piątek, 15 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Trzeciego pasa nie będzie

Trzeciego pasa nie będzie

Trzeciego pasa nie będzie
Data publikacji: 2017-04-05 12:49
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-10 00:25
Wywietleń: 310 233563

Kończy się procedura przetargowa dotycząca rozbudowy węzła Szczecin–Kijewo na autostradzie A6. Ma być to przebudowa niepodobna do żadnej innej: w czasie sezonu wakacyjnego w trakcie prac budowlanych na tym odcinku A6 wykonawca będzie miał obowiązek zapewnić po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Czy to w ogóle możliwe w trakcie prac budowlanych? Zdaniem inwestora, GDDKiA - nie tylko możliwe, ale i konieczne. W miesiącach letnich natężenie ruchu w weekendy przekracza na północnym odcinku S3 i A6 - 50 tys. pojazdów na dobę. Tymczasem sceptycy już kwestionują parametry dla tego fragmentu autostrady twierdząc, że zamiast dwóch powinna mieć - jak na innych obwodnicach dużych miast - po trzy pasy ruchu.

W przetargu na rozbudowę węzła Szczecin–Kijewo łączącego autostradę A6 z drogą krajową nr 10 wzięło udział 5 oferentów. Wyceny inwestycji wahały się od 56,6 do 78,4 milionów złotych. Wszyscy wykonawcy - jak poinformowano nas w GDDKiA - zaproponowali zakończenie inwestycji w ciągu 28 miesięcy i wydłużyli gwarancję do 10 lat. Najniższą cenę za realizację tej inwestycji zaoferowała firma Energopol Szczecin S.A.. Po sprawdzeniu złożonych przez wykonawców ofert cenowych zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta. Inwestycja będzie realizowana w formule projektuj i buduj. Podpisanie umowy planowane jest w III kwartale tego roku. Budowa powinna się zakończyć w połowie 2020 roku.

Cały artykuł w "Kurierze Szczecińskim", e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 5 kwietnia 2017 r.

R.K. CIEPLIŃSKI

Fot. Robert Wojciechowski

 

Komentarze

buuuhahaha!
ENERGOPOL lepszy!!!! W brakoróbstwie!
2017-04-06 17:18:36
Konkurencja blablowa
Strasznie dużo konkurencja Energopolu tu robi wpisów. I po co? Starajcie się po prostu być lepsi, a wtedy i Wy dostaniecie swoją szansę. Samo blablanie na lepszych niewiele może Wam dać, choć z pewnością uzyskacie trochę smrodu.
2017-04-06 15:23:19
ENERGOPOL i..
...i wszystko wiadomo na temat jakości , terminowości i organizacji jak też póżniejszych napraw gwarancyjnych. Tę "firmę" powinien mieć nieustannie na tapecie prokurator. Oni złożyli ofertę o 10 milionów niższą od pozostałych...Wygrają? Oczywiście! Stać ich na to... Tylko ciekawe, ilu urzędasów siedzi w ich kieszeni...
2017-04-05 16:04:23
ckm
jak znowu Energopol to pewne że robota po terminie i byle jak.
2017-04-05 15:40:02
kris
Krotkowzrocznosc GDDKiA.
2017-04-05 14:34:37
ficu
Przecież tam niemal cały rok (szczególnie w dni robocze i weekendy w okresie letnim) w godzinach szczytu stoi na prawym pasie (lub pełznie) korek samochodów wjeżdżających do Szczecina od strony Goleniowa!? Jak dojdzie kipisz budowlany to stanie cała A6 w tym kierunku. To wszystko efekt pozostawienia jednopoziomowego skrzyżowania w rejonie Kijewa. A cała przebudowa Struga mogła być tak zrobiona że nowe rondo przy Pomorskiej przejęłoby również ruch z Kijewa i byłby spokój. Kolejną pomyłką jest układ węzła Kijewo na A6 w układzie przecinania sobie wzajemnie dróg przez samochody włączające się i zjeżdżające z A6 i na A6. To jest bardzo niebezpieczne skrzyżowanie i zdaje się będzie nadal. W tym zakresie zgodnie z rysuknami niewiele się zmieni, dalej będzie niebezpiecznie!
2017-04-05 14:32:27
się pytam
Ten fragment niemieckiej betonówki czym prędzej winien był być przebudowany bo poruszanie się po nim zagraża życiu i zdrowiu użytkowników.To w jakim stanie jest odcinek od zjazdu z Chociwla do zjazdu na Centrum jest czymś niewyobrażalnym.Zarządcy drogi-Dyrektor z miejsca powinien trafić przed oblicze sądu za narażanie kierowców na niebezpieczeństwo utraty życia i zdrowia dopuszczając ten odcinek do eksploatacji.Niestety upiecze mu się bo nie żyjemy ani w państwie prawa ani w takim gdzie obowiązują odpowiednie standardy utrzymania dróg.
2017-04-05 14:12:27
a co ze ścieżką dla rowerów ?
Czy jest przewidywana budowa trasy rowerowej ze Szczecina w kierunku nadmorskim ?
2017-04-05 13:41:00
tollo48
Szczecin zawsze byl traktowany gorzej niz inne miasta, z czasem to sie odbije kiedy za pare lat bedzie mieli duze korki w tym miejscu.Brak wyobrazni GDDKiA.To tu bedzie sie krzyzowac S10 z A6 i S3 no i ruch miejski.
2017-04-05 13:37:37
2/3
Jak zwykle, nawet jednego pasa ruchu nie można się doczekać w Szczecinie.
2017-04-05 13:36:18
Energopol ????
Uprzejmie przypominam Czytelnikom, że ENERGOPOL to Ci, którzy spartaczyli i dwukrotnie wydłużyli czas budowy tzw. Szybkiego tramwaju. Miasto powinno z góry wykluczyć ich z jakiegokolwiek przetargu. Ale widocznie jakoś sobie załatwili.
2017-04-05 13:05:26

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Czego szczecinianie życzą na nowy rok
Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Hannę Orską