sobota, 20 stycznia 2018.
Strona główna > Gospodarka > Szykują się wielkie inwestycje

Szykują się wielkie inwestycje

Szykują się wielkie inwestycje
Data publikacji: 2017-03-01 09:07
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-18 19:34
Wywietleń: 342 219293

Europejski Bank Inwestycyjny udzieli Zarządowi Morskich Portów Szczecin i Świnoujście kredytu do wysokości 163,5 miliona złotych. Umowa o finansowaniu inwestycji została podpisana pomiędzy EBI a ZMPSiŚ w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Fundusze otrzymane na podstawie zawartej umowy będą stanowiły ważne źródło finansowania programu inwestycyjnego ZMPSiŚ.

– Inwestycje, które zamierzamy zrealizować w najbliższych latach, pozwolą z sposób znaczący podnieść rangę zespołu portów Szczecin-Świnoujście, podnieść jego znaczenie na mapie Morza Bałtyckiego – mówił Dariusz Słaboszewski, prezes ZMPSiŚ. – O sile każdego portu decyduje jego dostępność. Nasze główne projekty to przystosowanie nabrzeży głębokowodnych w samym porcie Szczecin do obsługi jednostek o zwiększonym tonażu. Dziś jesteśmy w stanie obsłużyć statki o tonażu 20 000 ton. Po zrealizowanej inwestycji ta dostępność zwiększy się dwukrotnie. W Świnoujściu planujemy rozwój terminalu intermodalnego.

Chodzi o projekt tzw. morskiej autostrady Świnoujście–Trelleborg.

– Mam nadzieję, że wsparcie finansowe ze strony EBI pomoże nie tylko tym portom, ale także ludziom, którzy tu mieszkają oraz przedsiębiorstwom funkcjonującym w całym regionie – powiedział Vasil Hudak, wiceprezes banku. – Jesteśmy zainteresowani tym, aby wspomagać rozwój transportu morskiego i rzecznego w Polsce.

Program inwestycyjny ZMPSiŚ obejmuje realizację sześciu projektów o łącznym koszcie szacowanym na miliard złotych. Przedsięwzięcia mają poprawić konkurencyjność zespołu portów i zwiększyć wydajność infrastruktury. (ek)

Na zdjęciu: Umowę podpisali: Vasil Hudak, wiceprezes EBI oraz Dariusz Słaboszewski, prezes ZMPSiŚ.

Fot. MGMiŻŚ

Komentarze

Wawrzek
Nabrzeża sprzedane Niemcom, Duńczykom i czort wie komu jeszcze - i to ma być Polski Port? ciekawe ile Nabrzeży w portach niemieckich, duńskich, holenderskich kupiły polskie firmy. Za dokonania PO i PSL na szkodę Gospodarki Morskiej i Polski należy zdelegalizować antypolskie PO i PSL
2017-03-05 14:30:31
@Poco
Tabor pogłębiarek nie my sprzedaliśmy tylko grupa KCI związana z lobby trójmiejskim. Po to żeby zmarginelizować port w Szczecinie. Głównym prowodyrem tego bojkotu Szczecina była PO z działaczami ze Szczecina. Tak wygląda prawda.
2017-03-01 23:18:17
SOCHA
PO CO BO KURY WSTAŁY A TO CO PLATFORMA PRZEZ 8 LAT ZROBIŁA , NALEŻY UKARAĆ PRZEZ LIKWIDACJE TEJ GRUPY NIEUDACZNIKÓW I BOJKÓW
2017-03-01 15:52:23
PoCo
Port Szczecin już dawno stracił "złote kury" ... Porty w Świnoujściu są już prywatne : PHŚ , Odraport , Terminal paliwowy (ex Porta Holding) ... został tylko Terminal Promowy (paradoksalnie odkupiony od państwowej firmy PŻB) oraz Gazoport . Mają być gigantyczne pieniądze na "12,50"ponad miliard ...fajnie .. ale po co ? - dla każdego ze statków (35.000 wzwyż) Oferta PHŚ będzie zawsze tańsza i szybsza . Dlaczego nie patrzymy przy ambicjach oceanicznego portu Szczecin na koszty statku (dodatkowe 18 godzin , koszty pilotażu plus holowników / to ok 8-10.000 EUR EXTRA !!! ku uciesze Świnoujścia (tego już prywatnego). Dlaczego ignoruje się bardzo mądre ekspertyzy o szybkim zamulaniu się Zalewu Szczecińskiego. Skąd będą środki na utrzymanie takiej głębokości . To przecież my sprzedaliśmy tabor pogłębiarek ... bez niego prace pogłębiarskie będą bardzo kosztowne . Kto te koszty pokryje .... statki oceaniczne ?? ... NIE ... Czyli my podatnicy . Dlaczego nie bierzemy lekcji z zastoju portów zachodnioeuropejskich na rzecz tych portów bliżej morza ? Dlaczego działamy wbrew prawom ekonomii żeglugi ? Zamiast inwestycji w 12,50 - przeznaczmy te środki w unowocześnienie portu Szczecin jako nadal średniego portu ? Wtedy armatorzy i spedytorzy sami do Szczecina przyjdą. Smutno , że politycznie się "załatwia" tak gigantyczne projekty , jednocześnie tak łatwo pozbywając się "złotych kur" w Świnoujściu w ostatnich latach. Podatnik ze Szczecina / bardzo mi smutnawo
2017-03-01 15:16:12
Miś na Miarę
A jak tam spalarnia? Władza kontynuuje budowę czy rezygnuje?
2017-03-01 10:45:50
Dan
Czy rzeczywiscie chcemy autostrady do szwedistanu???? w dzisiejszych czasach to moze byc raczej problemem niz zaleta
2017-03-01 10:25:36
SOCHA
I OTO CHODZI TO ROBOTA MINISTRA GRÓBARCZYKA, PREMIERA MORAWIECKIEGO ,PIS , TAK TRZYMAĆ
2017-03-01 09:01:11
sz
Coraz bliżej spełnienia wizji Portu :)
2017-03-01 08:12:31

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
0
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Bicie rekordu w spinningu rowerowym
Światełko do nieba 2018
Wielkie granie na Łasztowni
Poprzedni Następny
W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy