Dopiero w piątym z wyznaczonych, bo przekładanym z tygodnia na tydzień terminie, urzędnikom szczecińskiego magistratu udało się znaleźć chętnych na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy pętli autobusów i tramwajów na osiedlu Głębokie wraz ze skrzyżowaniem al. Wojska Polskiego oraz ulic Emila Zegadłowicza, Hieronima Kupczyka i Miodowej. Tyle że postępowanie unieważnili, a kolejne planują rozpisać w nowym 2016 roku.
Przypomnijmy, że swoje oferty w październiku br. złożyły dwie firmy z Gdańska Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA oraz Highway sp. z o.o., a także spółka Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA w Gdańsku zaproponowało, że przygotuje dokumentację za 1 057 800 zł. Warszawska spółka Schuessler-Plan Inżynierzy skalkulowała usługę na 996 152,40 zł. Najtańszą ofertę złożyła spółka Highway z Gdańska z ceną 811 800 zł. Według zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia, sporządzonej na potrzeby ogłoszonego w lipcu przetargu, projekt miał powstać w 15 miesięcy, ale w skorygowanej później wersji zakładał, że zwycięzca będzie miał na jego opracowanie termin o miesiąc krótszy.
Sama budowa z uwagi na fakt, że potem trzeba będzie jeszcze urządzić osobny przetarg na wykonawcę robót, nie ruszy zapewne wcześniej niż pod koniec 2017 roku lub w 2018 roku. Według wstępnych szacunków całe przedsięwzięcie miałoby kosztować ponad 15 mln zł. Plan zakładał stworzenie nowego węzła przesiadkowego w pobliżu jeziora z przebudową układu drogowego z chodnikami, ścieżkami rowerowymi, oświetleniem i odwodnieniem, przebudową pętli tramwajowo-autobusowej, budową dwupoziomowego parkingu typu „park & ride”, urządzeniem stacji roweru miejskiego i parkingu dla rowerów, przebudowę istniejącego parkingu przy ul. Kupczyka (z zachowaniem jego charakteru leśnego). ©℗
Więcej w poniedziałkowym kurierze Szczecińskim i e-wydaniu
Tekst i fot.: Mirosław WINCONEK
Na zdj.: Rozjazd na Police, Dobrą i Osów z pętlą autobusów i tramwajów na osiedlu Głębokie u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami Emila Zegadłowicza, Hieronima Kupczyka i Miodową. Miasto ma w planach ich przebudowę, ale inwestycji w tym rejonie mieszkańcy i inni użytkownicy dróg doczekają się nieprędko. Drugie podejście do przetargu na zlecenie dokumentacji projektowej nowego węzła przesiadkowego dopiero w przyszłym roku.