czwartek, 26 kwietnia 2018.
Strona główna > Wiadomości > Z tramwajem na rozdrożu

Z tramwajem na rozdrożu

Z tramwajem na rozdrożu
Data publikacji: 2017-12-17 08:13
Ostatnia aktualizacja: 2018-02-14 22:40
Wywietleń: 2082 305393

Mija dokładnie rok od pierwszej odsłony konsultacji społecznych, dotyczących koncepcji przebiegu drugiego etapu trasy tzw. szczecińskiego szybkiego tramwaju. Za nami w zasadzie także ich druga – jesienna odsłona tegoroczna. Spotkania i dyskusje w niczym jednak nie przybliżają do budowy nowego racjonalnego układu transportowego na kolejne dekady, nie tylko dla prawobrzeża Szczecina, choć na nim skupia się wciąż uwaga i ogniskują wokół tej kwestii emocje. Nie brak sceptyków, którzy twierdzą, że po dekadach przymiarek i finale z roku 2015 w postaci 4 km torowiska z Basenu Górniczego z dobudowywaną w ponaddwuletnim poślizgu częścią autobusową do pętli „Turkusowa”, przygoda prawobrzeża z tramwajem tak naprawdę na kolejne dekady się skończy.

Do tego stopnia różnice zdań są skrajne, a wręcz wykluczające się nawzajem, że podczas ostatniego ze spotkań konsultacyjnych padł nawet głos, czy nie lepiej dać sobie spokój, nie zawracać nikomu głowy i nie wydawać kolejnych publicznych funduszy na plany, analizy i koncepcje, które – niezależnie od przyjętych rozwiązań – zadowolą nielicznych. Latem tego roku prezydent Piotr Krzystek podrzucił do publicznego dyskursu kolejne nader skąpe w informacje wizje o ciągu dalszym linii SST na osi Prawobrzeże – 26 Kwietnia – Derdowskiego – Taczaka i – jak to określił – Sieci Tramwajowej Prawobrzeże.

Dość powiedzieć, że nie zanosi się na to, by trasa tzw. SST w jakimkolwiek kształcie doczekała się ciągu dalszego, czyli realizacji przed 2023 rokiem. To zdążyli już usłyszeć uczestniczący z grona nielicznych od moderatorów debat podczas trzech spotkań konsultacyjnych (te odbyły się w październiku tego roku). I pokazuje to wciąż bardzo ogólnikowy w swych założeniach co do poczynań szczecińskiego magistratu w tej kwestii harmonogram, jaki zaprezentowany został podczas kolejnego ze spotkań, tym razem podsumowania tychże konsultacji w ostatni poniedziałek listopada. Po zebraniu opinii w przyszłym roku nad tematem pochylą się znów eksperci, a być może do budżetu na rok 2019 byłyby dopiero wpisane środki na opracowanie koncepcji trasy już tej wiążącej i ostatecznej. Potem jeszcze sporządzenie dokumentacji projektowej, następnie przetarg na wykonawcę. Tak więc w realiach szczecińskich od właściwej koncepcji do rozpoczęcia realizacji w jakiejkolwiek formie tego projektu jeszcze długa w czasie droga, minimum pięć lat.©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 15 grudnia 2017 r.

Mirosław WINCONEK

Komentarze

xxx
Na prawobrzezu powinny być wykonane dwa warianty, napewno do struga tam gdzie outlet park oraz jeden z dwóch pozostałych. Oba powinny kończyć się na wspólnej pętli w Kijewie. A tramwaj tylko do Taczaka to kpina
2017-12-17 18:54:02
logik1
powinien być przystanek tramwajowy możliwie blisko stacji PKP Dąbie by ludzie mogli jeździć pociągiem z okolic Szczecina na Prawobrzeże czy na zakupu na prawobrzeżu czy do lekarzy czy do mieszkań; prosty przejazd do centrum szczecina z nowym mostem; bo most długi cały czas drży jak jest ruch; wystarczy pójść pieszo --- pewnie władze nie skoordynują pociągów podmiejskich do Dąbia i Dworca Centralnego z tramwajami...to by było zbyt piękne ---- szkoda starych torów koło Struga, wszystko trzeba zniszczyć...a gdyby z tego skorzystać....blisko, wszystko gotowe, blisko do mieszkańców ---- przecież niedługo zawód motorniczego wyginie, można zbudować mniejsze tramwaje bez motorniczego jeżdżące po prawobrzeżu - Dabie, Słoneczne, i mieszkańcy okolicznych miejscowości przyjeżdżali by kolejami regionalnymi (Goleniów-obowiązkowo, Stepnica, Stargard, Pyrzyce, ---- szybki pociąg nad morze - Poznań - Szczecin - Międzyzdroje (czas dojazdu 1 godzina z Poznania) - to by było + Aquapark ze słoną wodą w Międzyzdrojach na zimę, chyba lepszy biznes niż port kontenerowy Swinujsciu? ekologiczny, pewny, odporny na zmiany w polityce i biznesie, niskokapitałochonny -----
2017-12-17 13:53:47

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
11
na godz. 18:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Fontanna przy deptaku trysnęła kolorami
Zakwitły szczecińskie magnolie
Potańcówka w filharmonii z paprykarzem i oranżadą
Poprzedni Następny

Nekrologi

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy