wtorek, 16 stycznia 2018.
Strona główna > Wiadomości > Do Stargardu bez zwężeń. Umowa podpisana

Do Stargardu bez zwężeń. Umowa podpisana

Do Stargardu bez zwężeń. Umowa podpisana
Data publikacji: 2017-09-13 16:21
Ostatnia aktualizacja: 2017-09-15 11:12
Wywietleń: 1766 292032
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z wykonawcą umowę na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Do 2020 roku powstać ma druga jezdnia drogi ekspresowej S10 o długości 6,4 km.

Przetarg na wykonanie drugiej jezdni wygrało konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o. i Strabag sp. z o.o. Wartość zawartej umowy to 57,2 miliona złotych.

Zgodnie z umową wykonawca ma 15 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych. Prace budowlane, które potrwają 16 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych) rozpocząć się będą mogły najprawdopodobniej na przełomie 2018 i 2019 r. Realizacja inwestycji powinna zakończyć się jesienią 2020 r.

W tym czasie powstać ma druga (północna) jezdnia obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa o długości 6,4 km, a istniejąca jezdnia zostanie wyremontowana.

Przypomnijmy, że obwodnicę wybudowano 10 lat temu jako drogę jednojezdniową, ale z rezerwą pod drugą jezdnię.

W ramach inwestycji powstanie dodatkowy wiadukt, łącznica na węźle Kobylanka (Motaniec) i równoległa do DK nr 10 droga wspomagająca Niedźwiedź – Zdunowo o długości 3,2 km. Pozwoli to na likwidację znajdującego się na zachód od węzła Kobylanka skrzyżowania do miejscowości Niedźwiedź.

W związku z wieloma śmiertelnymi wypadkami, do których doszło na jednojezdniowym fragmencie S10 w grudniu 2014 roku zamontowano tam barierę linową, która rozdzieliła kierunki ruchu na tej obwodnicy.

Łukasz Lendner, dyrektor zachodniopomorskiego oddziału GDDKiA podkreśla, że to tymczasowe rozwiązanie okazało się skuteczne i od zamontowania tej bariery nie doszło do żadnego wypadku śmiertelnego. ©℗

(r.c.)

Na zdjęciu: Fragment odcinka obwodnicy, który rozbudowany zostanie o drugą jezdnię.

Fot. Piotr Dużak

Komentarze

wq
Co tak tanio? Niecałe 10 baniek za kilometr, nie było droższej oferty?
2017-09-15 10:09:41
@matematyka
No jesli nawet to 15 miesięcy to bardzo długi okres jak na taki kawałeczek drogi. W półtora roku Hiszpanie w o wiele cięższym, górskim terenie wybudowali linię kolei wysokich prędkości z Madrytu do toledo, a nie marną drugą nitkę jezdni na odcinku 6 km w płaskim przygotowanym terenie. Leserstwo założone juz na etapie planowania.
2017-09-13 23:35:20
Matematyka
15 miesięcy prace projektowe i pozwolenia. 10.2017 do 12.2018 Przerwa zimowa od 01.2019 do 03.2019 Budowa od 04.2019 do 12.2019 (9 miesięcy) Przerwa zimowa od 01.2020 do 03.2020 Budowa od 04.2020 do 09.2020 (6 miesięcy) 6+9 15 miesięcy budowy
2017-09-13 18:44:03
Robert
3 lata potrzeba na wybudowanie 6 km drogi, gdzie są już przygotowane wiadukty? W ramach czynu społecznego będą to budować? Skandal!
2017-09-13 17:33:57

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
3
na godz. 15:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Światełko do nieba 2018
Wielkie granie na Łasztowni
Bicie rekordu w spinningu rowerowym
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy