środa, 30 września 2020.
Strona główna > eKurier > Mieszkaniec mieszkańcowi (nie)równy?

Mieszkaniec mieszkańcowi (nie)równy?

Mieszkaniec mieszkańcowi (nie)równy?
Data publikacji: 2020-02-20 23:06
Ostatnia aktualizacja: 2020-02-22 16:49
Wywietleń: 1521 443944

Przed rokiem pl. Orła Białego zajmowało ponad 200 samochodów. Teraz parkowanie radykalnie ograniczono, wymuszając rotację aut wysokimi cenami postoju. Jednak „nowe życie placu" wciąż budzi sporo kontrowersji - zarówno wśród kierowców, jak i mieszkających na górnym tarasie Starego Miasta.

Od 6 bm. dla przyjezdnych parkowanie na pl. Orła Białego jest dozwolone wyłącznie przy bankach, od wjazdu z ul. Grodzkiej. Godzina parkowania w tym miejscu kosztuje 10 zł - zarówno pierwsza, jak i kolejne: za pierwsze rozpoczęte 15 minut - 2,50 zł, a za każde kolejne rozpoczęte 3 minuty - 0,50 zł, w godzinach od 8 do 22 przez wszystkie dni tygodnia, w tym także w dni ustawowo wolne od pracy. Najdroższy parking w Polsce ma także swoją społeczną cenę. Kierowcy nie zrezygnowali z dojazdu na górny taras Starego Miasta, tylko przenieśli się z parkowaniem na sąsiednie ulice ,skutecznie wypełniając je samochodami. Pojawił się efekt swoistego stanu oblężenia placu, jaki widać szczególnie w godzinach funkcjonowania pobliskich szkół, urzędów i instytucji. Mało przyjazny dla pieszych, uciążliwy dla okolicznych mieszkańców.

Miasto nie zapomniało o nich, dając im „Karty dojazdowej Stare Miasto - parking”. Natomiast pan Jan - nasz Czytelnik - mieszka przy ul. Staromłyńskiej. W jednym z zaledwie trzech budynków mieszkalno-usługowych, które znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie pl. Orła Białego, a jakie nie zostały ujęte w uchwale zmieniającej zasady ruchu i parkowania w obrębie „Nowego życia placu". (...)

Dlaczego mieszkańcy ul. Staromłyńskiej zostali pominięci w przywileju wykupu „Karty dojazdowej Stare Miasto - parking”? - zapytaliśmy w magistracie.

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 55% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 21-02-2020

 

Autor: Arleta Nalewajko
Fot. Mirosław Winconek

Komentarze

jak długo?
czas zlikwidować te paskudne baraczki typu przychodnia i podobne bloki.
2020-02-22 16:12:39
ewa
To samo dotyczy ulicy Mariackiej przy liceum. Jako mieszkaniec tego odcinka nie mogę liczyć ani na Kartę Mieszkańca ani na miejsce parkingowe ponieważ parkują tu wszystkie auta które nie mogą zaparkować na Orła Białego, Końskim Kieracie, Mariackiej (od str. Katedry)
2020-02-22 12:50:18
Mieszkaniec
Podziękujmy poko za zniszczenie tego miejsca
2020-02-21 20:33:43
nie trzeba było
wielkiego intelektu, żeby przewidzieć takie zwieńczenie historii.
2020-02-21 15:37:44
były wyborca po
Wstyd co nam platforma z bezpartyjnymi w szczecinie robi
2020-02-21 11:48:01
Otto
Szczecin już dawno przestał być miastem przyjaznym nie tylko dla mieszkańców, ale także dla przyjezdnych. Nie ma widoków na przyszłość, że cokolwiek w tej materii się zmieni.Jest to bardzo zasmucające i nie czym się chwalić, że jesteśmy ze Szczecina.
2020-02-21 10:04:37
małkowskiego
Państwo redaktorzy podkręcają idiotyczne pomysły niezgodne z istotą aglomeracji tak rozległej jak Szczecin. W genach miasta (Haken) są szerokie arterie i parkingi, ale sami je niszczymy i likwidujemy. Nikt nikogo nie zmusi żeby pójść raz w sezonie posiedzieć na kupie wysmarowanych białą farbą palet czy kupić ze składanego stolika zdartą winylową płytę lub zużyte ciuchy, których na OLX nawet za darmo nikt nie chce. Od tego sa małe osiedlowe imprezy, kluby fanów płyt czy targowiska. Dzięki sztucznie rozdętej i rozległej powierzchni Strefy Płatnego Parkowania miasto zgarnia najwięcej kasy w Polsce ponad 20 mln zł. Nie pisał Kurier ile m. kwadratowych parkingu z tych pieniędzy zbudowano. Prezydent łupi kasę z każdeg miejscu przy chodnikach. Nawet bezprawnie za miejsca nieoznakowane. Z tym trzeba walczyć, a najlepiej w Sądach na Dolnym Śląsku tamci sędziowie są przygotowani do walki z takimi urzędnikami jak szczecińska SPP. Można strefę zmniejszyć, parkingi dobrze oznakować, do pilnowania użyć dronów i egzekwować z całą surowością przepisy Kodeksu Drogowego dotyczące parkowania. A jeżeli ktoś (ja)nie znajdzie miejsca na swój złom to jego czy mój problem. Na świecie nikt się tym nie przejmuje.
2020-02-21 10:03:39
ja
jakby nie było i tak będzie źle, a Wy ludkowie pod Waszymi nosami stoi pożal się "lodowisko", zamiast zostawić jak było, postawili byle co, nie protestujecie... nic z tym nie robicie, a to gromadzi koszta (utrzymanie lodowiska, wynagrodzenia dla ekip obsługujących itp.) wszystko jak zwykle na opak, co komu przeszkadzał ten parking....tragedia. Zamykacie tereny miasta, a nie robić nic kompletnie dla osób, które w tym mieście pracują...dlaczego nie wybudujecie ogromnych parkingów problem by zniknął, tak mamy królów parkowania i inne kwiatki, ktoś by pilnował jak parkują i ewentualnie upominał, a tak .... można tylko załamać ręce nad osobami władającymi tym miastem, a szkoda bo może być naprawdę piękne, żenujące to wszystko
2020-02-21 08:04:38
Karina
Tak to jest, gdy się zamyka punkt, zapominając o całej żywej tkance miasta.
2020-02-21 07:31:34
Szczecin
Szkoda komentować, bo jak się słyszy, że ktoś wymyślił absurdalny plan likwidacji parkingu na Jasnych Błoniach, to tylko chce się płakać nad losem tego degradowanego miasta...
2020-02-21 07:17:10

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
5
na godz. 06:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

Skoki z komina Wiskordu

Nekrologi

kondolencje

Sonda

Czy wprowadzenie ulic z uspokojonym ruchem przy zachowaniu miejsc parkingowych w okolicach pl. Orła Białego w Szczecinie to dobre rozwiązanie?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie