wtorek, 22 sierpnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > Roboty za pętlą

Roboty za pętlą [GALERIA]

Roboty za pętlą
Data publikacji: 2017-01-01 10:10
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-10 00:06
Wywietleń: 141 192354

Trwają roboty ziemne za pętlą tramwajów na prawobrzeżu, między ulicą i bocznicą kolejową, przyległą do osiedla Słonecznego nieopodal bloków przy ulicach Rubinowej, Turkusowej, Jasnej i Przelotowej. Grunty nieużytków przygotowywane są pod budowę dróg dojazdowych i peronów z przystankami dla miejskich autobusów, mających być częścią nowego węzła przesiadkowego komunikacji miejskiej na styku osiedli Zdroje i Słoneczne.

Po rozstaniu wiosną 2016 r. z poprzednim wykonawcą tego zadania urzędnicy szczecińskiego magistratu zlecili je nowej firmie. Teraz jest nią Musing Bud sp. z.o.o. sp.k., która przejęła plac budowy we wrześniu 2016 roku. 

Przypomnijmy, że w czerwcu 2016 r. magistrat odstąpił od umowy z Zakładem Robót Inżynieryjno-Budowlanych Andrzej Dykowski, który w formule „zaprojektuj i zbuduj” miał urządzić część autobusową pętli przy stacji końcowej tzw. szybkiego tramwaju Turkusowa wraz z drogami dojazdowym.

Wówczas miasto – w ramach roszczeń i rozliczeń z ZRIB Andrzej Dykowski – przejęło projekt budowlany i to w kształcie według tej dokumentacji po wyłonieniu nowego wykonawcy powstaje z dwuletnim poślizgiem ta druga część infrastruktury drogowej do pętli, do której tramwaje wciąż dojeżdżają i wysadzają podróżnych w szczerym polu na tyłach Selgrosa. Niezależnie od tego wynagrodzenie, zakładane wcześniej do wypłaty jako osobna część kontraktu, płatna za projekt po jego wykonaniu i uzyskaniu zezwolenia drogowego na realizację, w kwocie prawie 600 tys. zł, zostało zaliczone na poczet kary umownej. Ponadto uruchomiona została wówczas polisa ubezpieczeniowa, czyli zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie gwarancji ubezpieczeniowej na sumę 424 444,44 zł.

Według projektu, przy ul. Turkusowej ma powstać monitorowana pętla autobusowa z czterema peronami oraz parking na 60 aut i z wydzielonymi miejscami do parkowania rowerów. Pętla i parking powinny być gotowe na początku lata, w lipcu 2017 roku. Koszt całego przedsięwzięcia to ponad 7.2 mln zł.

Roboty ziemne przy niwelacji i uzbrajaniu w instalacje podziemne pasa terenu nieużytków między użytkowaną od końca sierpnia 2015 r. częścią tramwajową pętli a nasypami bocznicy kolejowej i magistrali kolejowej w kierunku Dąbia, które prowadzone są od wczesnej jesieni, na krótko zostały właśnie wstrzymane. Jak wyjaśnia Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta Urzędu Miasta Szczecin, przerwa w pracach przy pętli związana jest z okresem świątecznym i była ujęta w harmonogramie robót budowlanych. Roboty powinny zostać wznowione po 8 stycznia 2017 roku.

Dotychczas wykonane zostały m.in. ciek melioracyjny i węzeł ciepłowniczy. Wykarczowane zostały chaszcze na odcinku tuż przy skarpie kolejowej bocznicy, gdzie w obniżeniu biegł fragment naziemny rurociągu ciepłowniczego, a które przez lata były schronieniem dla bezdomnych. Grunt, na którym będą nowe drogi dojazdowe do dobudowywanej części autobusowej pętli z wjazdem od ul. Walecznych boczną drogą dojazdową przy Selgrosie, został utwardzony. Za chodnikiem z pasem zieleni prowadzącym do przystanków tramwajów, na ogrodzonym teraz blachą falistą placu, gdzie niegdyś przez nieużytki prowadził skrót na styku osiedli Słoneczne i Zdroje, teraz ujrzeć można wykopy na kilka metrów w ziemię. Po świąteczno-noworocznej kontynuowane tam będą m.in. roboty przy montażu podziemnego uzbrojenia, w tym kanalizacji. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

