Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Ulica Bolesława Krzywoustego bez tramwajów

Data publikacji: 13 września 2017 r. 13:53
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:49
Ulica Bolesława Krzywoustego bez tramwajów
Fot. Tomasz Tokarzewski  

Zapowiadany przez „Kurier” remont torowiska tramwajowego w ul. Bolesława Krzywoustego rozpoczyna się w najbliższych dniach. Od 16 września tramwaje już tam nie pojadą. Kierowcy i pasażerowie muszą się przygotować na zmiany w organizacji ruchu.

- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej naprawy nawierzchni bitumicznej w obrębie torowiska w ul. Bolesława Krzywoustego na odcinku od pl. Zwycięstwa do pl. Kościuszki wraz z uzupełnieniem ubytków podbudowy w strefie okołoszynowej - informuje Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy Tramwaje Szczecińskie. - Jest ona konieczna ze względu na wieloletnią eksploatację torowiska nie tylko przez tramwaje, ale i samochody, w tym ruch tranzytowy. Widząc pogarszający się stan torowiska, zadecydowano o wykonaniu remontu przed zimą.

Wykonawca usunie warstwę ścieralną na dwóch wewnętrznych pasach ruchu (torowisko tramwajowe) ul. Bolesława Krzywoustego, następnie oczyści i wypełni ubytki przy szynie i wykona nową nawierzchnię. Prace obejmą ok. 530 m bieżących torowiska. Planowany termin rozpoczęcia prac i wprowadzenia tej organizacji ruchu to 16 września. Roboty mają się zakończyć do 28 października.

Dla pasażerów i kierowców oznacza to jednak spore kłopoty. W ciągu ul. Bolesława Krzywoustego wyłączone z ruchu ogólnego zostaną pasy wewnętrzne, znajdujące się na torowisku. Z pl. Zwycięstwa oraz al. Wojska Polskiego uniemożliwiony będzie wjazd w ul. Kopernika. Kierowcy będą więc musieli korzystać z objazdów.

Pojazdy zmierzające od strony „Bramy Portowej” będą miały możliwość skrętu w prawo w al. Wojska Polskiego lub jazdę na wprost w ciąg ul. Bolesława Krzywoustego. Pojazdy zmierzające od strony al. Wojska Polskiego będą mogły wykonać wyłącznie skręt na relacji w prawo w ul. Bolesława Krzywoustego. Uniemożliwiony zostanie również przejazd poprzeczny przez ul. Bolesława Krzywoustego z ulic Bogusława X oraz Królowej Jadwigi. Wyjazd z tych ulic będzie możliwy wyłącznie na relacji skrętu w prawo w ciąg ul. Krzywoustego.

Na ul. Wyszyńskiego, przed skrzyżowaniem przy Bramie Portowej, do ul. Bolesława Krzywoustego wyłączony zostanie z ruchu lewy pas służący do jazdy na wprost. Ponadto w ciągu al. Niepodległości – w kierunku do Bramy Portowej – wyłączony z ruchu zostanie jeden z dwóch prawoskrętów do pl. Zwycięstwa.

Podobne zmiany czekać będą kierowców zmierzających w stronę pl. Zwycięstwa w ciągu ul. Bolesława Krzywoustego przed pl. Kościuszki. Tam również jeden z pasów ruchu prowadzących na wprost zostanie wyłączony przed skrzyżowaniem, dostępny będzie tylko pas do skrętu w lewo w ciągu al. Piastów oraz jeden pas na wprost w dalszy ciąg ul. Bolesława Krzywoustego.

Pasażerowie też powinni przygotować się na zmiany. Linie 7, 8, 9 i 10 skierowane zostaną na trasy zastępcze. Do obsługi rejonu Gumieniec będzie zastępcza linia autobusowa 808 kursująca na trasie: Brama Portowa – pl. Zwycięstwa – Bolesława Krzywoustego – pl. Kościuszki – Sikorskiego – Ku Słońcu (przystanek końcowy Gumieńce na wysokości ul. Kwiatowej).

Na trasie linii w kierunku Gumieniec obowiązują przystanki Brama Portowa (przystanek początkowy zlokalizowany na przystanku linii 10 w kierunku do Gumieniec) – pl. Zwycięstwa – Bolesława Krzywoustego – pl. Kościuszki (na ul. Sikorskiego) – Sikorskiego – os. Akademickie – Cmentarz Centralny – Karola Miarki – Szkoła Salezjańska – Ku Słońcu – Kręta – Gumieńce (końcowy na wysokości ul.Kwiatowej). Nawrót autobusu ma być na skrzyżowaniu z ul. Hrubieszowską i stamtąd dojazd do przystanku technicznego, na którym będzie postój autobusów.

W kierunku do Bramy Portowej przystanek Gumieńce (początkowy przy ul. Kwiatowej) – Ku Słońcu (w zatoce autobusowej) – Szkoła Salezjańska – Cmentarz Centralny – Osiedle Akademickie – Sikorskiego – pl. Kościuszki (na ul. Sikorskiego przed Pl. Kościuszki) – pl. Kościuszki (jak dla linii 75) – pl. Zwycięstwa – Brama Portowa (Końcowy przy KFC).

Na liniach tramwajowych, nie tylko tych kursujących ul. Bolesława Krzywoustego, również nastąpią zmiany.

Linia 1 kursować będzie według specjalnego rozkładu jazdy ze zwiększeniem częstotliwości z 24 do 12 minut w godzinach pozaszczytowych. Kursy dojazdowe i zjazdowe linii 2 z i do zajezdni Pogodno realizowane będą przez pl. Rodła – Matejki – Wyszyńskiego (z i do Dworca Niebuszewo – przez Dworcową).

Linia 4 zostanie zawieszona.

Linia 7 ma kursować na trasie Krzekowo – Jagiellońska – pl. Rodła – Matejki – Turkusowa wg specjalnego rozkładu jazdy, bez zmian częstotliwości.

Linia 8 pojedzie na trasie Plac Rodła – Matejki (powrót al. Wyzwolenia) – Brama Portowa – Turkusowa wg specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości.

Linia 9 będzie kursować na trasie Głębokie – al. Bohaterów Warszawy – Jagiellońska – al. Piastów – Pomorzany wg specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości.

Linia 10 będzie kursować na trasie Potulicka – Las Arkoński wg specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości.

Wykonawcą robót jest firma Niwa Szczecin. Koszt to 4 669 779,5 zł. ©℗

Tekst i fot. ToT

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Pasazer
2017-09-16 12:16:57
Szanowna Redakcjo.Czy autobus linii E w kierunku Osiedla Bukowego omijając przystanek Plac Zwycięstwa na zmienionej trasie może się zatrzymywać na dodatkowym przystanku Brama Portowa razem z liniami A,B,C,D,G i 2 w kierunku prawobrzeza? Pozdrawiam.
o
2017-09-16 12:09:15
Tak.Przez Plac Rodła.
a teraz pytanie
2017-09-16 05:34:14
Jak dojedę z Bohaterów Warszawy na bramę portową - przez plac rodła???
Ludziska
2017-09-13 21:50:25
Te tory co mamy w większości się sypią i wymagają remontu - koszty to setki milionów a wam się marzą nowe trasy. Trzeba trochę myśleć.
Łapy precz od Wojska Polskiego
2017-09-13 20:23:03
Wojska Polskiego wolne od tramwajów!
xxx
2017-09-13 20:00:28
Rondo na wernyhory tez jest znowu łatane. Brakuje też łącznika na boh warszawy od krzywoustego do Sikorskiego. Mam nadzieje że to jego ostatnia kadencja.
Sedina2008
2017-09-13 19:36:08
Dlaczego nie zrealizowano pomysłu budowy torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Narutowicza? Była okazja przy okazji remont torów na ul.Potulickiej oraz al.Piastów - budowa dodatkowych rozjazdów. Taka trasa zdecydowanie poprawiłaby komunikację tramwajową zarówno w czasie normalnej eksploatacji jak i w przypadkach awaryjnych.
Ryba
2017-09-13 17:39:31
To aż się prosi o budowę tunelu tramwajowgo pod Krzywoustego i w centrum na Wojska Polskiego. Czy tymczasowi władcy miasta nie widzą takiej możliwości? Wszak jeżdżą po całym świecie i oglądają cos tam. Tam gdzie nieco myślą, to ruch komunikacji miejskiej jest oddzielany od ruchu samochodowego, ma to wiele zalet, zwłaszcza zimą. A u nas - jedyne przejście podziemne przy galerii handlowej zostało zasypane!
Ad.T
2017-09-13 16:07:26
Dajmy sobie spokój z tą linią tramwaju na Wojska Polskiego ... to setki milionów a są ważniejsze sprawy i remonty torów na innych trasach.
T
2017-09-13 13:55:28
Przydałaby się linia tramwaju przez Wojska Polskiego, ale co tam. Lepiej niszczyć, niż budować.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA