawy
A ci spawacze z tych niemieckich wysokiej klasy firm mieli uprawnia spawaczy, czy stosowali odpowiednie mieszanki do tych super szyn, czy zachowali odpowiednie warunki a zwłaszcza atmosferyczne i proces wykonania spoin? Tam jest coś nie tak
2016-01-20 02:49:26
obserwator
Żal i złość człowieka ogarnia kiedy na to wszystko patrzy. O jakich opadach śniegu mówi rzecznik Energopolu, może pomylił miasta ! Żal tylko tych ludzi którzy "muszą te szyny jakoś zespawać"...od 14 dni w tych samych miejscach ( w różnych pozycjach-na stojaco , siedząco, leżąco, z głową poniżej poziomu szyn...). To wszystko brutalnie pisząc przypomina grzebanie na siłę w pewnej części ciała.Spawarka , przecinarka i łopata to podstawowe narzędzia urzywane podczas tej naprawy. Aż żal kiedy w internecie ogląda się prawidłowe spawanie szyn tramwajowych (nie mylić z naprawą dorazną czy tymczasową ). Żal i złość...!!!
2016-01-19 21:07:30
@
25- ale którego miesiąca ?
2016-01-19 19:49:59

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Pomnik Wdzięczności zaczyna znikać
Tłumy na otwarciu nowego Galaxy
Ulica całkiem inna
Poprzedni Następny