sobota, 24 sierpnia 2019.
Strona główna > eKurier > Tramwaje przed rewolucją

Tramwaje przed rewolucją

Tramwaje przed rewolucją
Data publikacji: 2019-04-23 10:39
Ostatnia aktualizacja: 2019-04-25 09:50
Wywietleń: 1978 387210

Do 2023 r. Szczecin musi wyremontować ok. 13 km torowisk tramwajowych. Niby niewiele, bo to zaledwie kilkanaście procent całej sieci. Spieszyć się jednak trzeba, bo jeśli prace nałożą się na siebie, miasto zostanie sparaliżowane. Jeśli zaś spółka „Tramwaje Szczecińskie” nie dotrzyma terminu, może stracić 175 mln zł unijnego dofinansowania, które przyznano ponad rok temu. Na razie nie udało się wydać ani złotówki.

Środki przyznało Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Długa lista zadań podzielona jest na 20 etapów, co oznacza poważne utrudnienia nie tylko dla pasażerów, ale także dla kierowców.

Niestety, udało się ogłosić zaledwie dwa przetargi – na przebudowę torowiska w ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do ul. Brzozowskiego oraz na przebudowę węzłów przy moście Długim i na pl. Szarych Szeregów. Nie rozstrzygnięto żadnego. Pozostałe zadania czekają, bo wciąż nie są gotowe projekty. W kolejce są także m.in. pl. Rodła, al. Wyzwolenia i ul. Asnyka z pętlą Dworzec Niebuszewo, ul. Kolumba i Chmielewskiego, al. Powstańców Wielkopolskich z pętlą Pomorzany, ul. Matejki.

– Postępowania,

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 76% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 23-04-2019

 

Tekst i fot. Tomasz Tokarzewski
Tramwaje przed rewolucją Tramwaje przed rewolucją Tramwaje przed rewolucją

Komentarze

Jas
Banda amatorów stadion za 350 mln budują za tyle samo basen na kredyt 20 letni a nie potrafią ogarnąć przetargów gdzie kasę z UE mają za darmo, to jest k. dramat komuna i mentalny prl !!!!!!!!!!!!!!!!!
2019-04-23 22:52:09
Piotr
Proszę nich Kurier dociśnie bardziej urzędników w pytaniach. Ponoć już chcą zrezygnować z remontu Szarych Szeregów ze względu na brak pieniędzy oraz z budowy podstacji na Chmielewskiego. Może być tak, że nie zrealizują nawet połowy z planowanych 20 zadań. Ale najważniejsze, że będzie i stadion i aquapark. Miasto (prezydent) ma dziwne priorytety. Ciekawi mnie czy domowym budżetem tez tak zarządza?
2019-04-23 21:11:29
s.paw
z taką organizacją w UM zrobią wszystko na łapu-capu a potem wiadomo: pękanie szyn i spawów.
2019-04-23 17:51:49
@13 km...
Jedna nie, ale dwie juz tak. Czyli to planowane na Mickiewicza na długości ponad 1 km to około 2,5 km torowiska. W latach 80-tych uw. był jeden rok kiedy w Szczecinie wyremontowano 5 km. torowisk tramwajowych i to przez jedyny wówczas... Energopol.
2019-04-23 17:11:24
13 km przez 4 lata
to 3.2 km rocznie ,zależy jeszcze jak liczą , każdą szynę oddzielnie ?
2019-04-23 13:59:42
Budujcie akwapark
Budujcie akwapark i stadion!!! Po cholerę nam tory tramwajowe i tramwaje!? Akwapark i stadion są ważniejsze. Geniusz Prezydent Piotr Krzystek najlepiej wie co dla mieszkań”ców jest najlepsze.
2019-04-23 12:18:38

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
19
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Zawieszanie i zdejmowanie baneru z siedziby PiS

Sonda

Czy należy rozdzielić funkcję ministra sprawiedliwości i prokuratora generalnego?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie