czwartek, 18 stycznia 2018.
Strona główna > Wiadomości > Spawy szyn w części do poprawki

Spawy szyn w części do poprawki

Spawy szyn w części do poprawki
Data publikacji: 2015-12-01 21:18
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-09 23:30
Wywietleń: 2415 44615

Wszystkie spawy w łącznej liczbie 951 na 4-kilometrowym odcinku trasy tramwajów na prawobrzeżu z Basenu Górniczego do pętli Turkusowa już po badaniu. Kontrola ich stanu technicznego zakończyła się w poniedziałek, 30 listopada. I już wiadomo, że część z nich kwalifikuje się do poprawki po trzech miesiącach eksploatacji torowiska.

Sprawdzanie krok po kroku połączeń szyn zarządzono po tym, jak w niedzielę, 22 listopada, stwierdzono pęknięcia na jednym z nich. To wymusiło wtedy ponaddwugodzinny przestój w kursowaniu składów i doraźną naprawę przez służby pogotowia technicznego i torowego spółki Tramwaje Szczecińskie. Ze względów bezpieczeństwa na całym odcinku od ponad tygodnia obowiązuje tramwaje ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Lustracja jakości spawów trwała od minionego czwartku. Uczestniczyli w niej przedstawiciele spółki Tramwaje Szczecińskie, użytkownika torowiska, inżyniera kontraktu, którym przy inwestycji była spółka Eko-Inwest, a także firmy P.R.T., jednego z podwykonawców robót zleconych przez generalnego wykonawcę inwestycji, którym było konsorcjum firm Szybki Tramwaj-Strabag.

- Po obejrzeniu wszystkich połączeń szyn, zdecydowano o poprawieniu  ok. 3 procent z nich.  Spawy będą sukcesywnie wymieniane w godzinach nocnych począwszy od nocy z 2 na 3 grudnia. Następnie zostaną poddane ekspertyzie technicznej, która powinna wyjaśnić przyczyny zjawiska pękania niektórych z nich – poinformowała we wtorek Ewa Bałdyga, rzeczniczka prasowa spółki Strabag.

Nowe łączenia w tych miejscach, co do których jakości pojawiły się zastrzeżenia, będą wykonane poprzez spawanie elektryczne elektrodowe, które – jak wyjaśniła rzecznika Strabagu - jest najodpowiedniejsze przy obecnie panujących warunkach atmosferycznych. Protokół z przeglądu we wtorek, 1 grudnia, został dostarczony zamawiającemu, czyli do wydziału inwestycji miejskich w urzędzie miasta.

Przypomnijmy, że kilka dni temu, z piątku na sobotę (27/28 listopada) , w torze na prawobrzeżu przed dojazdem na most Pionierów, którym kursują tramwaje do Basenu Górniczego i dalej do centrum miasta, wymieniona została również uszkodzona szyna, w której spaw „puścił" po niespełna trzymiesięcznej eksploatacji, w niedzielę 22 listopada. ©℗

 Tekst i fot.: Mirosław WINCONEK

 

Komentarze

fazer
zmieńcie nazwe na wolny tramwaj
2015-12-04 12:29:08
Motorniczy
W mieście gdzie jest setki spawaczy stoczniowych "puszczają" spawy na nowo wybudowanym torowisku?? No cóż CCC ( Cena Czyni Cuda) wygrywa "najtańsza" oferta. Wstrzymywania ruchu tramwaju, ograniczenia prędkości, itp. niedociągnięć nie wlicza się przecież w koszty inwestycji. A że z STM ( Szybki Tramwaj Miejski) za który zapłaciliśmy wszyscy, otrzymaliśmy ŚTM ( Ślimaczy Tramwaj Miejski) to już sprawa dla prokuratora. Ciekawe czy któryś urzędas wpadnie na pomysł żeby z powodu wad mających wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji STM cofnąć dokumenty odbioru końcowego, w co wątpię. Przecież w dokumentach wszystko jest w porządku to nie wina dokumentów tylko SZYN.
2015-12-02 10:29:29
Szanowni Redaktorzy "K.Szcz."
Napiszcie artykuł o tym "szybkim" tramwaju jak już będzie zrobiony na gotowo, na cacy! Nie traćcie energii na mydlane zapewnienia,że to tylko 30 spawów do poprawki i nie zapewniajcie pasażerów ,że jadą bezpiecznie... Robota spartolona a prokuratorzy podkulili ogony...
2015-12-02 08:32:12
szron
Niekompetencja wykonawcy wyłazi, ale on brał tylko udział w przetargu. Niekompetencja nadzoru bije po oczach, ale pewnie dokumenty na wszystko mają w komplecie i wykazali się "dobrą wolą". Niekompetencja miasta, gdyż dopuściło do odbioru bubla, ale przecież to z publicznych pieniędzy, czyli niczyich, więc można będzie poprawiać w nieskończoność, łatać bubla bublem. Ograniczyć prędkość przejazdu? Czemu nie, bezpieczeństwo najważniejsze ! Proponuję ograniczyć prędkość szybkiego tramwaju do ZERA ! Skończą się wszelkie kłopoty. Nic nie będzie "puszczać", pękać, przewracać, przechylać, zapadać, usychać. Nie będą potrzebne windy, oświetlenie itp. a najważniejsze, przestaną się plątać ludzie i narzekać !!! Trwałość projektu da się utrzymać, a po torowiskach puścić autobusy, i już będzie dobrze. Chyba, że z okazji zbliżających się Świąt, puścić torowiskiem zaprzęgi reniferów.
2015-12-02 08:30:41
szron
Niekompetencja wykonawcy wyłazi, ale on brał tylko udział w przetargu. Niekompetencja nadzoru bije po oczach, ale pewnie dokumenty na wszystko mają w komplecie i wykazali się "dobrą wolą". Niekompetencja miasta, gdyż dopuściło do odbioru bubla, ale przecież to z publicznych pieniędzy, czyli niczyich, więc można będzie poprawiać w nieskończoność, łatać bubla bublem. Ograniczyć prędkość przejazdu? Czemu nie, bezpieczeństwo najważniejsze ! Proponuję ograniczyć prędkość szybkiego tramwaju do ZERA ! Skończą się wszelkie kłopoty. Nic nie będzie "puszczać", pękać, przewracać, przechylać, zapadać, usychać. Nie będą potrzebne windy, oświetlenie itp. a najważniejsze, przestaną się plątać ludzie i narzekać !!! Trwałość projektu da się utrzymać, a po torowiskach puścić autobusy, i już będzie dobrze. Chyba, że z okazji zbliżających się Świąt, puścić torowiskiem zaprzęgi reniferów.
2015-12-02 08:29:48
Paweł
Te 3% spawów to około 28 z 951 sztuk, a to całkiem sporo. Pytanie czy nikt tego nie nadzorował?
2015-12-02 07:41:08
qwerty
Przyczyna pękania spawów?TANIOŚĆ I BYLEJAKOŚĆ
2015-12-01 21:53:01

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
2
na godz. 12:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Bicie rekordu w spinningu rowerowym
Światełko do nieba 2018
Wielkie granie na Łasztowni
Poprzedni Następny
W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy