środa, 21 lutego 2018.
Strona główna > Gospodarka > Chrzest kablowca w Świnoujściu

Chrzest kablowca w Świnoujściu

Chrzest kablowca w Świnoujściu
Data publikacji: 2016-06-15 17:17
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-18 19:33
Wywietleń: 2927 139328

Specjalistyczny, pełnomorski ponton offshore zbudowała świnoujska stocznia Poltramp Yard. W środę, 15 czerwca, odbyła się ceremonia chrztu jednostki. Otrzymała nazwę „BODO Constructor”.

To pierwsza tak duża jednostka zaprojektowana, wybudowana i w pełni wyposażona w regionie od czasu likwidacji Stoczni Szczecińskiej Nowej. 

Stocznia Poltramp Yard rozpoczęła budowę pełnomorskiego pontonu offshore w kwietniu ub. roku. Ma służyć do układania kabli na morskim dnie. To zlecenie niemieckiej firmy Bohlen&Doyen GmbH, specjalizującej się w pracach hydrotechnicznych na Morzu Północnym i Bałtyku. 

Jednostka ma 120 m długości, 32 m szerokości oraz 6,5 m wysokości bocznej. Pomieszczenia socjalne na pontonie będą przeznaczone dla 50-osobowej załogi.

„BODO Constructor” został zaprojektowany przez świnoujską stocznię, która wykonała też całość prac montażowych, prefabrykację, instalację urządzeń i wyposażenie modułów socjalnych. Jedynie kadłub, ze względu na bardzo duże rozmiary, powstał w Trójmieście.

Matką chrzestną kablowca została Maren Bugiel.

(ek)

Chrzest kablowca w Świnoujściu Chrzest kablowca w Świnoujściu Chrzest kablowca w Świnoujściu Chrzest kablowca w Świnoujściu

Komentarze

Antoni
Fajo, pojęcia chłopie nie masz co jest wmontowane w ten niby pontonik.Panowie i koledzy z POLTRAMP YARD wielki szacunek.Pan Kazimierz był i pozostanie dla mnie przykładem niedoścignionym , wzorem uczciwego biznesmena.Tego człowieka nie można nie lubić.Jest sprawiedliwy i uczciwy. Wszyscy , którzy uważają inaczej niech poszukają belki we własnym oku. To, że jest "wojownikiem" to oczywiste i wszelkie pierdoły będą narzekać .Gość ma charakter i basta ! Stocznia Szczecińska powstanie w oparciu o takich właśnie LIDERÓW . Mam taką wiarę, że jest sporo takich co potrafią .Wszelkie "cieniastwo" i " pseudobiznesmeny " niech nawet nie próbują ze mną polemizować !160
2016-06-16 20:41:56
znudzony poltrampem
Konstrukcja tego pontonu jak mowicie mogla by się zaknczyc o wiele szybciej i sprawniej gdyby nie dwa minusy tej firmy : 1. Kierownik wydzialu kadłubowego Adam Ś. ktory jest niedokwalifikowanym baranem 2. Firma która nie wyplaca podwykonawcą pieniedzy Amen
2016-06-16 19:57:36
fzr
chyba nie bardzo rozumiesz o czym piszesz. Ten ponton jest bardziej skomplikowany jak 200 metrowy masowiec i niewiele stoczni, w tym zagranicznych, wyraziło zainteresowanie budową tak trudnej technicznie jednostki. Czapki z głów panowie !
2016-06-16 18:26:46
Fajo
Hura, ponton zbudowaliśmy. Morska potęga
2016-06-15 18:04:11

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
-2
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jak żyło się w powojennym Szczecinie
Morsy na kąpielisku Głębokie
Dawny Szczecin
Poprzedni Następny

Nekrologi

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy