Podnoszenie kwalifikacji oraz budowanie dobrych relacji z pasażerami - te dwa cele przyświecały Szczecińsko-Polickiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu przy organizacji szkoleń dla kierowców, konduktorów i dyspozytorów. Pracownicy mają bezpośredni kontakt z pasażerami, stąd pomysł, by skierować szkolenia do tej konkretnej grupy
Dzięki wsparciu ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego, którego dystrybutorem jest Powiatowy Urząd Pracy w Policach zorganizowano dwa szkolenia. Pierwsze dotyczyło pierwszej pomocy przedmedycznej, drugie odbyło się pod hasłem „Z Pasażerem za Pan Brat, czyli jak z łatwością komunikować się z innymi”.
Szkoleniem objęta została grupa 47 pracowników, którzy ukończyli 45 rok życia, ponieważ takie były wytyczne KFS.
- Decydując się na przeszkolenie właśnie tej grupy pracowników, kierowaliśmy się dwiema przesłankami: po pierwsze młodsi kierowcy mieli szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy oraz obsługi pasażerów podczas kursów na kwalifikację wstępną, a starsi kierowcy takich szkoleń nie przechodzili. Po drugie - wsparcie z KFS w roku 2015 skierowane jest do pracowników w wieku 45+ - tłumaczy Grzegorz Ufniarz, Kierownik Działu Przewozów SPPK. - Docierają do nas informacje, z których wynika, że w roku 2016 nie będzie już ograniczenia wiekowego, planujemy więc dokończenie tych szkoleń w przyszłym roku.
Szkolenia odbywają się na terenie SPPK, prowadzone są w małych grupach. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające odbyte szkolenia.
Spółka uzyskała wsparcie finansowe na organizację szkoleń z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
ToT