Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Sobota tylko z paniami

Data publikacji: 31 marca 2017 r. 15:19
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:37
Sobota tylko z paniami
 

Nieco zaskoczeni mogą być w sobotę (1 kwietnia) pasażerowie autobusów linii 101 i 107 łączących Police ze szczecińskim pl. Rodła. Za kierownicą żadnego z pojazdów nie będzie bowiem… mężczyzny. To taki sympatyczny żart z okazji prima aprilis, który jednocześnie ma uświadomić, że zawód kierowcy autobusu dawno przestał być męską domeną.

Dla Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego pracuje już ponad 20 kobiet. To efekt programu „Dziewczyny na autobusy”, o jakim informowaliśmy niespełna rok temu.

– Jedną z barier, które potencjalni kierowcy autobusów muszą pokonać przy uzyskiwaniu uprawnień do wykonywania zawodu, jest wysoki koszt kursów. Osoby młode albo poszukujące pracy  zwykle nie dysponują wystarczającymi środkami finansowymi aby przejść kursy, których koszt to ok. 10 tys. zł – przypomina Kazimierz Trzciński, prezes SPPK. – Dlatego zdecydowaliśmy się wyjść naprzeciw naszym potencjalnym pracownikom. Spółka finansuje im uzyskanie uprawnień i stwarza warunki, dzięki którym pracownik może się związać na dłużej z zakładem pracy.

Rok temu postawiono na panie. Spółka nie tylko sfinansowała koszt zdobycia uprawnień do wykonywania zawodu kierowcy w wysokości 95 proc., ale także po uzyskaniu uprawnień zaproponowała przeszkolonym paniom zatrudnienie na umowę o pracę na stanowisku kierowcy autobusu na minimum 3 lata. Panie przyjęte do pracy w ramach tego projektu objęte zostały także specjalnym programem wspierania nowo zatrudnionych pracowników.

Dlaczego oferta skierowana jest do pań?

– SPPK nie ma oporów przed zatrudnianiem kobiet na stanowisku kierowcy autobusów. Byliśmy pionierami w tej dziedzinie. To u nas pracowały dwie pierwsze kobiety jako kierowcy autobusów w komunikacji miejskiej. Kobiety oczekują stabilnych warunków pracy, a SPPK takie oferuje – dodaje Grzegorz Ufniarz, kierownik Działu Przewozów w SPPK.

ToT

Fot. R.PAKIESER

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@22
2017-03-31 23:45:38
To nie spółka Polic tylko szczecińsko-policka. A Police nalezą do aglomeracji szczecińskiej, więc dla dobra pasażerów spółka powinna ujednolicić malowanie z innymi spółkami w obrębie szczecińskiego obszaru metropolitalnego. PKS Szczecin obsługuje linie podmiejskie m.in. do Dobrej czy Kołbaskowa i potrafił się ustandaryzować ze swoimi autobusami. Czy ładniejsze czy brzydsze te szczecińsko-polickie to kwestia gustu, ale porządek powinien być!
107
2017-03-31 20:23:23
@22 - a może jeszcze hostessy (w toplesie), na koszt firmy, zimne drinki mają podawać? Za 3 zeta(o ile kasujesz) 20 km !!! @Robert: panie same mają przemalować te wozy?
@Robert
2017-03-31 20:06:48
Malowanie polickich autobusów jest o niebo ładniejsze niż szczecińskich w krzystkowe floating garden.
22
2017-03-31 18:43:11
@Robert : Police to inna spolka i miasto wiec ma inne barwy niz Szczecin,choc niektore wspolne autobusy maja barwy fg, jak beda Panie to moze nie bedzie łamania przepisow bo niektorzy jasnie "panowie "kierowcy to tak zapier... jak by ziemniaki wozili, o braku wiedzy czy klima grzeje na cieplo i blokadzie w tym czasie okien nie wspominajac, przeciez co go to obchodzi ,on u siebie ma oddzielne sterowanie, juz kwiecien i po 20stopni to kierowcy pewnie obudza sie w czerwcu ze cieplo jest...oczywiscie czekam na komentarze typu, zatrudnij sie za tyle i tyle a nie narzekasz itd. wiem jedno jak cos sie robi to albo dobrze albo wcale.
Robert
2017-03-31 17:35:47
Brawo dla Pań!!! Jeszcze niech autobusy przemalują na takie jak w reszcie aglomeracji jeżdżą, bo ta obecna malatura nie dość że niespójna z resztą komunikacji w aglomeracji, to jeszcze kolorystyka trąci latami 90 tymi

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA