Poniedziałek, 06 maja 2024 r. 
REKLAMA

Żegluga pod jednym przęsłem

Data publikacji: 17 czerwca 2016 r. 16:20
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:06
Żegluga pod jednym przęsłem
Przęsła lewe (zachodnie) oraz środkowe mostu Cłowego ze względu na niebezpieczeństwo wystąpienia katastrofy budowlanej pozostają niedostępne dla żeglugi. Fot. Dariusz Gorajski  

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej, w uzgodnieniu z Urzędem Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie, postanowił otworzyć dla żeglugi Regalicę pod mostem Cłowym. Od godz. 17 w piątek (17 czerwca) można płynąć tym szlakiem, ale tylko pod wschodnim przęsłem mostu.

Przypomnijmy, że most Cłowy w Szczecinie 15 czerwca został całkowicie zamknięty dla ruchu. W związku z możliwością wystąpienia katastrofy budowlanej, RZGW zamknął również dla żeglugi Regalicę pod tą przeprawą.

W piątek zdecydowano o otwarciu drogi wodnej, ale wprowadzono ograniczenia. Jednostki mogą przepływać wyłącznie pod prawym (wschodnim) przęsłem mostu. Ruch ma się odbywać w obydwu kierunkach. Szerokość przejścia wynosi 20 m, a na jego obszarze obowiązuje zakaz mijania i wyprzedzania. Wprowadzono też nakaz prowadzenia nasłuchu radiotelefonicznego (należy zgłaszać zamiar przejścia pod mostem). Ponadto jednostki muszą płynąć w odległości 15 m od nabrzeża znajdującego się na prawym brzegu przy moście Cłowym.

Szczególną ostrożność powinny zachować jednostki wchodzące i wychodzące z Dąbskiej Strugi.

– Tymczasowa organizacja ruchu pod mostem Cłowym obowiązywać będzie do odwołania – informuje Andrzej Kreft, dyrektor szczecińskiego RZGW.

Utrudnienia w żegludze to kłopot dla barek, jachtów i statków pasażerskich. W czwartek z powodu zamkniętej pod Cłowym Regalicy nie wypłynął ze Szczecina do Mescherin rzeczny wycieczkowiec „Frederic Chopin”.
(ek)

 

Na zdjęciu: Przęsła lewe (zachodnie) oraz środkowe mostu Cłowego ze względu na niebezpieczeństwo wystąpienia katastrofy budowlanej pozostają niedostępne dla żeglugi.

Fot. Dariusz Gorajski

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA