Najwcześniej późna jesień – taki jest zakładany termin uruchomienia części autobusowo-drogowej pętli Turkusowa na szczecińskim prawobrzeżu i wprowadzenia w związku z tym zapowiadanych zmian w siatce połączeń tej dzielnicy z centrum miasta, jak też między tamtejszymi osiedlami. Po oddaniu do użytku pierwsze autobusy miejskie w oparciu o nową siatkę połączeń miałyby pojechać do niej jednak w optymistycznych scenariuszach od 15 listopada albo od 1 grudnia. Sporo wciąż tam zostało jeszcze do roboty.
Kiedy na plac budowy wybrali się radni komisji ds. gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska, a był to ostatni dzień sierpnia, mogli wtedy obejrzeć wielki plac z częścią jezdni i parkingiem w polbruku, pośrodku niego wyspę z płytek i trawnikami, gdzie na urządzonych przystankach do autobusów pasażerowie będą wsiadać bądź z nich wysiadać. A wszystko otoczone szczelnie wkoło barierkami aż po nasyp kolejowej bocznicy.
Wtedy na gołym placu wzrok wizytujących przykuwał ustawiony już biletomat. Ale rychło po wizji lokalnej zniknął. W miejscu po nim, czyli po jego demontażu, na razie oglądać można wystające z betonowej posadzki śruby i kable. Podobnie jak w miejscach, gdzie wciąż czekają na montaż tablice elektronicznej informacji pasażerskiej.
Za to pojawił się już budynek toalety, takiej samej jaka stanęła na końcu przyodrzańskiego bulwaru Starówka na Łasztowni. Dopiero w ostatnim tygodniu września ruszyły tam prace przy montowaniu konstrukcji sześciu wiat przystankowych przy przyszłych peronach. Co poprzedziły roboty rozbiórkowe nowej nawierzchni chodników z płytek, by umocować słupy wiat w gruncie.
Mimo upływu miesiąca niewiele się zmienił krajobraz na odcinkach dróg dojazdowych. Do wykonania pozostaje nadal część jezdni tak od strony Zdrojów, na tyłach Selgrosa, jak też od osiedla Słonecznego, w tym wylanie wierzchniej warstwy nakładki asfaltu, jak również urządzenie samego przejazdu przez tor kolejowy, tak by autobusy i auta mogły do pętli dojeżdżać od strony osiedla Słonecznego rozjazdem u zbiegu z ul. Jasną. Na wykonanie nadal czeka też nawierzchnia na pasie ścieżki rowerowej. Nie ma też nadal wiat dla rowerów zaplanowanych według projektu w pasie chodnika między skrajnym peronem dla tramwajów a jezdnią, którą pasażerowie będą musieli pokonywać w trakcie przesiadek.
@ Student: A pan Student to był na tej pętli? Skoro mieszka na Niebuszewie, jak sam pisze, to po co krytykuje tych, co mieszkają na Słonecznym i okolicznych osiedlach? Czy Student jechał w godzinach szczytu autobusem ulicą Pszenną i Walecznych lub Struga? To proszę spróbować! Droga przy Selgrosie jest też wąska i pełna samochodów dostawczych. Komentarz Studenta wykazuje kompletną nieznajomość tych okolic, bo akurat dróg dojazdowych z Bukowego nie trzeba budować, gdyż do pętli Słoneczne (ul.ul. Przelotowa, Handlowa, Łubinowa, Nałkowskiej) prowadzą dwujezdniowe ulice: Kolorowych Domów, Chłopska, Handlowa. I tu powinna być pierwsza pętla tramwajowa, a nie w polu i w krzakach - na wyrost zwaną Turkusową. Powinna się nazywać Selgrosową.
Student
2017-10-05 12:18:49
Czy wy kiedykolwiek byliście na tej pętli? Ja uważam że pętla w tym miejscu jest potrzebna bo wiele kursów jest powielana, czemu autobus ma jechać aż do Basenu Górniczego gdy może oddać ludzi już przy Sellgrosie? Wkurza mnie że wiele ludzi mówi że pętla tramwajowa jest w polu a przepraszam a gdzie miała być, iść przez całe osiedle? Niektórzy myśleli że da się wybudować tramwaj najlepiej w jednym etapie ;), ciekawe tylko gdzie by byla petla wtedy, moze na Struga, na drodze
:D.Gdyby była nawet od turkusowej dalej to i tak by trzeba było budować drogi dojazdowe do Bukowego a teraz można wykorzystać juz istniejącą drogę do Sellgrosa. Tramwaj raczej nie będzie rozbudowywany bo druga nitka jest na liście rezerwowej środków Unijnych. Nie rozumiem też narzekania że jest daleko od zabudowy, ja od swojej na Niebuszewie musze iść do domu 10 minut i pasuje mi taki spacerek, ludzie chyba stali się zbyt wygodni. Nie rozumiem jednak czemu ta petla nie została wybudowana razem z tramwajem, po oddaniu jej na Basenie Górniczym będzie zatrzymywać się mało autobusów, wiec po co tyle torów tam zrobili, nie rozumiem też Krzystka czemu nie udostępni planu nowych linii, przecież potrzebny jest czas na konsultacje, uważam że ZDITM to okropna miejska spółka, która nie potrafi słuchać głosu mieszkańców, chciałbym zagłosować na innego prezydenta w przyszłym roku ale u nas jest ten problem że nie ma godnego przeciwnego dla Krzyśka wiec wybieramy mniejsze zło, pozdrawiam
Miejski Łazęga
2017-10-05 10:45:33
Jak w "Misiu" Skąd się biorą tacy "decydenci" nie mam bladego pojęcia.Najgorsze też to,że nad nimi też jest jakiś nadzór zwierzchni a ten jak widać dobrze się czuje w oparach miejskich absurdów.Skąd się ci ludzie biorą...skąd-powiedzcie.
