sobota, 18 listopada 2017.
Strona główna > Kraj > Internetowa sprzedaż biletów PKP już (prawie) działa

Internetowa sprzedaż biletów PKP już (prawie) działa

Data publikacji: 2015-07-16 15:38
Wywietleń: 427 4242

 

Warszawa. Awaria systemu informatycznego została naprawiona; sprzedaż biletów przez internet odbywa się w normalnym trybie - poinformowała w czwartek w komunikacie spółka PKP Informatyka, która odpowiada za działania systemu sprzedaży online.

W poniedziałek pasażerowie PKP Intercity mieli problem, aby kupić bilet przez internet. System internetowej sprzedaży biletów działał niestabilnie, zawieszał się. Występowały opóźnienia w odpowiedziach systemu na zapytania w kolejnych krokach zakupu biletu.

By zminimalizować utrudnienia związane z zakupem biletu przez internet, spółka zdecydowała o zniesieniu dodatkowych opłat w przypadku zakupu biletu na przejazd u konduktora.

PKP Informatyka w komunikacie poinformowała, że przyczyną awarii były błędy jednego z modułów sprzedaży i rezerwacji biletów.

Rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska podkreśliła, że w PKP Informatyka działa sztab operacyjny, który na bieżąco czuwa nad tym, aby ponownie do tej sytuacji nie doszło. Poinformowała także, że sztab pracuje nad uruchomieniem niedziałających jeszcze funkcji.

- Pracujemy nad tym, aby włączyć po awarii do sprzedaży w systemie internetowym, możliwość pobrania bezpłatnej miejscówki dla dziecko do 4 roku życia, zakupić bilet na rower, czy na przewóz psa, a także nad możliwością zakupu kilku biletów w jednej transakcji - powiedziała Szopowska.

Pytana, jakie straty poniosła spółka w wyniku awarii systemu, odpowiedział: "W tej chwili nie możemy jeszcze podać konkretnych kwot".

Członek zarządu PKP Piotr Ciżkowicz poinformował, że przez pierwsze dwa dni tego tygodnia PKP Intercity sprzedała, ok. 20 tys. biletów przez internet. - To jest mniej niż normalnie sprzedajemy. Obecnie naprawiamy zaniedbania z wielu, wielu lat, bo ten system informatyczny jest naprawdę +przedpotopowy+. Zmiana takiego systemu na nowy w innych kolejach zajmuje od 3 do 6 lat. To, co robimy to cały czas modernizujemy ten system - podkreślił Ciżkowicz.

Dodał, że w przyszłym tygodniu planowane jest przeniesienie systemu na nową platformę. - Jeśli wszystkie analizy się potwierdzą to w przyszłym tygodniu będziemy w stanie przenieść ten system na zupełnienie nową platformę sprzętową, która pozwoli dużo szybciej reagować na tego typu sytuacje i zmniejszy ryzyko ich wystąpienia - zaznaczył.

W wyniku problemów z systemy informatycznym we wtorek zarząd PKP SA odwołał Krzysztofa Bińka ze stanowiska prezesa PKP Informatyka.(pap)

Komentarze

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Pomnik Wdzięczności zaczyna znikać
Tłumy na otwarciu nowego Galaxy
Ulica całkiem inna
Poprzedni Następny

Nekrologi