 

Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą Roboty za pętlą

Komentarze

znowu żarty jakieś?
Wydawać by się mogło, że pusty parking STOP & cośtam na lotnisku da komuś do myślenia? Ale gdzie tam! Dziś na lotnisku mamy pomnik głupoty i marnotrastwa za 7 mln zł. Wcześniej za grube miliony zadaszono niemal całą pętlę na Basenie Górniczym. Teraz buduje się kolejną pętlę w polu, dla ratowania wizerunku i przykrycia idiotycznej decyzji o zakończeniu etapu I SST w chaszczach za Selgrosem. A wystarczyło poczytać komentarze internautów, mieszkańców prawobrzeża, by się zorientować zawczasu że złe decyzje się podejmuje. Teraz to samo, ładować kasę zamiast kawałek torów do centrum osiedla podciągnąć, gdzie jest dodatkowo pętla autobusowa. Zero kompetencji, zero odpowiedzialności za błędne decyzje i wydatkowanie publicznych pieniędzy. Za pusty parking na lotnisku (z kładką w komplecie) ktoś powinien poczuć się do odpowiedzialności...
2017-01-09 08:46:06
sliper
Honorat - 100% racji. Kilometr torów i jest pętla na Słonecznym, która skupia niemal wszystkie linie autobusowe w obrębie osiedli mieszkaniowych. Obok dziki teren i dzikie garażowiska, więc tereny na nawrotkę tramwaju hektary. To też byłby dobry punkt wyjścia do rozbudowy linii tramwajowej w każdym kierunku (do Struga, w kierunku Kijewa i w kierunku Bukowego). Ale co tam, kasa pójdzie, ktoś zarobi, a potem będzie pomnik nieudaczności latami stał. Od razu tą rozwaloną frygę tam dajcie i będzie komplet.
2017-01-09 08:30:37
ja pi....
Ciąg dalszy wyrzucania pieniędzy w błoto. Podobnie jak Basen Górniczy. Tymczasowe pętle kosztują pięć razy tyle co jedna docelowa. Doprowadzili SST na zadupie i teraz trzeba przebudować pół Prawobrzeża. Przecież to dopiero początek, bo ambitne plany Miasta przewidują pociągnięcie tramwaju na Bukowe, do Kijewa, a słyszałem nawet o Dąbiu i Płoni.
2017-01-04 10:07:09
Honorat
KOLEJNE 7 MILIONÓW WYRZUCONE W BŁOTO! A właściwie w krzaki. Po co buduje się tymczasową pętlę w tym miejscu, o którym wiadomo już teraz, że dojazd autobusów będzie tam utrudniony. Czy ktoś z decydentów próbował przejechać ulicami Pszenną i Walecznych w godzinach szczytu? Jak tam mają się wcisnąć dodatkowe autobusy mające dowieźć pasażerów do tej pseudopętli? Za te pieniądze (może trzeba byłoby trochę dołożyć) możnaby położyć tory tramwajowe do obecnej pętli autobusowej przy ul.ul. Przelotowej, Łubinowej, Handlowej. Czy w Szczecinie zawsze muszą być realizowane nieprzemyślane prowizorki? Takie jak parking przy lotnisku, opisywany jako parking przy Hangarowej, tylko, że z Hangarowej nie można na niego wjechać, ale trzeba jechać do połowy Eskadrowej. Potem widzi się takie widoki, jak dzisiaj ok. godz. 10.30: 423 MIEJSCA WOLNE.
2017-01-02 21:26:12
busy
Czyli co, w końcu komunikacja w tym rejonie będzie z sensem?
2017-01-02 08:06:02
...gdybyż...
.....gdybyż "TO" powstało przy ul. Handlowej - miałoby "TO" jakiś sens i logikę. Tymczasem powstaje "COŚ" na kształt FRYGI i "Parkingu" na Lotnisku.... Czy ktoś, spośród magistrackich, myśli o mieszkańcach czy tylko o "wziatkach" za nieudaczne inwestycje? tylko pytam...
2017-01-01 18:59:16

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Mistrzostwa Europy w siatkówce coraz bliżej
Splash of Colors
Pożegnaliśmy żaglowce
Poprzedni Następny

Nekrologi

Zofia Biedka