SromotnikBezwstydny
2017-10-05 10:21:59
Idiotyczny pomysł z tą pętlą przy Turkusowej!
Trzeba tą linią tramwajową połączyć dzielnicę Zdroje z Szpitalem ZOZ"ZDROJE" i osiedlami Bukowe,Rudzianka, Majowe,CH.Auchan,OUTLET PARK, (wraz z jedynym kinem)i powrót do w kierunku Basenu przy Zakładzie Energetycznym(Leszczynowa).
Ta budowana "pętla" to pieniądze wyrzucane w krzaki!Ciągnięcie linii do Kijewa jest bez sensu. Tam jest kilka domków.Są autobusy.
Do obu @
2017-10-05 09:12:37
Po pierwsze teren owej "gotowej" pętli na Sonecznym nie jeswt miasta! ZDiTM dzierżawi go od SM Dąb, po drugie, jest coś takiego jak polbruk. To zarejestrowana w Wykazie Produktów i Usług rzecz i skarbówka jak najbardziej honoruje VAT od "polbruku".
A zaraz ...
2017-10-05 09:10:18
Otworzą tą pętelkę a później będą tory na Hangarowej naprawiać, więc tramwaj nie będzie jechał do Turkusowej i będzie wesoło po naszemu :-)
Ocet
2017-10-05 07:58:22
Ten kto projektował te wiaty powinien dzień w dzień podczas deszczowej jesieni pod nimi stać. Może wówczas dotarłoby do takiego delikwenta, że tego typu wiata jest nic nie warta - podczas opadów i tak wszyscy są mokrzy, a w słoneczne dni nie ma gdzie znaleźć cienia.
Widać również, że projektanci nie wyciągnęli wniosków z przebudowy Basenu Górniczego i zafundowali podróżnym rozwiązanie z przed jego przebudowy gdzie jest całkowity brak zadaszenia nad peronami autobusowymi oraz tramwajowymi. Jednym słowem porażka.
czekamy
2017-10-05 07:25:18
14.09.2017 miała być podana do wiadomości publicznej nowa siatka połączeń, ale chyba wszyscy już o tym terminie zapomnieli. Dziennikarze również...
jodek
2017-10-05 07:06:25
ten artykuł to pisał chyba jaś z Ic
kierowca spa dąbie
2017-10-05 00:53:49
ciekawe czy były jakiejkolwiek konsultacje odnośnie "parkowania" przy tych peronach z osobami które będą tam musiały manewry takowymi pojazdami wykonywać , otóż Szanowni czytelnicy i pasażerowie , papier i projekt przyjmie wszystko - zawsze ...
chris
2017-10-04 23:36:39
Nie ma czegoś takiego jak polbruk, to jest nazwa firmy produkującej kostkę brukową.
Honorat
2017-10-04 23:32:47
Cytat: "... ruszyły tam prace przy montowaniu konstrukcji sześciu wiat przystankowych przy przyszłych peronach.Co poprzedziły roboty rozbiórkowe nowej nawierzchni chodników z płytek, by umocować słupy wiat w gruncie". Ten sposób wykonawstwa oraz postawienie nikomu niepotrzebnych barierek (pisano o tym poprzednio) pokazuje, że mamy tu do czynienia nie tyle z pętlą lecz z zapętleniem się władz miasta w niepotrzebne i nieprzemyślane wydatki. Po co buduje się tu pętlę dla autobusów ze skomplikowanym dojazdem zarówno od strony Selgrosa jak i od ul. Jasnej, skoro za jakiś czas (wg zapowiedzi miasta) tory tramwajowe mają być pociągnięte do Kijewa? Za te wyrzucone pieniądze można było pociągnąć tory w kierunku gotowej pętli autobusowej u zbiegu ulic Przelotowej, Handlowej i Łubinowej.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.