piątek, 20 października 2017.
Strona główna > Komentarze redakcyjne > Spór o miraż

Spór o miraż

Data publikacji: 2016-02-04 13:05

Parlamentarna opozycja robi awanturę o brak pieniędzy na obwodnicę Szczecina, której sama - jeszcze jako rząd - nie zamierzała budować co najmniej przez najbliższe osiem lat. Rząd, który jeszcze jako opozycja domagał się pieniędzy na wszystko, teraz okazuje wyraźny brak poparcia dla tej inwestycji. Ten obrót nie dziwi nikogo, kto polską politykę obserwuje dłużej niż dwie parlamentarne kadencje. Zwłaszcza że mowa o trasie, bez której większej części można się świetnie obejść jeszcze bardzo długo.

W miarę szybko warto zbudować pierwszy fragment obwodnicy - ten łączący Police z Goleniowem. Jego elementem jest przeprawa przez Odrę (tunel - najlepsze rozwiązanie według ostatnich opracowań). Dzięki temu ciężarówki z ładunkami chemikaliów z polickiego kombinatu przestaną jeździć przez centrum Szczecina. A uboczną korzyścią będzie ułatwienie dojazdu nad morze policzanom i mieszkańcom północnych dzielnic Szczecina.

Druga część obwodnicy, trasa łącząca Police z autostradą A6 w Kołbaskowie, jest już bardziej zaspokojeniem ambicji lokalnych samorządów niż potrzeb społeczności. Tiry z produktami Grupy Azoty nią nie pojadą (chyba że na skrzyżowaniach staną stałe patrole, które kierowców do tego zmuszą), policzanie wybierający się nad morze - również nie. Z prostego powodu: bo droga wydłuży im się o jakieś 25 km - a na dodatek dla ciężarówek będzie to odcinek płatny (obwodnica ma być elementem ekspresowej S6).

Niestety, część z przeprawą będzie trzy razy droższa od reszty. A doświadczenie uczy, że przy wyborze „tańsze i gorsze” czy „droższe i lepsze” większe szanse ma u nas to pierwsze.©℗

Komentarze

Jarun
8 lat w parlamentarnej opozycji i żadnego sensownego pomysłu na gospodarkę. Ten brak pomysłu trzeba przykryć jakimś tematem zastępczym, np. katastrofą smoleńską. Nie chodzi o wyjaśnienie ale o to by "gonić króliczka". Temat emocjonalny, bez wysiłku można jeszcze ze dwa lata pociągnąć. A obwodnica, a gdzie ten Szczecin? Zwiększyć kontrolę nad społeczeństwem poprzez "nowe zagrożenia". Podsłuchy, inwigilacja, kontrola to niby dla naszego dobra. Franklin powiedział: Gdy dla tymczasowego bezpieczeństwa zrezygnujemy z podstawowych wolności, nie będziemy mieli ani jednego(wolności), ani drugiego(bezpieczeństwa).
2016-02-07 11:32:28
jjll
odcinek południowy, który wyprowadzi DK10 i DK13 z centrum jest nie mniej ważny - patrz statystyka wypadków na Ku Słońcu i na Mieszka
2016-02-07 11:24:34
Dryja
Sprawa ruszy i to z kopyta po pierwszym wypadku Tira lub cysterny z produktami Grupy Azoty, po którym trzeba będzie ewakuować dzielnicę albo dwie, że o pogrzebach na koszt państwa już nie wspomnę.
2016-02-05 11:26:37
7 lat
Hipokryzja nie zna granic...
2016-02-05 08:31:29

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Lekarze wspierali lekarzy
Krokusowa inauguracja w Różance
Kobiety protestowały na pl. Solidarności
Poprzedni Następny

Nekrologi