wtorek, 12 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Nieszczelne finanse oświaty

Nieszczelne finanse oświaty

Nieszczelne finanse oświaty
Data publikacji: 2016-04-06 21:33
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:40
Wywietleń: 1049 127199

Nie najlepiej przedstawia się system finasowania oświaty. Należy go uszczelnić. Sporo pieniędzy przetrawianych jest nie wiadomo na co - uważają przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej. Wczoraj na ten temat dyskutowano w Szczecinie podczas wielkiej debaty oświatowej.

Finansowanie oświaty samorządowej i niesamorządowej oraz wynagrodzenie nauczycieli były tematami dyskusji panelowych w auli Uniwersytetu Szczecińskiego przy ul. Krakowskiej. Było to  jedno z wielu spotkań wielkiej debaty oświatowej, organizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

- Chcemy wypracować dobre rozwiązania w zakresie finansowania oświaty. Jak ma wyglądać wynagradzanie nauczycieli: przez państwo, czy samorząd? Na ile ważny jest czynnik motywacyjny - mówił podczas debaty Maciej Kopeć, podsekretarz stanu w MEN.

Regionalne debaty „Uczeń. Rodzic. Nauczyciel – dobra zmiana” toczą się w całej Polsce. Zaplanowano ich 16. Dyskusje służą wypracowaniu najlepszych zmian przed ostatecznym wprowadzeniem reformy oświaty. We wczorajszej debacie obok przedstawicieli MEN, wojewody i kuratora oświaty, uczestniczyli przedstawiciele władz samorządowych, parlamentarzyści, pedagodzy, rodzice, uczniowie, oświatowe związki zawodowe oraz przedstawiciele uczelni, stowarzyszeń 
i organizacji związanych z oświatą. Ogólnopolskie debaty dotyczą czterech zagadnień: finansowania szkół, bezpieczeństwa, szkolnictwa specjalnego i kształcenia zawodowego. Debata zachodniopomorska miała dać odpowiedż na pytanie: Jak powinna być finansowana oświata w Polsce?©℗

 

Elżbieta KUBERA

Więcej w czwartkowym Kurierze szczeciński i e-wydaniu

Fot. Robert STACHNIK

Wojewoda Piotr Jania i wiceminister Maciej Kopeć podczas debaty oświatowej

Nieszczelne finanse oświaty Nieszczelne finanse oświaty Nieszczelne finanse oświaty

Komentarze

red
karta nauczyciela do likwidacji. System płacowy premiujący najlepszych nauczycieli a tych co nic już nie robią degradować. Dać realne możliwości wyciągania konsekwencji kadrowych dyrektorom szkoły a nie jakiejś komisji dyscyplinarnej w kuratorium. Zmienić pensum - nauczyciel WF więcej godzin od matematyka czy polonisty. Zmniejszyć wpływy związków bo one kosztem ochrony przywilejów niszczą polską oświatę dbając o wygody nauczycieli- taka jest prawda.
2016-04-07 14:12:43
Noname
Debata?? Czy pani redaktor była na tym spotkaniu? Przedstawiciele MEN przyjechali z gotowymi tezami, które wygłosili. Teraz wdrożą swoje pomysły i zasugerują, że były one wynikiem przeprowadzanych "debat".
2016-04-07 10:56:40
Edukacja
Środki finansowe mają mieć realny wpływ na proces edukacji, więc warto naprawdę przeanalizować ich przepływ, aby najbardziej skorzystali na tym zainteresowani, czyli uczniowie i studenci, nie wspominając o naukowcach.
2016-04-07 08:02:07

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Międzynarodowa flota przy Wałach
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje