środa, 21 lutego 2018.
Strona główna > Wiadomości > Tramwaje od świtu na trasach

Tramwaje od świtu na trasach

Tramwaje od świtu na trasach
Data publikacji: 2016-01-26 18:40
Ostatnia aktualizacja: 2018-02-14 21:16
Wywietleń: 208 110743

Po trzech tygodniach napraw pękających torów w ulicach Energetyków i Gdańskiej w Szczecinie od środy, 27 stycznia, od wczesnego rana tramwaje linii 2 i 8 wyjadą na swe stałe trasy w relacji Dworzec Niebuszewo-Turkusowa i Gumieńce-Turkusowa oraz linii 7 z Krzekowa do Basenu Górniczego.

W komunikacji miejskiego przez Międzyodrze do prawobrzeża wróci normalność, czyli stan sprzed popołudnia 5 stycznia, kiedy to w trybie pilnym i nagłym trzeba było zamknąć torowiska dla tramwajów, bo przestały spełniać wymogi bezpiecznej eksploatacji ledwie po 4 miesiącach od oddania ich do użytku z końcem sierpnia minionego roku.

Zlikwidowana zostanie zastępcza linia autobusowa 807 kursująca przez ostatnie trzy tygodnie z Bramy Portowej do Basenu Górniczego. Autobusy linii 65 i 79, których trasy ZDiTM na ten czas wydłużył do pętli na Basenie Górniczym od środowego poranka też nie będą kursować jak zwykle, tj w relacjach ze Zdrojów od ronda Ułanów Podolskich do osiedla Bukowe i Kijewa. Autobusy linii pośpiesznych A, B, C, D ,E, G nie zatrzymają się się już na żądanie pasażerów na przystankach w ul. ul. Gdańskiej i Energetyków, a linii B, D, G także na przystanku Jaśminowa ZUS. W autobusach pośpiesznych ponownie obowiązywać będzie podwójna taryfa biletowa, jak dla linii pośpiesznych. W pociągach spółki Przewozy Regionalne nie będą honorowane bilety ZDiTM.

Przypomnijmy. Na pierwszym odcinku nitki tzw. szybkiego tramwaju z Basenu Górniczego do obrzeży osiedla Słonecznego pierwsze usterki wykryto już w listopadzie 2015 roku. Po badaniu zleconym przez spółkę Strabag, która w konsorcjum z firmą Szybki Tramwaj (Mytoll) była generalnym wykonawcą inwestycji, od początku grudnia do 7 stycznia podwykonawca BTW Bahn Technik z Wrocławia wymieniła około 3 proc. spawów, w których wykryto wady. Po tym, jak w styczniu po kilku dniach z mrozami poniżej 10 stopni Celsjusza nastąpił prawdziwy wysyp pęknięć (puściło w sumie ponad sto spawów) w wymienionych na nowe torowiskach w ulicach Energetyków, Gdańskiej i na Basenie Górniczym, gdzie inwestycję realizował z kolei Energopol Szczecin S.A. ze swoim podwykonawcą spółką Taumer z Krakowa, trzeba było z prawobrzeża wycofać tramwaje.

We wtorkowe południe rozpoczął się ponowny pierwszy próbny objazd techniczny po nowych szczecińskich torowiskach w ulicach Energetyków i Gdańskiej do pętli na Basenie Górniczym i dalej trasą odcinka tzw. szybkiego tramwaju do pętli przy ul. Turkusowej po wymianie w nich na nowe pękających spawów. Ekipy spółki Tramwaje Szczecińskie, ZDiTM, inspektorzy nadzoru, przedstawiciele generalnych wykonawców i podwykonawców obu inwestycji sprawdzały jakość nowych spawów i wymienionych nowych szyn.

Na początek całą trasę w obu kierunkach wagon typu Swing pokonywał powoli z maksymalną prędkością 10 km/h. Po nawrocie przez plac Rodła odbył się drugi przejazd techniczny przy prędkości 40-50 km/h, czyli zbliżonej do normalnej prędkości eksploatacyjnej na co dzień. Testowanie nowych spawów trwało wczoraj w sumie trzy godziny do godz. 15.

- Każde zgłoszone miejsce było sukcesywnie odbierane - zapewniała Krystyna Gawrońska, zastępca dyrektora ds. inwestycji w spółce Tramwaje Szczecińskie. – Dziś [we wtorek - wyj. red] jeszcze sprawdzaliśmy nawierzchnię.

Jak poinformował nas Krystian Wawrzyniak, prezes TS, wykonawcy inwestycji złożyli również w imieniu swoich firm stosowne oświadczenia, że torowiska po dokonanych na nich naprawach gwarantują bezpieczną ich dalszą eksploatację. ©℗

Mirosław WINCONEK

Tomasz TOKARZEWSKI

Fot.: Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Wtorkowe testy podczas przejazdów technicznych swingiem nowe spawy wytrzymały. W środę od świtu (27.01.) po trasie od mostu Długiego do pętli Turkusowa tramwaje ponownie będą wozić pasażerów.







Komentarze

Fifi
A tak poza tym:-WI-FI w tramwajach to jeden skandal i obciach. Tramwaje nr 110,807,812,813,814,815,816,817,819,820,821,824 mimo że mają routery, nie emitują internetu.Pasażer wchodzi do pojazdu,widzi napis WI-FI, włącza komórkę, no bo przecież "wiadomo EUROPA!!!"- a tu WIOCHA!!! Może ci z ZDiTM emitują promieniowanie kosmiczne, rentgenowskie, mikrofalowe albo jonizujące ??? Ręce i nogi opadają, wstyd i ŻENADA!!!
2016-01-27 10:41:25
nowy
Ponowne uroczyste otwarcie trzeba zaprosić świtę i księdza
2016-01-26 23:27:54
Mariusz
Spokojnie, z miesiąc pojeździmy i znowu do remontu. Chyba kupię samochód.
2016-01-26 23:16:25
tory
tory pękały i będą dalej pękać bo wykonawca zakupił szyny z większą zawartością węgla które się nie nadają do spawania. te szyny były przeznaczone na kolejki górskie w alpach a nie pod tramwaj.
2016-01-26 21:30:01

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
-1
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jak żyło się w powojennym Szczecinie
Morsy na kąpielisku Głębokie
Dawny Szczecin
Poprzedni Następny

Nekrologi

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy