piątek, 22 września 2017.
Strona główna > Gospodarka > Dla większych statków

Dla większych statków [GALERIA]

Dla większych statków
Data publikacji: 2017-03-31 16:27
Ostatnia aktualizacja: 2017-04-03 21:43
Wywietleń: 196 230928

Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m umożliwi wpływanie do szczecińskiego portu większym statkom. Do tej inwestycji już się przygotowuje spółka Bulk Cargo-Port Szczecin, działająca głównie w rejonie Basenu Górniczego. Modernizuje sprzęt (m.in. dźwigi), buduje i rozbudowuje magazyny oraz place składowe.

Modernizacja toru to inwestycja Urzędu Morskiego w Szczecinie. Ma się zakończyć w 2021-22 roku. Równocześnie Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście dostosuje nabrzeża do nowej głębokości toru. Aby jednak obsłużyć większe niż obecnie statki, konieczny jest bardziej wydajny sprzęt. Potrzeba też więcej miejsca do składowania. Spółka Bulk Cargo-Port Szczecin już rozpoczęła modernizację dźwigów na nabrzeżach Katowickim i Chorzowskim.

– W porcie rządzi tzw. rata przeładunkowa – podkreśla Wojciech Pysiak, wiceprezes BC-PS. – Dziś wynosi ona 7-8 tysięcy ton na dobę. Statki, które przypłyną po pogłębieniu toru, będą wymagać przeładunku na poziomie 12-13 tys. ton.

Aby temu sprostać, spółka musi poczynić stosowne inwestycje.

– Mamy za sobą pierwszy etap modernizacji potencjału przeładunkowego na nabrzeżach Katowickim i Chorzowskim – informuje W. Pysiak. – Trzy 20-letnie żurawie węgierskie typu Ganz na nabrzeżu Katowickim przeszły generalny remont, połączony z modernizacją napędów. Prace wykonała firma Port-Rem oraz służby techniczne naszej spółki.

W drugim etapie przewidziano modernizację dwóch żurawi na nabrzeżu Chorzowskim. Zwiększy się ich udźwig: z 16 do 25 ton. Trzeci etap obejmie zakup kolejnego nowoczesnego żurawia typu Tukan (z udźwigiem 50 ton). Zostaną za to zlikwidowane trzy żurawie na nabrzeżach Katowickim i Chorzowskim.

– Na te trzy etapy przeznaczymy łącznie 40-50 mln zł – dodaje wiceprezes. – Będziemy też modernizować inne urządzenia przeładunkowe. Ponadto w planach jest rozbudowa magazynów i budowa nowych placów składowych.

Bulk Cargo-Port Szczecin realizuje inwestycje z własnych środków.

Tekst i fot. (ek)

 

Dla większych statków Dla większych statków Dla większych statków Dla większych statków Dla większych statków Dla większych statków Dla większych statków Dla większych statków Dla większych statków Dla większych statków

Komentarze

Montaż żurawia Tukan 1500-40 w Bulk Cargo - 2012 rok
Film - https://www.youtube.com/watch?v=iFj7vVJaeS0
2017-04-03 21:37:05
Zatoka Morska,
Oby tylko te Wieksze Statki o Duzym Zanurzeniu... nie uszkodzily pozniej Rurociagu "Nord-Stream" polozonego na dnie, bo to dopiero byl by nowy powod, do kolejnej "nowej wojny"... tak z 1-ej jak i z 2-ej strony ??
2017-04-01 23:36:22
A kto
Kto utrzyma tak głęboki tor- pogłębianie, utrzymanie brzegów itp. Już teraz przy płytszym torze są z tym problemy, przy głębszym będzie trudniej
2017-04-01 08:53:12
01.04.2017
A skad wezma pozniej tyle wody... do tak glebokiego toru w Odrze ? Chyba ze poprzelewaja z Jeziora Dabskiego ??
2017-04-01 00:19:11

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Elektryczny autobus w zajezdni
Wielkie latawce na niebie
Korki na Sczanieckiej
Poprzedni Następny

Nekrologi