Środa, 04 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Tryb pilny i polisa na straty

Data publikacji: 02 września 2015 r. 10:58
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:33
Tryb pilny i polisa na straty
 

W związku z awariami podczas eksploatacji uruchomionej od soboty trasy tramwajów na prawobrzeże z Basenu Górniczego do pętli Turkusowa, zwróciliśmy się do szczecińskiego magistratu o wyjaśniena w tej sprawie. Ruch na niej został wstrzymany także w poniedziałkowe popołudnie. We wtorek składy kursowały w miarę normalnie, choć na niektórych odcinkach także z mniejszą niż w założeniach eksploatacyjnych dopuszczalną prędkością.

Przypomnijmy, że w newgarlicznym punkcie trasy, tj. na wysokości zakrętu nad nowym wiaduktem drogowym w ul. Hangarowej, gdzie torowiska w obu kierunkach biegną w głębokim obetonowanym wykopie, zarówno w sobotę, jak i w poniedziałek w tramwajach urywały się pantografy i uszkadzane były przez trakcję inne elementy wyposżaenia urządzeń do zasilania prądem składów. Na dojeździe do zakrętu przy wiadukcie nad ul. Hangarową obowiązuje teraz motornicznych ograniczenie do 30 km/h.

- Wydział inwestycji miejskich wezwał w trybie pilnym inżyniera kontraktu, wykonawcę robót oraz projektanta do wyjaśnienia przyczyny awarii sieci trakcyjnej oraz ustalenia koniecznych prac - oświadczył Robert Grabowski z zespołu prasowego magistratu.

Jak zaznaczył R. Grabowski, naprawy mocowania sieci trakcyjnej wykonuje firma PKP Energetyka na własny koszt. Była ona jednym z podwykonawców na placu budowy, zatrudnionym przez głównego beneficjenta całego kontraktu: konsorcjum firm Szybki Tramwaj - Strabag. A pozostałe koszty i szkody zostaną określone po ustaleniu przyczyny awarii. Inwestycja jest objęta polisą ubezpieczeniową.©℗

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

Cały artykuł w e-wydaniu i w środowym „Kurierze Szczecińskim (2.09.)

 


 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Dryja
2015-09-02 19:13:37
Coś jest na rzeczy, że niemieckie tramwaje kończyły bieg zaraz za Regalicą. Przecież do centrum Altdamm było rzut beretem a nie przedłużyli linii. Co ci Niemcy wiedzieli?
Reks
2015-09-02 12:34:19
Ludzie! Prawie 200 baniek i takie awarie! Ja kupując Lexusa wiedziałem za co płace i od kilku lat absolutnie bezawaryjnie! A tu?... Wstyd!
lolo
2015-09-02 11:05:54
a ta trasa SST tak ładna taka amerykańska
Seba
2015-09-02 10:51:08
Cały układ i Krzystka pod paragraf nic się nie mówi o deszczu po którym powstały podtopienia i ogromne kałuże. Każda inwestycja spaprana zawyżona kasa oraz długie terminy zakończenia. Najlepiej jak redaktorzy mediów będą głusi i ślepi.
Igor
2015-09-02 10:34:34
wlasnie, a nie Strabag ?
Jo
2015-09-02 10:14:41
Generalnym wykonawcą tego odcinka trasy szybkiego tramwaju nie był Energopol Szczecin S.A. W artykule jest nieprawdziwa informacja. Wykonawcą była inna firma, nie szczecińska.
Kum
2015-09-02 09:43:42
a może sprawdzić pantografy, i nasmarować by płynnie się składały.
ona
2015-09-02 09:40:40
Energopol nie był wykonawcą tej inwestycji

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA