Z piątku na sobotę (27/28 listopada) w torze trasy tzw. szybkiego tramwaju na prawobrzeżu wadliwa szyna, w której spaw „puścił" po niespełna trzymiesięcznej eksplotacji, w niedzielę 22 listopada, została wymieniona. Taką informację przekazała nam w poniedziałek Małgorzata Kaliszewska z pruszkowskiej centrali spółki Strabag, która była generalnym i wiodącym wykonawcą tej szczecińskiej inwestycji w konsorcjum firm Szybki Tramwaj-Strabag.
Przypomnijmy, to jedno z ustaleń i zadań do wykonania w trybie pilnym, po zwołanej naradzie w siedzibie użytkującej torowisko spółki Tramwaje Szczecińskiego z udziałem nie tylko szefostwa przewoźnika, ale także przedstawicieli generalnego wykonawcy, urzędników wydziału inwestycji miejskich w szczecińskim magistracie, inspektorów nadzoru i inżyniera kontraktu, którym przy inwestycji była spółka Eko-Inwest.
Od tygodnia przedstawiciele przewoźnika unikają wypowiedzi w kwestiach dotyczących postępów w usuwaniu usterki, która na ponad dwie godziny wymusiła przerwę w kursowaniu tramwajów w niedzielne popołudnie, 22 listopada, między Basenem Górniczym i pętlą Turkusowa. Za każdym razem, od kilku dniu, konsekwentnie odsyłają nas do wydziału inwestycji miejskich i służb prasowych prezydenta Piotra Krzystka. A w poniedziałek, nikt z kierownictwa spółki TS nie odbierał od nas telefonów. W komunikatach przez ostatni tydzień, od 24 listopada, odnośnie awarii i usuwania jej skutków oraz trybu postępowania, oszczędni pozostają także przedstawiciele inwestora Gminy Miasto Szczecin
Jak informowaliśmy w miniony czwartek, od rana, w obchód na lustrację i sporządzanie fotodokumentacji wybrali się przedstawiciele spółki Tramwaje Szczecińskie, inżyniera kontraktu, którym przy inwestycji była spółka Eko-Inwest, a także firmy P.R.T., jednego z podwykonawców robót zleconych przez generalnego wykonawcę inwestycji, którym było konsorcjum firm Szybki Tramwaj-Strabag.
- Jak tylko zakończymy kontrolę, która prowadzona jest sukcesywnie od czwartku i będziemy mieli dane poinformujemy o szczegółach - oświadczyła nam w poniedziałek Małgorzata Kaliszewska, senior PR manager
w biurze praswoym spółki STRABAG, do którego skierowaliśmy pytania dotyczące postępów i wyników kontroli oraz zaawansowania prac nad sporządzaniem protokołu z badań, ekspertyzy technicznej, jak również odnośnie zakładanych terminów ich opracowania i dostarczenia wszystkim zainteresowanym stronom, w tym Gminie Miasto Szczecin jako inwestorowi. ©℗
Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim" i w e-wydaniu
Mirosław WINCONEK
Fot.: Mirosław WINCONEK
Obchód od spawu do spawu wzdłuż torowiska i wzrokowo-fotograficzna dokumentacja lustracja ich stanu, która rozpoczęła w miniony czwartek. Nie wiadomo jeszcze, czy inne z łączeń szyn - poza tym, który „puściło" - nie budzą zastrzeżeń co do jakości i trwałości.