Środa, 24 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Bajora torowe zgodnie z...projektem [GALERIA]

Data publikacji: 20 listopada 2016 r. 18:39
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:21
Bajora torowe zgodnie z...projektem
 

Do 1 grudnia br. ma być wykonane dodatkowe odwodnienie zalewanego od nowości toru dla tramwajów w rejonie przystanku Port Centralny przy ul. Gdańskiej. Choć umowę na te roboty spółka Tramwaje Szczecińskie, która zlecała całą inwestycję Energopolowi Szczecin S.A., zawarła z podwykonawcą robót FDO Spółka z o.o.. Leśno Górne na początku października, to do tej pory nie widać efektów tych zabiegów naprawczych. Nawet po niewielkich opadach deszczu pas torowiska zamienia się w bajoro. Na roboty poprawkowe czeka również sama pętla Basen Górniczy, gdzie obraz skutków fuszerki, jaki i - co ustaliliśmy - rozwiązań przewidzianych w zatwierdzonych i wykonanych ponoć co do detali projektach, jest równie porażający.

- Umowa na wykonanie dodatkowego odwodnienia przystanku Port Centralny tor B (w stronę Mostu Długiego) nieopisanego w projekcie podstawowym, została podpisana 3.10.2016 r. Wykonawca na wykonanie robót ma czas do 01.12.2016 r. Dokumentacja na wykonanie dodatkowego odwodnienia została wykonana w ramach nadzoru autorskiego bez dodatkowych kosztów przez biuro projektowe - poinformowała nas Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa TS. - Koszt to 25 tys. zł netto. Wszystkie prace będą prowadzone w godzinach nocnych przez wykonawcę - FDO Spółka z o.o.. Leśno Górne. Wstawione zostanie odwodnienie liniowe i będzie ono włączone w istniejącą kanalizę deszczową. 

Pisaliśmy o tym jeszcze przed oddaniem do użytku torowisk w połowie sierpnia 2015 roku. Pisaliśmy ponownie w lutym tego roku. Pisaliśmy w połowie czerwca. Szczeciński tramwaj wodny ma się jednak dobrze. 

Co z pozostałymi usterkami w obrębie m.in. przebudowanej pętli Basen Górniczy, w tym zalewanymi torami postojowymi przed nawrotem dla tramwajów, w rejonie rozjazdów i dojazdów, zastoinami i bajorami na jezdniach tuż przy torach, betonowych jezdniach dojazdowych i przy peronach przystankowych? Co wreszcie z odprowadzeniami wody rynnami z wiat wprost na przystanki i w pasy chodników, gdzie kratki ściekowe są, ale deszczówka do nich nie jest w stanie spłynąć, bo brak odpowiednich spadków w chodnikach i woda zamiast spływać tworzy kałuże i rozlewiska nawet pod wiatami? Zdjęcia, które doskonale ilustrują te miejsca, przesłaliśmy do rzeczniczki Tramwajów Szczecińskich na początku listopada, przypominając, że minie niebawem półtora roku eksploatacji i nic w tej sprawie się nie dzieje.

- Z przeprowadzonych analiz i pomiarów wynika, że wymienione obiekty zostały wykonane zgodnie z projektem. Natomiast aby wyjaśnić przyczyny zaistniałej sytuacji zostało skierowane pismo do biura projektowego z prośbą o zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie - oznajmiła nam Hanna Pieczyńska, rzeczniczka TS. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Renesans Pręgierza
2016-11-21 14:33:25
Jak widzę takie badziewie to myślę, że pręgierz pod Urzędem Miasta Szczecina i pod siedzibą Biura Projektowego byłby jak najbardziej na miejscu !!! Pod jednym kartka "To Ja zaprojektowałem takie badziewie !!!" Pod drugim "To Ja (za małe co nie co) odebrałem to Badziewie !!!"
////
2016-11-21 12:22:55
mój kraj taki piękny....moze rolnicy ktorzy narzekają co roku na kazdy rodzaj pogody a ostatnio suszę sobie tą wodę "zabiorom'? bo modlitwy w sejmie o deszcz nie wiele dały ;-((
@ Jan
2016-11-21 11:21:02
Che, che. A to dopiero początek. Ogrody zaczną realizować pewnie koło 2030. Narazie jak najwięcej musi się znaleźć pod wodą.
xxx
2016-11-21 10:33:33
Co na to Piotrek ?
Projekt II
2016-11-21 10:00:01
Projektant pomylił przystanki dla wysiadających zaprojektował 15 miejsc siedzących.Paranoja
Jan
2016-11-21 07:55:39
Gdy wprowadzano ideę Floating Garden - nikt nie protestował. Gdy dochodzi do realizacji - płacz.
Kasa
2016-11-21 07:55:17
Prezes spółki od tramwajów dostał nagrodę? Więc, o co chodzi?
A widzicie?
2016-11-20 22:27:43
Zwykła polska bylejakość. I to nie ma nic wspólnego z rodzajem ustroju,jaki panuje w naszym kraju ani rządem dobrej czy złej zmiany. Taka to nasza nacja. Tylko krytykujemy i narzekamy, ale do roboty się nie przykładamy. Czy to się kiedykolwiek zmieni? Nie wierzę. Pozostaje tylko wstyd i nic więcej. Warszawiak-Szczeciniak.
@ ;-((((
2016-11-20 20:46:23
Lesne ludzki rodem z prl - dowcip dnia. To pazerne pijawki, urodzone w prl, ale wychowane przez styropianowe świnki prące do koryta. Zwłaszcza te świnki po rozmaitych politologiach...
@:-(((
2016-11-20 20:03:16
Za PRL roboty na torowiskach tramwajowych i kolejowych robili skazańcy, więżniowie z baraków przy ul Hryniewieckiego! Otrzymywali "wynagrodzenie" w postaci "dodatkowej wypiski" i dodatkową porcję chleba-komiśniaka z czarną "kawą"- niby słodzoną.Nadzorowali ich zwykli klawisze. Teraz roboty wykonują "wysoko wyspecjalizowane " firmy za ciężkie miliony PLN.Robót pilnują inżynierowie-magistrowie a inspektorami nadzoru są doktorzy nauk budowlanych... Po torowiskach zbudowanych przez więżniów PRLu nadal jeżdżą pociągi i tramwaje, a magisterskie torowisko SSTramw.- rozsypało się po kilku przejazdach ...
Szacun, red.Winconek!
2016-11-20 19:50:13
Tak trzymać! A może nazwiska tych projektantów? Czas wreszcie upublicznić nazwiska inżynierów z Energopolu i nazwiska inspektorów nadzoru. Niech nie kryją się za szyldami firm(byle jakich!).
Projekt
2016-11-20 19:44:26
Niedziałające kasowniki elektroniczne i nowe biletomaty to też zgodne z projektem. A co na to Pan Projekt ?
;-((((
2016-11-20 18:56:42
Wazne ze jest nagroda dla prezesa i reszty tych lesnych ludków rodem z prl jest ,wy macie kalużę a oni maja kasiorę hahha

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA